Gemt I Tornet

152 11 12
                                    

"Stå så op!" Jeg åbner forvirret mine øjne, i det, to hænder ivrigt ryster i mig. "Hvad? Hvad er der Sander?"

Jeg sætter mig op i sengen og gnider mig i øjnene. Han sidder bare og smiler stort til mig. Jeg løfter øjenbrynene og ser endnu mere forvirret på ham.

Han sidder i skrædderstilling, i bar mave og natbukser. "Jeg har planlagt noget!" Siger han ivrigt og hemmelighedsfuldt. Det får mig til at læne hovedet spørgende til side, med et smil på mine læber.

"Spændende. Hvad er så det!" Spørger jeg grinene. Han trækker på skuldrene og går hen mod en stol i hjørnet af værelset.

Mine øjne følger ham mens han samler en Nirvana T-shirt op og trækker den over hovedet, alt imens han fløjter en munter melodi.

"Det får du at se" Siger han hemmelighedsfult og forsvinder ud på badeværelset. Jeg ryster grinende på hovedet, og rejser mig fra sengen.

Han starter vandet inde på badeværelset, og jeg vandrer ud i køkkenet. Her dufter godt. Jeg undersøger komfuret, men der er intet. Der er derimod et vaffeljern tændt på disken. Lækkert.

Radioen spiller Billie Jean i baggrunden, og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor behagelig, den her morgen egentlig er. Første dag i sommerferien, det er meget godt gjort.

Sander og jeg har planlagt at vi bruger de to første uger i et dansk sommerhus tæt ved kysten.

Huset ligger tæt ved Skagen og er virkelig hyggeligt. Vi køre senere i dag, men har bestemt os for at tage det stille og roligt. Turen tager ca. to timer i bil.

Sander kommer nynnede ind i rummet. Han har et håndklæde om taljen og vådt hår. Der er stadig dråber på hans bare overkrop, og så kommer jeg til at forestille mig hvad der ville ske hvis jeg gik hen og kyssede ham.

Han nynner med på Micheal Jacksons sang, og jeg kan ikke lade være med at smile. Han kigger op og ser spørgende på mig. Jeg ryster grinende på hovedet, og går hen mod skabet for at tage to kopper, og hælde juice i.

Han sætter vaflerne på bordet og hælder sirup på. Vi sætter os begge ned ved spisebordet, i det sangen slutter i radioen. Sander gnider sine hænder sammen, som om han forbereder sig på det lækre måltid, han skal til at indtage.

"Det ser lækkert ud" Konstaterer jeg smilende. "Ja, jeg ved det. Jeg burde aldrig tage en trøje på igen, det ville være spild af lækkerhed" Han hentyder jokende til sin bare mave. "Det har du ret i, men efter du spiser de her, skulle du måske overveje trøjen alligevel" Vi griner begge, og begynder på vores mad.

"Hej lyttere!" En mand begynder at tale i radioen. "Jeg har gode nyheder til dem, som bliver i Danmark i år! Som de fleste ved har der været særdeles godt vejr på det sidste, og det ser ikke ud til at stoppe foreløbigt! Så i kan godt glemme alle planer om udlandet, for Danmark bliver varmere end nogensinde målt før!"

Sander løfter øjenbrynene. "Hmm, måske skulle vi lytte til den vise mand"

Jeg trækker på skuldrene "Det må vi finde ud af til den tid. Der kan umuligt blive bedre vejr end i Spanien" Han trækker på skuldrene og tager endnu en bid af sin vaffel.

"Og jo! Selvom det lyder helt vildt, siges det at vejret i Danmark bliver bedre end i de fleste lande tæt på! Som for eksempel Spanien!" Fortsætter manden. Sander sender mig et smørret smil.

"Just stop already" Brokker jeg mig grinende til ham. Han stikker sin vaffel i munden og trækker, de nu frie hænder, opgivende op i luften.

><

Sander og MaxWhere stories live. Discover now