9

191 28 0
                                    

Keesokkan harinya.

Jam sudah menandakan sudah masuk tengahari tetapi taehyung tidak keluar dari biliknya sejak semalam,ji hyo mengambil keputusan untuk berkemas di bahagian bilik yg ada kecuali bilik taehyung.

Semasa dia melintasi bilik taehyung dia menagkap satu bau yg agak menyelerakan .

(Aik bau apa ni.bau cam ramen tapi kat mana ) dia pun mecari dibahagian atas ji hyo terus menghidu tetapi bau itu kuat berada di bahagian bilik taehyung.

(X kan dia mkn dalam ni .tapi mmg bau ni dtg dari sini ) kata jihyo lalu tersenyum dgn penuh makna .ji hyo beredar dari bilik taehyung dgn membawa pelbagai idea di dalam kepalanya.
________________________________________________________

Semasa ji hyo sedang leka menonton tv tiba tiba loceng di rumah itu berbunyi.

Sapa pulak tu.tanya ji hyo sendirian lalu ke pintu utk melihat siapa yg berada diluar.

Apabila di buka ada seorng namja yg berpakaian segak walaupun hanya berpakaian kasual.

Ye kau cari siapa .tanya ji hyo selamba

Emm aku cari taehyung dia ada x .tanya namja tersebut

Ada tapi kau ni siapa .tanya ji hyo lagi

Aku kawan dia jimin.kata namja itu

Oh dia ada terkurung je dlm bilik tu kau gi lah tgk entah mampos ke hidop lagi tu.kata ji hyo lalu memberikan laluan kpd jimin utk masuk.

Jimin yg mendengar pertuturan ji hyo hanya menahan tawanya.betul lah kata taehyung yg maid barunya ini mempunyai mulut yg agak leser.

Jimin yg hendak menaiki tangga terhenti apabila ji hyo memanggilnya

Wei kau nk aku buat air x .tanya ji hyo jimin yg mendengarnya terus mengelengkan kepalanya menandakan dia tidak mahu.ji hyo yg melihat respon jimin terus meninggalkannya lalu sambut menonton tv
************************************************
Bilik taehyung.

Wei teahyung betul lah ko kata yg maid ko tu jenis jenis mulut lepas tadi dia sambut aku mcm aku ni kwn dia ko tahu x-terang jimin

Yee aku tahu tu lah aku dh ckp dh haritu ni sekarang dia tgh buat apa kat bwh tu?-tanya taehyung

Tgk tv lah buat apa lagi tapi kan rare betul lah yeoja tu jarang aku aku jumpa.kata jimin

kau ni buat apa dtg sini tanya taehyung

Haah lah lupa pulak.aku dtg ni nk ajak kau keluar sudah sudahlah duduk dlm bilik ni x bosan ke. Jom lah kita pergi lepak ngan member lain .kata jimin terus bangun dari ddknya

Ouh okey jom lah jap aku siap dulu.kau turun lah dulu.

Okey aku tunggu kau kat bwh.kata jimin lalu keluar dari bilik taehyung.

Jimin pergi kearah ruang tamu tempat ji hyo menonton tv lalu ddk di sofa yg berhampiran dgn sofa ji hyo.

Ji hyo yg melihatnya hanya mengendahkan sahaja lalu sambung menonton.

Emm nama kau siapa .tanya jimin saja ingin memecahkan kesunyian

Song ji hyo .jawab ji hyo yg matanya langsung tidak memandang muka jimin.

Oh okey kata jimin pendek kerana tidak tahu ingin dibualnya.

Oh ye yg dlm bilik tu x mati lagikan sbb dh 2hari dh x turun makan sihat ke ddk terperap je dlm bilik tu.
Tanya ji hyo

Belum sempat jimin menjawab kelibat taehyung turun dari tangga mula kelihatan

Jimin hanya ketawa kecil lalu menjawab x mati lagi sihat je tu nampak kata jimin sambil tgnnya menunjuk ke arah taehyung .ni nk keluar lah ni nk bagi dia tgk matahari sikit.

Ouh bagus lah bagi dia tgk matahari, jgn jadi zombie je asyik terkurng dalam bilik kalah ank dara.kata ji hyo dgn kuat menyebabkan taehyung mendengarnya

Woi aku dgrlah jgn ingat aku pekak lagi-kata taehyung.

Haah mmg nak bagi kau dgr pon salah ke.kata ji hyo dgn sinis .

Hei baik kau kemas rumah ni jgn nk mengadap tv je . curi tulang tulang je tahu .kata taehyung

Kau bkn majikan aku lah pabo. Stop mengarah aku.kata ji hyo

Jimin yg melihat pertekaran itu terus meleraikan kedua pihak.

Taehyung jom lah kita pergi mesti yg lain dh tunggu tu .kat jimin terus menarik lengan taehyung keluar dari rumah tersebut.

Selepas kereta milik jimin dan taehyung hilang dari pandangan,ji hyo terus ke arah bilik taehyung.apabila sampai ji hyo ingin membukanya tetapi bilik tersebut berkunci.

Hais kunci lah pulak. Ada kunci spare x agak agaknya x kan rumah besar ni x da baik aku tanya ahjumma.kata ji hyo lalu pergi ke arah bilik ahjumma.

Ahjumma mana tempat simpan semua kunci spare?

Ada dalam almari kecil tempat simpan semua kunci.tapi kenapa ya nk kunci spare? Tanya ahjumma

Oh bilik hyo terkunci dari dalam tadi tu yg nak cari kunci spare tu nk bukak pintu.tipu ji hyo

Ohh pergi lah ambil dalam almari tu kat ruang tamu .kat ahjumma

Oh okey terima kasih kata ji hyo lalu bereda dari situ.

Selepas mendapat kunci tersebut ji hyo terus masuk dalam bilik taehyung.

Ji hyo tergamam kerana di dalam bilik taehyung sgt besar dan paling mengjutkan semua ada seperti air mineral peti ais yg kecil dapur elektrik,plas air panas, snack dan pelbagai bagai lagi . Ji hyo melihat ada satu almari kayu yg bersaiz sederhana berhampiran dgn meja .ji hyo pergi lalu membukanya alang kah terkejut satu almari itu penuh dgn ramen.

Ohh padan lah asyik kenyang je ni yg kau makan.Ooo kau tgk lah aku buat apa .kata ji hyo

Ji hyo keluar dari bilik nya utk mengambil plastik sampah yg berwarna hitam lalu dia meletakkan semua ramen tersebut di dalam plastik dia hanya meninggalkan 2 bungkus ramen yg telah dibuka.segala snack yg ada semua dia letak dalam plastik sampah.selepas siap membungkus ji hyo meletakkan semua bungkusan itu di bawah katilnya.

Selepas siap semua ji hyo kembali menguncikan bilik itu lalu meletakkan semula kunci spare di tempatnya semula

***********************************************
Bersambung .....

Jgn lupa vote tau☆

Dan comment 😄

who is my maid? (OG) {HIATUS}Where stories live. Discover now