Jak poprawić swoje oceny przed końcem semestru?
Koniec semestru zbliża się wielkimi krokami, twoje oceny nie są zadowalające a ty nie masz chęci na kolejny szlaban na telefon za trzy jedynki z matmy? Oto rozwiązania dla Ciebie:
1. Uważaj na lekcjach!
To bardzo pomaga. Nauczyciel widzi Twoje zaciekawienie i uwagę lekcją, więc chyba warto mu się przypodobać nie? Dodatkowo wiesz o co chodzi w danym temacie. Pamiętasz więcej z lekcji, więc potrzebujesz mniej czasu w domu. To jak zaczynamy?2. Rób przejrzyste notatki!
Bo kto nie lubi gdy wszystko jest czyste przejrzyste i ładnie ułożone? O to chodzi też w notatkach. Duże nagłówki, ładne, czytelne pismo; rysunki, schematy. Ogranicza Cię tylko twoja wyobraźnia! Zainspiruj się fotografiami notatek z Instagrama cudownej osóbki PolishNotess, wbij też na jej kanał na YouTube, robi świetne notatki! Nazwa kanału: PolishNotes.3. Organizacja!
Masz czasem mnóstwo rzeczy do zrobienia jednego dnia i nie wiesz od czego masz zacząć, za co się zabrać, czasu coraz mniej, stresu coraz więcej a Ty dalej stoisz jak ten słup na środku pokoju i myślisz dlaczego żyjesz? Spokojnie ja również tak miałam. Ale do czasu. Od kiedy zaczęłam używać czegoś takiego jak kalendarz. Zapisuję w nim dosłownie wszystko! Sprawdzian, kartkówka, praca klasowa, praca domowa, referat, dni porządków, ważne wyjścia, zakupy i wiele wiele innych różnych pierdół związanych z życiem. Takowy kalendarz można kupić za grosze lub zrobić samemu.4. Siadaj w pierwszej ławce!
Co z tego, że wyjdziesz na klasowego kujona? Ważne, że oceny są lepsze i masz mnóstwo możliwości na ściąganie. Na tym miejscu słyszysz co dzieje się na lekcji, w razie jakichkolwiek wątpliwości masz nauczyciela pod nosem (chyba że paraduje po klasie to wtedy nie działa) i możesz go po cichu poprosić o wytłumaczenie zadania lub danej frazy.5. Ucz się systematycznie!
Nie ważne, że jest prawie koniec semestru. Po prostu po każdej lekcji w domu przeczytaj tematy, które omówiliście na lekcji jeszcze raz. Na następną lekcję wystarczy, że sobie przypomnisz i możesz się zgłaszać do odpowiedzi. *jeśli systematycznie powtarzasz informacje, na sprawdzian wystarczy tylko przejrzeć pare stron.
CZYTASZ
Omg! Poradnik nastolatki
ChickLitPorady dla nastolatek w wieku dojrzewania. Po przeczytaniu twoje życie stanie się łatwiejsze. 😌