Hai jangan salahkan aku kalau korang nangis baca benda ni☺️
______________________________________Kau ada seorang kawan iaitu (y/f/n) kau kawan dengan dia dah lama walaupun korang selalu bergaduh tetapi korang tak pernah tak bertegur antara satu sama lain yang korang tau itu adalah gaduh manja manja ja....
Dia lah segala-galanya bagi kau sebab kau paling rapat dengan dia sebab keluarga kau terlalu sibuk dengan hal masing-masing tapi kau masih rapat dengan keluarga kau sebab kau tu bongsu.. Dan keluarga kau kenal sapa kawan baik kau tu... Kau dengan dia ibarat isi dengan kuku terlalu rapat sampai pergi mana-mana pon korang mesti berdua..
Tapi dia tidak tahu pasal sakit korang sebab korang taknak dia sedih sebab kau hidap kanser otak tahap 3 masih lagi ada peluang untuk sihat tapi kau taknak buat sebab kalau boleh kau nak luangkan setiap waktu dengan dia... Kau hanya mampu ketawa bila dia ketawa tapi dalam hati kau terlalu sayu dan sedih sebab kau takut setiap kali kau keluar dengan dia kemungkinan itulah kali terakhir kau dapat keluar dengan dia kau jadi takut tapi kau simpan perasaan itu dan tunjukkan dekat kawan baik kau tu.
Tapi satu hari kau dengan dia ada perselisihan faham dan korang langsung tak bertegur dalam jangka masa yang lama.. Korang gaduh sebab terdapat beberapa pelajar yang fitnah korang dan kata yang korang ni sudah kutuk belakang dia..
Flashback~
(y/f/n) pov..
"Hai (y/n) kenapa kau datang lanbat ke sekolah hari ni bukanke kau selalu datang awal..." kata aku pelik.. Yelah sebab selalunya dia akan jadi pelajar pertama yang sampai di sekolah..
"Oooo hai (y/f/n) takdelah aku saja je nak rasa pengalaman datang lambat ke sekolah ni" dia senyum sambil pandang aku...
'Waktu ni juga lah perut aku nak buat hal' aku bermonolog dalam hati aku.. "Hmm (y/n) aku nak pergi tandas dulu kau nak ikut ke tak nak?" aku soal dia.
"Takpelah aku taknak lah nanti bau tu melekat kat aku" dia gelak... Aku semakin pelik kenapa dia taknak ikut aku selalunya dia akan ikut aku pergi mana mana je tapi kali ni dia tidak mahu ikut aku...
"Okay lah bye" aku lambai dia dan dia hanya termenung.. Aku semakin pelik dengan perangai dia... 'Takpe nanti aku akan siasat' bisik aku..
Tiba tiba ada pelajar (perempuan/lelaki) datang dekat aku dan cakap yang (y/n) cakap buruk pasal aku... Niat aku untuk ke tandas sudah terbatal aku jadi sangat marag sebab kawan yang aku anggap sebagai adik beradik aku sendiri tikam belakang aku... Siapa tak panas kan... Aku pergi ke meja dia dan aku ketuk meja dia...
"Sampai hati kau kan(y/n) aku anggap kau sebagai adik aku tapi kau tikam belakang aku aku takpernah pon cakap pasal buruk tentang kau tapi kenapa perlu kau buat aku macam ni!!!!" jerit aku hingga satu kelas pandang kami berdua sebab perkara sebegini tak pernah berlaku dalam sejarah persahabatan kami..
" Aku mana pernah cakap pasal kau yang buruk buruk dekat orang lain, aku tak pernah terfikir pon... "balas dia yang masih taknak mengaku kesalahan dia...
" Okay kalau macam tu tali persahabatan kita berhenti sampai sini ja kau jangan tegur aku dan jangan anggap aku sebagai kawan kau dan lupakan semua pasal kita berdua"aku kata pada dia sambil menangis aku nampak muka dia semakin sedih dan aku terus berlari keluar kelas aku tak mampu tahan sebak di dada aku ni.
End (y/f/n) pov..
Keesokannya hari (y/n) tidak menjadi orang yang paling gembira dan riuh tapi dia jadi orang yang paling senyap dan tidak bertegur sapa dengan orang lain tapi keadaan (y/f/n) lain dia jadi orang yang paling bising sebab dia ingin lupakan (y/n) tapi dia tak mampu apa yang dia rasa adalah makin risau dan makin rindu pada (y/n)... Setiap masa dia akan curi curi pandang (y/n) dan yang menjadikan dia makin risau adalah muka (y/n) nampak pucat dia nak saja bertanya khabar tapi ego yang menggunung menahannya...
Tbc...
Esok last chapter and habis aku buat ni sebab... Aku pernah merasai benda ni dan aku harap aku dapat ganti sakit orang yang ada kanser dengan aku supaya dia happy....
YOU ARE READING
friends until death
Não FicçãoKawan baik kita adalah segala galanya kan marilah baca ni tapi sorry aq hanya buat 2 ja muka surat sbb dia pendek je dan sedih ending dia....