De zolder

35 0 0
                                    

Au! K was gestruikeld over de bezem en viel tegen een kastje aan. Het kastje viel om. Ik stond op. Het kastje was verschoven maar op de plaats waar eerst het kastje stond was nu een opening zichtbaar. K liep naar de opening toe en keek erdoor heen om te zien wat er aan de andere kant van de muur was. Ik zag een trap. Ik besloot om even een kijkje te nemen. Een uurtje spijbelen moet kunnen, het lokaal kin ik toch niet vinden. Het gaat was het groot genoeg om er door heen te kunnen. Ik kroop door het gat heen en klom de trap op. Boven aan de trap was een hele grote ruimte. Zo te zien was er echt al heel lang niemand geweest. Op een leunstoel, een tafeltje, een bezem, en een kraantje na stond er niets in de kamer. Ik pakte de bezem en begon meteen met schoonmaken. Dit werd geweldig, hier kon ik mijn eigen hangplek maken. Ik besloot om na school meteen naar Isa te gaan. Eerst ging ik nog even verder met het schoonmaken. Toen ik klaar was keek ik op mijn horloge. Mooi, ik had er precies een uur over gedaan en over vijf minuten begon het volgende lesuur. Ik pakte mijn tas en liep de trap af. Ik kroop door het gat heen en duwde het kastje weer op zijn plaats. Dat ging niet zo makkelijk als ik dacht. Ik rende naar mijn lokaal en kwam net op tijd aan. Ik plofte op mijn stoel neer en verheugde me op vanmiddag als ik het aan Isa zou vertellen.

'Wat moet ik nou?'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu