Nama aku Nur Syakira Elyana Binti Ramzizam.Orang panggil aku Yana,manakala ibuku memanggilku Kira.Aku berumur 13 tahun iaitu form 1.Pada hari pertama,aku ke sekolah Menengah Bukit Payung,boleh tahan tapi susah belajar kat sana disebabkan kena buli.Sebab dia?,dia suka pada ku tapi aku tidak suka padanya,dia ingin jadikan aku kekasihnya,aku menolak.Hari kedua,aku menceritakannya kepada ibubapa ku Dan meminta tukar sekolah.Ibubapaku benarkan.
Hari ketiga sekolah adalah Hari pertama ke Sekolah Menengah Dato Razali Ismail.Aku pergi ke pejabat Sekolah yang seberangnya bilik guru.Dan aku dikenalkan dengan guru2.Pengetua disana sedang bincangkan untuk masukkan aku dikelas mana.Akhirnya,aku ditempatkan satu kelas.Tak silap aku 1 Al-Farabi.
Aku dibawa ke kelas oleh guru kelas ki,Che Norhamira.Dia juga akan mengajarku Subjek Bahasa Inggeris.Dalam perjalanan ke kelas,aku melihat ramai pelajar melihat ku Dan ada satu lelaki sedang melihatku.Aku ingin mengenalinya dan aku rasa dia kacak sangat.
Kelas ku di bangunan blok F iaitu,bangunan belakang sekali.Sampai di depan pintu kelas,aku melihat para pelajar di dalam kelasku sedang melihatku.Aku rasa segan dan malu.Aku duduk di kerusi didepan meja guru.Teacher Mira menyuruhku perkenalkan diri,lalu aku pun perkenalkan."Hai,assalamualaikum.Nama saya Nur Syakira Elyana Binti Ramzizam,boleh panggil saya Yana.Saya dari Sekolah Menengah Bukit Payung."kataku dengan suara yg menahan malu dan gementar.
3 budak perempuan sedang berjalan ke arah ku.Aku dengan malu-malu,tersenyum.Mereka bertanya kepadaku untuk menjadi kawanku.Aku mengangguk,malu menjawab.Seorang daripada mereka berkata"Jangan malu-malu,kami adalah kawan kamu sekarang".Dia berkata lagi"Ouh sebelum tu,Nama saya Insyirah,boleh panggil syirah dan yg pendek tapi comel in adalah Fatihah,atau Tihah.Dan satu lagi yang berisi pula Mia Zulaika atau mesra dipanggil Ika."Dia menunjuk dua lagi kawannya.Dan aku berjabat tangan menandakan selamat perkenalan.
Aku disuruh duduk ditepi Penolong kelasku,Nasuha.Disebelah dia,ada intan berkulit gelap manis.Walaupun,sedikit kasar tapi cantik juga orang nya.Sebelah intan,Natasyha,gadis berkulit coklat yg kedua tinggi dalam kelas kitorang.Disebelahnya,Hanim,gadis yg berkulit putih,gadis paling tinggi dalam kelas.Sebelahnya,ada gadis bernama Zulaikar berkulit gelap manis Dan lemah lembut orangnya.
YOU ARE READING
Si Penggila Perempuan
Phi Hư CấuMengisahkan satu pasangan kekasih yang saling mencintai,pada satu hari lelaki itu berubah hati disebabkan orang ketiga.Perempuan itu masih setia.Yg lebih lanjut,sila baca.