6 kuuta myöhemmin
Korppi käveli lumituiskussa ja näköpiirissä ei ollut muuta, kuin lunta. Korppi puski läpi kylmyyden ja kantoi emonsa Linnun punaista kaulapantaa.
Korppi puski läpi tuiskun silmät sirrillään. "Missä minä olen?" Korppi oli keskellä valkeaa lunta ja mitään suojaa ei näy missään.
Korpin jalat pettivät ja tämä kaatui kyljelleen maahan. Hän ei jaksanut liikkua ja lumi vainvkohisi. "Ehkä on aika antaa periksi." Korppi ajatteli ja tuijotti emonsa kaulapantaa. "..lumen kylmä ote.." "..on.." "..tervetullut..." korpin silmät sulkeutuivat hitaasti ja näkökenttä sumeni hetkeksi.
"Se ei ole kuin joku kaipaisi minua." Korpin silmät kostuivat. "Ei ole ketään..." kyyneleet vierähtivät poskilta ja Korpin silmä sulkeutui.
Korppi siristi silmiään hivenen. Hänen edessään oli kolmen kissa. Siluetit lunta vasten. "Mitä me teemme sille?" Yksi kysyi. "Jätetään se." Yksi sanoi. "Se kuolee." Sama kissa sanoi. "Se on vain pentu!" Aikaisempi kissa sanoi. "Se ei ole meidän valintamme." Viimeinen sanoi.
Korpin nenälle tipahti pisara ja hön raotti silmiään. Korpin silmät rävähtivät auki.
Korppi katsoi kunnolla. "Pesä kiviseinien sisällä? En tunnista mitään." "Missä minä olen?" Korppi kysyi. "Luolassa." Vastasi ääni takaa. Korppi säpsähti säikähdyksestä ja käänsi päänsä kohti ruskeaa kissaa, jolla oli tuumma selkä ja häntä. "Anteeksi että yllätin pikkuinen, seuraa minua." Naaras sanoi ja lähti eteenpäin. "Mi- Miksi?" Korppi änkytti. "Seuraa vain." Naaras sanoi. "Luulin että kuolin. En ymmärrä..." Korppi kulki mnaaraan vieressä.
"On outoa löytää kaltaisesi nuori kissa täältä asti." Naaras sanoi. "Missä minä oike-" kysymys jäi kesken kun eteen aukesi iso aukio. "Tervetuloa Kuohuvan veden heimoon." Naaras sanoi ja Korppi katsoi äimistyneenä kissoja alempana.
"Kuohuvan veden heimoon? En ole koskaan kuullut siitä." Korppi sanoi ja meni naaraan perässä alemmas. "Ei moni olekkaan. Me elämme aika eristyksissä täällä vuorilla." Naaras sanoi Korpille. "Joten ööh.. mikä sinun nimesi on?" Korppi kysyi. "Pöllö joka hyökkää ylhäöltä. Pöllö lyhyesti." Naaras vastasi. "Vauhtia." Pöllö sanoi ja Korppi joudutti askeleitaan. "Mene tämän tunnelin läpi, siellä on joku joka halua tavata sinut." Pöllö sanoi ja Korppi meni violetinhohteiseen tunneliin.
"Täällä o-" lause jäinksesken, kun Korppi astui luolaan. "Wow..." Korppi katseli kauniita seiniä ja tippukiviä. "Eikö olekin kaunis?" Kysyi joku.
Harmaa kolli astui esiin varjoista hänellä oli turkissaan tomua ja lehtiä. "Tervehdys. Olen Kivistänäkijä, Kuohuvanveden heimon parantaja. Ja sinä olet?" Kivistänäkijä sanoi. "..Korppi.." Korppi vsatasi. "Tervetuloa Korppi. Saanko kysyä, miksi noin nuori kissa kuten sinä matkaa näiden vuorten halki?" Kivistänäkijä kysyi. "Minä etsin jotain.." Korppi sanoi. "Ja mikä se on?" Kivistänäkijä johdatteli. "Mi- minä en tiedä." Korppi sanoi ja katsoi maata vieressään.
Korppi katsoi ylös katossa olevaan aukkoon, josta näkyi tähdet. "Lintusanoi kuinka epäselvä taivas onkaan. Tähdet opastavat sinua aina..." Korppi sanoi. "Mutta olen eksyksissä ja taivas näyttää epäselvemmältä kuin koskaan." Korppi sanoi. Kivistänäkijä käänsi katseensa tähdistä Korppiin. "Lintu vaikuttaa hyvin viisaalta kissalta." Kivistänäkijä sanoi. "Hän olikin..." Korppi sanoi hiljaa.
"Tiedäthän. Jos se olisi kiinni yhdestä minun kissastani, Myrskytyrkista, olisit jo kuollut, varsinkin sen pannan kanssa joka sinulla oli mukanasi." Kivistänäkijä sanoi. "Se oli emoni, Linnun, ja hän sai sen omalta emoltaan... joten tämä kissa, n tietää Veriklaanista?" Korppi sanoi. "Kyllä. Hän on peräisin metsän klaaneista, jotka taistelivat heitä vastaan." Kivistänäkijä sanoi. "Metsäkissoista? Tarkoitit neljää klaania. Myrsky, Joki, Varjo ja Tuuli? Kissoista jotka kutsuvat itseään metsän sotureinsi?" Korppi kysyi. "Kyllä. Mistä tiedät heistä noin paljon?" Kivistänäkijä kysyi. "Emoni kertoi heistä tarinoita, hän sai tietää ne isältäni, Korppitassulta. Hän oli klaanikissa... tarinoita jotka kertoivat heidän olevan... ..uskomattomia..." Korppi näki silmiensä edessä oranssin kissan hailakan hahmon.
YOU ARE READING
Korpin silmät [HIATUS]
FanfictionJoten kirjotan tämmösen tarinan suomeksi. Alkuperäinen on englanninkielinen sarjakuva. De on luettavissa Deviantartissa nimellä: E.O.A.R Linkki: https://www.deviantart.com/paintedserenity/art/E-O-A-R-Cover-Redo-2017-658272628 Tekiä: PaintedSerenity