Keesokan harinya ji hyo bangun pada awal pagi kerana hari ini adalah hari pertamanya dia berkerja sebagai maid di rumah ini .
Sedang dia ingin memasak tiba tiba jennie dtg.ji hyo yg perasannya hanya tersenyum sahaja.
Jennie dtg dan menghampiri ji hyo.
Hyo boleh x kalau jennie panggil hyo unnie ?tanya jennie dgn mukanya neminta kepastian.
Hyo yg melihatnya kembali tersenyum dan menganggukkan mukanya.
Jennie kembali tersenyum setelah mendapat kebenaran utk memanggil hyo unnie kerana dia tidak pernah merasai ada seorang unnie dlm hidupnya
Hyo yg melihatnya hanya menggelengkan kepalanya krn sikap keanak anakkan jennie.hyo pon gembira kerana selama ini dia pon tidak pernah mempunyai seorang adik perempuan mahupun lelaki.(maklum lah anak bongsu ade abg je)
Setelah berbual dgn jennie ji hyo nk sambung memasak tetapi terhenti kerana jennie menengurnya
Ehh unnie nk buat apa ni?tanya jennie
Lah nk masak lah nanti halmoeni kim ngan cucu dia nk makan.jawab hyo dgn mukanya berkerut.
X payah unnie,halmoeni kim dia keluar tadi.kalau tuan muda, sepanjang saya kerja kat sini dia x pernah lagi turun makan pagi x pon mintak makan kalau ikutkan memang x makan lah kat rumah sbb tu lah saya ngan ajumma jarang beli barang basah. Kitaorang selalu beli cam biskut x pon snack je tu jelah yg selalu habisnya.terang jennie dgn panjang lebar
Ji hyo yg mendengarnya hanya meng'oo'kan sahaja.
Dh tu korang buat apa je kat rumah.asal unnie x nmpak pon ahjumma?tanya hyo lagi.
X byk pon kadang lepas kemas rumah kitaorang buat lah kerja masing masing.senang je kerja kat sini sbb x byk kerja sgt msk pon jrg.oh ye ahjumma dia blk kampung semalam sbb ada hal keluarga katanya.jennie
Sedang mereka berborak tiba tiba ada suara garau yg menegurnya
Ehem!x reti nk buat kerja ke borak je dari tadi aku tengok? Tanya namja tersebut.
Ji hyo yg tidak mengenalinya terus menjawab
Lah nk buat kerja ape kalau semua dh siap.masak pon x payah bkn ade org nk makan pon.jawab ji hyo dgn selambanya.
Jennie yg melihat namja tersebut sudah mula pucat mukanya.
Namja yg mendengarnya sudah merah mukanya menahan marah akibat dari kebiadapan yeoja di depannya.
Namja tersebut terus berkata
Ko x kenal ke aku siapa?jawab namja tersebut dgn sinisnya
Ji hyo terus merenung muka namja itu lalu berkata
Apa pangkat ko sampai aku nk kena kanal ko.jawab ji hyo lagi
Mati terus senyuman sinis namja itu bertukar kpd marah tadi mukanya merah sekarang bertambah merah akibat dari yeoja dihadapannya.
Ji hyo yg melihat muka namja itu merah terus berkata
Apa muka merah merah ni nk cendol ?jawab ji hyo lagi
Namja tersebut seperti hilang sabar tapi apabila dia mahu membalas percakapan yeoja itu tiba tiba halmoeni kim dtg ke arah dapur dan menegur namja itu
Ehh taehyung x kerja ke kamu harini?tanya halmoeni kim kpd namja yg bernama taehyung itu.
Namja tersebut hanya menggelengkan kepalanya.
Hyo yg melihatnya hanya blank
(Jap kenapa namja ni boleh kenal halmoeni pulak siap tanye kerja ke x lagi ni)tanya hyo di dalam hatinya.
Ohh ni kenalkan kim taehyung cucu halmoeni.jawab halmoeni kim dgn senyumannya
Ji hyo yg mendengarnya terus matanya membulat.
A-a-apa c-cucu halmoeni ke ni Ooo.jawab hyo dgn gagap
Taehyung yg melihat muka ji hyo sudah senyum sinis menandakan dia menang dlm perbalahan tadi.
Oh ye taehyung kamu buat apa kat dapur ni bkn ke kamu jrg dtg sini .tanya halmoeni kim
Tadi tae mmg nk keluar tapi tiba tiba tae dahaga tu lah yg dtg sini.
Halmoeni yg mendengarnya hanya meng oo kan sahaja.
Ni kenalkan song ji hyo maid baru kita.kata halmoeni kim.
Ji hyo hanya*bow* kearah taehyung.dan terus menundukkan wajahnya kerana malu berhadapan dgn namja tersebut.
Oh ye ji hyo boleh tolong masak tgh hari x harini kebetulan taehyung cuti boleh lah rasa masakan kamu harini.kata halmoeni kim
Ji hyo hanya menganggukkan kepalanya sahaja.
Nanti saya pergi beli brg-ji hyo
Ehh x payah halmoeni dh beli dh tadi skrang kamu masak je.jawab halmoeni lagi.
Oh okey kalau cam tu saya ngan jennie mula masak lah dulu -hyo
Halmoeni yg mendengarnya terus menarik cucunya sekali ke ruang tamu meninggalkan dua gadis itu.
________________________________________________________
Di dapurJi hyo terus menarik jennie dan berkata
Knp x bagitahu tu cucu halmoeni kim ?tanya ji hyo
Dh jennie nk bagitahu unnie tu yg sibok lagi lawan ckp dia.jawab jennie.
Haishh habis lah aku lepas ni..tiba tiba ji hyo terfikir
Buat apa aku takut dia bkn selalu ada kat rumah pon silap silap mmg terus x nampak.kata ji hyo sendirian.
Unnie...unnie hoi ! Jennie menolak bahu ji hyo supaya ji hyo berhenti bercakp sendirian
Ha ha ye knp? tanya ji hyo.
Unnie tu beranggan je smpai x sedar jennie kat depan ni.
Ye lah jom lah kita masak karang lambat pulak siapnya.
Selepas siap bertungkus lumus menyediakan hidangan itu ji hyo & jennie menghidangkan makanan tersebut diatas meja
Selesai menghidang ji hyo memanggil halmoeni dan taehyung utk menjamu selera.ji hyo san jennie mula mengambil langkah ke dapur mula terbantut bila mendengar suara halmoeni menyuruh mereka ddk sekali.katanya makanan ini terlalu byk.
Kesemua hidangan ji hyo halmoeni memujinya
Hyo hanya tersenyum hingga ke telingga setelah dipuji oleh halmoeni.
Taehyung yg melihatnya hanya membuat muka menyampah dan meluat sahaja. Tetapi dia sendiri mengakui masakan gadis ini mmg sedap.sehigga dia makan tanpa menghiraukan org sekelilingnya.
Halmoeni yg melihat hanya tersenyumkerana sekurang kurangnya taehyung makan apabila diajak pada hari ini. Kaau tidak muka pon dia x nmpak . Mungkin ini kah perubahan pertamanya.
_________________________________Selesai sahaja makan halmoeni menyuruh jennie membawa ubatnya naik ke atas dan menemaninya sebentar.
Jihyo mengemas semua bahagian dapur dan meja. Setelah siap dia ddk di atas sofa sambil merenggangkan badannya.
Taehyung yg baru sahaja keluar dari biliknya dan turun dari tangga nmpak ji hyo ddk di atas sofa lalu menegurnya
Eh eh asal ko ddk kat sini bkn ke tempat ko kat dapur ?tanya taehyung dgn nadar yg memerlinya.
Jihyo yg malas mahu melayan terus masuk ke dlm biliknya meniggalkan taehyung sendirian.
Taehyung memandang bayang gadis itu makin menghilang terus mengukirkan senyuman tanpa dia sedari kerana berjaya membuat gadis itu marah. Entah mengapakah dia sgt suka mengenakan gadis itu sdgkan dia digelar oleh rakannya anti perempuan dan hati batu tetapi bila berhadapan dgn gadis ini membuatkan dia suka utk mengenakan gadis itu.x kan hati dia dh cair.
Bersambung...
Saksikan chapter yg akan dtg
Jgn lupa vote☆Please jgn jadi silent readers
YOU ARE READING
who is my maid? (OG) {HIATUS}
Romancesinopsis 》semua gara2 ommanya song hye kyo....kerana ingin menyembunyikan dirinya daripada ommanya song jihyo menerima tawaran halmoeni kim maid????? itu pilihaan yang dia ada sementara menyembunyikan dirinya daripada kehendak ommanya.selain...