koşmaya başladığında düştün. Diz kapakların yaralandı, dirseklerin kanadı. "Yapamam, beceremem, olmuyor." gibi zehirli inançlarla henüz tanışmadım için kalkıp yeniden koştun.
Yaşadığın ortamı, çevreyi başkalarına görüp tanıdıkça merakın ve öğrenme isteğini daha da artıyordu. Sen de öğrenmek için soruyordun. Bıkmadan, usanmadan soruyordun. Senin yanına oturup sorularını dinleyen seni anlayıp merakına gideren cevaplar verenler oldu mu? bilmiyorum annene sorduğumda "şimdi yemek yapıyorum git babana sor" dedi baban işten yorgun gelmiş yemekten sonra kanepeye uzanmış Televizyon seyrediyordu sen yaklaşıp bir şey sorduğunda başını televizyondan bile çevirmeden "şimdi haberleri seyrediyorum git annene sor" dedi.kitaplarındaki renkli resimleri merak ettiğinde ağabeyine veya ablana sorduğunda aldığın tepki yi hatırlıyor musun "anne ya şuna bir şey söyle ders çalışıyorum kitaplarımı karıştırıyor "
Sahi bu tepkilerle karşılaştığında kendini nasıl hissettiğini hatırlıyor musun?
Dikkate alınmaması rağmen pes etmiyordun annenin eteğini çekiştirip anne bu ne demeyi sürdürdün baban televizyona bakmaya devam edip sorularınızı hı hı diye geçiştirirken "Baba beni dinle dedin" baban "dinliyorum" dedi. Sen hayır dinlemiyorsun dedin. elini babanın yüzüne koyup kendine çevirdin ve "televizyona bakarak değil bana bakarak dinle" dedin. Babanda öfkeli bir sesle "tamam ne var" dedi. Sen de küsüp gittin.
annen arkadaşı ile konuşurken Onu dikkatle dinliyordu. Daha önce seni bu kadar dikkatli dinlemeyen anneni kıskanır bir şey söyledin annen "ama biz konuşuyoruz. sözümüzü kesme, iki kişi konuşurken araya girilmez .susar mısın hadi git odana oyuncaklarının oyna" dedi.
sorunlarımla ve konuşmalarına çevreye rahatsızlık vermeye başladım taptaze beyniniz sorun harika sorularına cevap verme gücü yetmeyen büyüklerinin ses tonu yükselterek seni susturmaya çalıştılar artık sen çok duyduğum kelime "SUUUUSSS!" tu sen susmuş gibi yaptın ama beynin içindeki öğrenme merakı ve sorunların susumuyordu.
sen yeni bir şey hiç korkmadan denemek istediğin de hayır yapamazsın beceremezsin tepkileri ile karşılaştın.Çay bardağını babana sen götürmek istedin de dökersin dikkat et düşürürsün dedi annen. bir keresinde tabağı düşürüp kırdığında annen eyvah yemek takımı bozuldu niye dikkat etmiyorsun sana kim getir dedi. diye bağırdı Sonra kırılan taban yenisini aldı ama senin kırılan kalbini onarmayı düşünmedi.
4 yaşına geldiğinde artık özgürlük mücadelesini yapıyor. kendini kanıtlamak istiyordun onlarsa başına bir iş gelir korkusuyla elini bırakmıyorlar dı bir türlü.
Belki de annenle baban çalıştığı için bunların hiçbirini yaşamadın. onlar işe gittiği için uyandığında onları görmüyordun. özlediğin için de akşamları pencerenin önüne dikilip onların sokağın ucundan görüneceği anı bekliyordun. beklediğin ilgiyi görmeyince seninle daha çok ilgilenmeleri için zaman zaman üzgün bazen de hasta numarası yaptığın zamanları hatırlıyor musun?
Bisiklete binmeyi öğrenirken baban yoktu yanında. parktaki salıncakta bakıcın sallıyordu seni. anne babalarıyla gelen çocuklara gördüğünde içinde bir şeylerin eksik kaldığını da hissetmiştim o zaman.
Annenle baban seni ve geleceğini kurtarmak amacıyla çalışıyorlardı. seni daha iyi okullarda okutmak daha iyi dershaneler e göndermek sana daha iyi oyuncak ve kıyafet almak, çok para kazanıp geleceğini garantiye almak için çalışıyorlardı. ama sen onların getirecekleri maddi şeylerden çok, yanında olmalarının sevgilerini ve seninle oynamalarını istiyordun.
sen 20 yaşına geldiğinde onlar emekli olacaklar emekli ikramiyelerini alıp sana gelecekler ve belki de seni bulamayacaklar dı.
şimdi durup durup biraz düşün çocukluğunu özlüyor musun? ya da büyüdü ğüne seviniyor musun? çocukluğunda ailenin iyi niyetli ama bilinçsizce sana verdiği zararlar var mı daha iyi olman için uğraşır ken seni daha kötü bir duruma getirmiş olabilirler mi? sen sevgiye doymak istiyordun annenin karnını doyurmak için uğraşıyordu doğduğunda daha fazlasını yemek istemiyordun ama annen bir lokma daha bir daha deyip ağzına sokuşturuyordu. sana sevgiyi tam olarak verememenin ezikliğini kapatmak için bunu yapıyordu belki de sonuçta karnın doydu ama yüreğine aç kaldı yemekten de tiksinir oldun.
annenle babanın tartışmalarına, kavgalarına, şahit olduğunda ne hissettin? korktun mu? belki de yorganı başına çektiğini onlar senin uyuduğunu düşünüp birbirlerine bağırmaya devam ederken sen sessizce ağlıyor yastiga akıtıyordun. gözyaşlarını yastığa akıtıyordun.
senin için önemli olan şeyler büyükler için ne kadar gereksiz ve önemsiz de
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Hiç Kendini yaşadın mı?
De Todobiliyor musun bugün sende okunanların çoğu taa çocukluğundan itibaren sana yazılanlar,bugün sende görünenlerin çoğu küçüklüğünde ruhuna ekilenlerdir. "bir tomurcuk gibiydim, ne zaman başımı toprağın üstüne çıkarıp filizlendiğsem, bir çiçek olarak aç...