Ευσεβία Βατάτζη, μικρή αδελφή της Θεοδώρας. Η Θάλεια Ματίκα.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τυχερός. Αυτό έλεγαν πάντοτε για τον μικρό Στέφανο. Ήταν ένα παιδί τυχερό και ευτυχές για τον εαυτό του και τους εξίσου τυχερούς που αποτελούσαν τον περίγυρο του. Είχε γεννηθεί ανάποδα τη Μεγάλη Παρασκευή του 1452 κι ενάντια σε όλες της διαφωνίες και προσδοκίες ιατρών και μαιών, ο μικρός Φίλιππος είχε επιβιώσει της γέννας όχι όμως κι η μητέρα του η άτυχη Ιωάννα, που κοιμήθηκε γαλήνια από επιλόχειο πυρετό. Για να μεγαλώσει, όμως, με τη μητρική στοργή και να έχει κάποιον πάντα κοντά του -δεδομένων των συνεχών ταξιδιών του πατέρα του- ο σεβαστός Ιωάννης Σοφιανός είχε παντρευτεί ξανά το στερνοπούλι του ονομαστού δούκα Βατάτζη, την Ευσεβία. Ευτυχής άνθρωπος ο Βατάτζης πράγματι· η μεγάλη του κόρη νυμφεύθηκε τον απόγονο των Δουκών κι η μικρή τον μεγαλύτερο Έλληνα έμπορο. Κρίμα που ο ίδιος κι οι δυο γιοί του σφάχτηκαν κατά την Άλωση της Πόλης από τους Αγαρηνούς.
Το σημαντικότερο ζήτημα που είχε προκύψει τότε ήταν η περιουσία κι η κληρονομιά της. Δεν ήταν διόλου ευκαταφρόνητο το ποσό της αποτίμησης των κινητών κι ακίνητων του υπαρχόντων, κι οι μόνοι συγγενείς πρώτου βαθμού που είχαν απομείνει ήταν οι δυο του κόρες· η Θεοδώρα κι η Ευσεβία. Η πρώτη ήταν χήρα με μια νεογέννητη μοναχοκόρη κι η δεύτερη παντρεμένη με τον Ιωάννη Σοφιανό μα άτεκνη, μητριά του μικρού Στέφανου. Όπως όριζε ο νόμος της κληρονομιάς, ολόκληρη η περιουσία πέρασε στον μοναδικό γαμπρό του, τον Σοφιανό, για να παραδοθεί αργότερα στον πολυπόθητο γιο του με την Ευσεβία.
Ωστόσο, μετά το μυστικό βάφτισμα των οχτώ τέκνων στο παρεκκλήσι του Ολύμπου, όπως ακριβώς είχε δεσμευτεί, ο Ιωάννης έστειλε τον γιο και τη σύζυγο του στο Παρίσι, στο παλάτι του βασιλέως Καρόλου, τον καιρό που η Γαλλία πάλευε να αποβάλει τον αγγλικό ζυγό από πάνω της για πάντα. Ο Εκατονταετής Πόλεμος βρισκόταν στην κορύφωση του και τα πάντα επρόκειτο να κριθούν από μια και μόνο ημέρα σε ένα και μόνο μέρος.
YOU ARE READING
Οι Ελευθερωτές {Cover Made By THEICEWOLVES} {ON HOLD} {Returning In 2021}
Historical FictionΤι θα συνέβαινε αν οι Έλληνες κατόρθωναν να ανακτήσουν την Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους, μετά την Άλωση του 1453;