Het begin

41 2 1
                                    

De wekker ging. Het was weer maandag. De enige dag van de week dat ik naar school moet. Zuchtend sla ik mijn wekker uit en sta op. Ik poets mijn tanden, kleed me om en doe mijn make-up. Ik pak mijn tas in en roep nog :'Doei mam!' En ga naar de bus. Op school aangekomen eet ik mijn ontbijt en volg de les. Tijdens de les verveel ik me altijd omdat die leraren dus echt niet interessant zijn, maar ja welke leraren zijn dat nou wel. Ik besluit om op mijn laptop quotes op te zoeken. Uiteindelijk was ik zo ver op het internet afgedwaald dat ik op een pro ana site uit kwam. Ik zuchtte en klikte de site weg. Dan de les maar overleven.

Na school reed ik met een vriendin mee naar huis. We hadden een heel gesprek over de mac donalds en hoeveel we van eten houden. Samen met haar eet ik heel veel, wel de hele dag door!

Eenmaal thuis aangekomen kreeg ik een bericht van Melissa of ik zin had om mee te gaan darten, samen met haar vriend en een vriend van haar vriend. Eigenlijk had ik geen zin maar ging alsnog mee omdat ik bijna nooit nee zeg.

Daar aangekomen stonden ze op mij te wachten. Ik zag hem daar staan. Het enige wat ik dacht was :' wauw.' Hij stond daar met een lange jas, en zijn haar netjes naar achter. Ik liep erheen en stelde mezelf voor. We waren gezellig aan het darten, en daarna gingen we aan tafel zitten en doen durven of de waarheid doen.

'Doen durf of waarheid aan Nina!' Vroeg Melissa.

Ik wou gezellig mee doen en koos voor doen.

'Geef Ronald een kus op zijn mond.' Zei Melissa en keek me met een valse blik aan.

'Ik haat jou.' Zei ik en keek Ronald aan.

'Vind je het erg?' Vroeg ik aan Ronald.

Hij haalde zijn schouders op en zei:' Mij boeit het niks.'

De onzekerheid kwam door me heen. Hij ziet me vast niet staan, ik ben hartstikke lelijk, ik bedoel, kijk naar mij. Wie wilt hier nou mee rond lopen?

'Ik ga even naar de toilet ben zo terug.' Zei ik, en snel liep ik weg. Ik stond voor de spiegel. Nog nooit heb ik mij zo onzeker gevoeld over mezelf. Waar kwam dit toch opeens vandaan? Ik zag alleen maar vet om me heen. Ik kneep in mijn buik en had de vetrollen vast. Toen keek ik naar mijn benen, waar ook veel vet aan zat. Vroeger kon ik eten wat ik wou, maar dat is nu voorbij, nu kom ik ook aan. Vroeger niet. Ik zuchtte diep en maakte van mijn handen een kommetje en dronk wat water uit de kraan. Ik liep terug en besloot de opdracht niet te doen. In plaats van een kus op Ronalds mond, ging ik hem een kus op zijn wang geven. Gelukkig waren ze niet de moeilijksten en accepteerde mijn keus. We speelden nog even verder. Uiteindelijk hadden we geen zin meer en besloten we om naar het huis van Ronald te gaan. Daar hebben we nog even wat gedronken en Ronald liet zijn muziek installatie zien. Ik weet niet wat ik heb, maar bij hem sla ik volledig dicht. Ik ben hartstikke stil en verlegen. 'Nina wij wachten buiten even op je dan kunnen we samen naar huis gaan maar dan kunnen jij en Ronald even jullie ding doen.' Zei Patrick, de vriend van Melissa. Ik keek ze met een boze en angstige blik aan en hun liepen lachend de deur uit.

'Dus, ik haat hun echt.' Zei ik snel.
Ronald lacht en zei:' Ik app je nog wel, ga maar snel, ze wachten op je.

Ik knikte en liep de deur uit. Zie je wel dat hij zo dik lelijk iemand niet wilt? Ik bedoel wie wilt dat nou wel. Treurig fietste ik naar huis samen met Melissa en Patrick. De hele weg was ik stil. Ik zat er helemaal door heen. Ondertussen was het al 02:00 in de nacht. Ik kwam thuis en zag dat er binnen nog ligt brandde. Normaal slaapt iedereen al. Ik liep naar binnen en zag mijn moeder daar zitten, tv te kijken.

'Moet jij niet slapen?' Zei ik voor de grap.
'Nee je vader snurkt.' Zegt mijn moeder en gaat verder met tv kijken. Ze vroeg niet hoe mijn avond was. Ik liep naar de koelkast en wou wat cola pakken. Plotseling hoor ik een stemmetje in mijn hoofd wat zeggen. 'Moet je dat wel doen? Je bent al dik je kan beter letten op wat je eet en drinkt.' En gelijk heeft het stemmetje. Ik sla de koelkast dicht en drink wat water. 
'Ik ga naar boven, welterusten mam.' Zeg ik en loop naar boven. Ik sta voor de spiegel mijn make-up eraf te halen. Ik zie mezelf en het enige wat ik denk is: ' wat ben ik lelijk..' ik probeer mijn haar in verschillende scheidingen te doen en probeer dingen uit. Niet dat ik er knapper op word, maar ik wil gewoon eens wat anders. Ik wil iemand zijn, niet gewoon een persoon die niemand ziet staan.

Hee allemaal! Dit is het eerste deel van mijn verhaal. Even dat jullie het weten, dit verhaal is waargebeurd! Ik gebruik alleen andere namen, maar dit is hoe ik me voel/ heb gevoeld. Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben, want dit betekend dat ik het zo mee maak, terwijl iemand anders wel heel anders ergens naar kijkt. Ik ga zo vaak mogelijk uploaden! Laat me weten wat je er van vind! Xoxoxo me

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 24, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Nooit dun genoegWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu