-1

41 1 0
                                    

Bir önceki yazdığımı tekrar okudum.Çocuğuna öğüt veren anne gibi hissettim kendimi.Ciddiydim ama haklıydım kabul edin tatlı şeyler.

Şu an konuşmak istediğim diğer ciddi şey ise tembelliğimiz.Okulların açılmasına çok az kaldı ve her sene olduğu gibi kendimi 'bu sene çok çalışıcam,notlarımı yükselticem' diye havaya soktuğum günlerdeyim.Tek olmadığımı da biliyorum.Bu havalara girdiğimiz günlerin çok uzun sürmediğini bildiğim gibi.Ama bu sefer daha da havalı bi fikrim var.Gerçekten yapsak nasıl olur?Yani gerçekten çalışsak,notlarımızı yükseltsek?Hatırlamadınız mı?Hani çalışmak,ders notları,kitaplar?Hiç bir çağrışım da mı yapmadı?

Tam tahmin ettiğim gibi.Ama bunu gerçekten yapabiliriz.Çünkü her birimiz aslında okuldan değil,başarısız olmaktan nefret ediyoruz.Bu söylediğim başarılı olduğumuz derslere suratımızda kusacak gibi bir ifade olmadan girmemizi de açıklamış oldu.Çünkü genelde sevmediğim derslerde benim suratımda öyle bir ifade oluyor da.Sizde o da mı yok?Neyse bu kusma ifadesine sonra kesin döneceğim.

Konudan uzaklaşmadan demek istediğim şu : azıcık bile olsa çaba göstersek bir şeyler yapmaya çalışsak belki de başarılı olabiliriz.Denemeden bilemeyiz.Kutuyu açmadan kedinin ölümü yoksa canlı mı olduğunu nasıl öğreniriz değil mi?Schrödinger'in kedisini de mi duymadınız,hemen anlatıyorum.Deneye göre kapağı kapandığında içi kesinlikle görünmeyen bir kutu var.Bu kutunun içine bir kedi,Gaiger sayacı(ne olduğunu bilmiyorum ama araştırıp öğrenicem söz)ve bir şişe zehir,atom(her sitede farklı birşey yazıyodu)konur.Bu kurgusal deneye göre 1 saat sonunda gaiger sayacı harekete geçip şişeyi kırabilir ve kediyi öldürebilir ama 1 saat içinde harekete geçmeyedebilir.Kedinin ölme ihtimali kesin olarak %50 dir.Yani kuantum fiziğine göre kedi kutu açılana kadar aynı anda hem ölü hem de diridir.Bunun dalgalarla falan da açıklaması var ama ben yazarken sıkıldım o yüzden uzatmayıp tembelliğimize dönüyorum.

Yukarıda ki gereksiz ve sıkıcı fizik dersinden anladığımız kutuyu açmadan sonuca ulaşamayacığımız.Ders çalışmayı kutuyu açmak sayarsak,başarıyı ve başarısızlığı da kedinin ölü ya da diri olmasını sayarsak,çalışmadan ne olacağını bilemiyoruz demektir.Şimdi kendi içinizden hiç ben zaten denedim,anlamıyorum,umut yok gibi şeyler geçirmeyin çünkü hepimiz aynı şeyleri yaşıyoruz.Ve bunları söyleyerek bir yere varamıyoruz çünkü durumu geçiştirmiş oluyoruz.

Tabi ki herkesin ilgisi ve yeteneği farklıdır,her şeyi aynı anda yapabilmemiz zor derslerde zor biliyorum ama kendimiz için biraz da olsa çaba gösterebiliriz.Göstermeliyiz de.

Çünkü iyi bir şeyler yapabilmek varken tembellik yapmak,umutsuzluğa kapılmak,nasıl olsa yapamıyorum demek gibi şeyler çok anlamsız şeyler...

(bu gazla bu sene takdir almazsam okulun çatısından kendimi atmayı düşünüyorum hepiniz davetlisiniz)

Anlamsız ŞeylerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin