SADNESS ll

208 12 0
                                    

SADNESS ll
EDITED BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 1

Slow updated Darling ....

       Kesinambungan cerita kisah benar SADNESS musim pertama.

Inikah lah janji yang dia tanam kan dan inilah tuaian yang dia berikan setelah sudah setahun lebih saya bergelar istri Stev (Bukan Nama sebenar). 50 kisah benar 50 rekaan untuk mencantikkan jalan cerita si Ann (Bukan nama sebenar).

   Hari perkahwinan saya begitu meriah ramai yang datang biarpun majlis alakadar..Tapi orang cakap asalkan ada??

Selepas berapa minggu bergelar istri dia ..Hari-hari ku diisi dengan kegembiraan.semakin hari semakin gembira..Tapi saya masih rindukan anak saya yang telah pergi meninggalkan saya !

“Ann Honey apa kau buat tu..?” Stev datang arah saya lalu memeluk dengan erat .

“Hish...Dear ni..” Saya buat suara manja sebab dipeluk dengan belaian kasih sayang !

“Apaaa...Aaaa..Apaa?” Dia berbisik menghamipiri ditelinga saya!!!

    Kemudian kami punnn…..Hmm Biasalah pasangan suami istri sudah..Diawal perkahwinan memang seperti surga pijak semut pun tidak mati seperti perkahwinan pertama saya yang gagal dahulu tapi lupakan lah ..Lagi pun apa yang harus saya fikirkan adalah Suami saya Stev !!!

Makan malam bersama keluarga mentua ..

   “Stev sudah berapa minggu kamu kahwin bila mau ada cucu untuk mami??” Mama mertua saya bercakap sambil tengok lauk pauk .

   saya hanya tunduk seribu bahasa dalam masa yang sama adalah juga membawang dalam hati biarpun hanya tuhan saja tahu betapa saya ingin kan anak .Kalau lah boleh dalam keskelip mata boleh download dalam play store macam tu apps senang lah hidup orang yang yang mau kan anak . dalam sehari saja kahwin dapat anak tinggal Make love lepas tu download .

“Ermm..Aik mom cepat juga mau anak? Tenang diposisi bah..Relax saja kau mom , nanti kami bagi cucu sampai 5 orang kalau tidak pun tu ada play store kami download saja ..Apa cucu jantina kamu mau? Lelaki perempuan? Kunyit? Halia? cempedak ?” Sengaja si Stev buat lawak dia tahu saya sedang terasa dan hilang selera untuk makan bila berkait pasal anak.

Semua serentak ketawa bila Stev sengaja buat lucu dimeja makan. Selepas makan tu kami pun balik rumah masing-masing , masa dalam kereta tu saya tengah chat dengan kawan .

“Bebeh apakhabar?? sihat??”

Baru saja saya mau chat kawan tidak jadi send, bila tangan saya ditarik , kemudian tangan sebelah kiri tekan button off screen dari tepi tu sebab takut tertekan call orang.

“Sorry pasal tadi ..Sebenar mom tu tiada niat, sudah juga saya kasih tahu mom tu jangan lagi sebut pasal anak.”

Thanks to.Stev sebab sangat-sangat memahami saya dan selalu ada untuk diri saya...Terima segala kekurangan saya dan sangat pandai masak ! Hehehe .. Pandai tengok kubur anak saya , pernah sekali saya menangis sebab rindukan anak tapi dia cakap . “ Ann anak kita tenang disana biar lah dia tenang k . Jangan buat dia nampak mamy dia sekarang masih bersedih!”

Siapa tidak sedihkan ? Anak kau kandung 9bulan sakit beranak kau saja tanggung dalam labour room tu , tunggu hampir tercabut nyawa saja tidak bila meneran dan tahan sakit bila ada contraction yang mendadak. Selepas bertahun beranak dan menjaga anak itu pergi meninggalkan kau ,mahu tidak mau kena redha kan hati dan terima pemergian dia biar pun hati berat !

“Hmm Iyalah...Thanks dear sebab faham keadaan honey,kalau lelaki lain mungkin tidak akan faham situation honey sekarang .” Saya peluk dia.

“Sudah lah..Mari pulang??”

Saya pegang tangan dia dan senyum biar pun ada airmata berjatuhan sudah dipipi .

“Sudah jangan menangis lagi…!” Dia lap guna jari dia tu airmata saya!!

Sampai dirumah tu kami pun tidur tapi sepanjang malam tu saya menangis bila ingat anak saya sampai lah Stev terjaga dan dia tenangkan saya sampai saya tertidur .

Awal pagi saya bangun Stev sudah sediakan sarapan dan juga buat kerja apa yang patut dirumah , dia chat saya diwhatsapp..

“Morning my beautiful wifey ! There's nothing to worry please smile and take ur breakfast baby ?”

Saya bangun dengan malas saya letak telefon tanpa balas dalam hati saya” nanti saja balas lah ..”Saya capai tuala mandi , buka baju dan mandi siap mandi tu saya bercermin.

“Astagaaa.! Bengkak bah pula mata saya ni..” Bercakap sendiri-sendiri saya dalam tandas . Siap tengok cermin saya keluar dari kamar kemudian pakai baju.

Lepas makan sarapan saya pun bersiap-siap mau pergi kerja. Macam tu lah harian saya kerja balik habiskan masa gurau senda sama si Stev sampai lah Ulang tahun perkahwinan kami yang pertamaa !!

“Dear happy anniversary love you!!”

Kami Honeymoon disana kundasang yeahh! pemandangan pun cantik .

“Love you too Honey…Honey saya rasa you no need kerja lah ?” Dia renung saya penuh harapan untuk saya jawab Ya!

“Hmm..Nanti kita susah kalau satu orang saja kerja.”

“Tidak tu ..Janji okey? Lagi pun kita kan masih dua orang anak pun tiada..”

Tergamam saya apabila dia kaitkan pasal anak !! Kenapa dia guna kan alasan ni untuk saya berhenti kerja?? Hmm tidak apa ..Hanya tuhan saja tau apa ssya rasa sekarang ni.

“Nanti lah saya bagitau sama boss okey?” riak muka saya mula berubah ada kekecewaan juga dalam masa yang sama.

Hmm susah mau cakap lah ..Kalau lah kamurang rasa apa saya rasaaaa…!!

Fikir punya fikir saya ambil keputusan ini bulan last lah berkerja dan jadi surirumah sepenuh masa.

Bersambung..

SADNESS ll Where stories live. Discover now