SADNESS ll

87 6 0
                                    

SADNESS ll
EDITED BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 3

       Kesinambungan cerita kisah benar SADNESS musim pertama.

    Dalam perjalanan pulang saya bertanya kepada Stev.
“Dear mami merajuk nanti kita tidak makan?” Sambil saya tengok dia.

“Kalau macam tu saya kasih turun kau..Pergi duduk sana sama mami??”Dia driving sambil sekilas tengok saya.

“Hmm..Jangan lah marah Dear..Saya cuma tanya saja kan?”Saya pegang tangan dia..Tapi laju dia kasih lari tangan.

  Saya buat-buat lah tidak peduli apa dia buat sama saya.Tapi sebenarnya sakit hati saya dilayan macam tu, masih adakah sisa cinta dalam hati dia biar pun sedikit??? Sampai dirumah dia keluar cepat-cepat masuk rumah , saya pula baru mau keluar kereta..Tidak lama tu dia keluar cekak pinggang.

“Kau lama lagi dalam kereta? Mau saya angkat kau keluar dari kereta macam datin kah?” Dia tengok saya dengan renungan tajam.

Apa saya peduli ? Saya tidak jawab apa dia cakap , lepas tu pergi masuk rumah..Tidak lama tu dia tunjuk-tunjuk muka saya !

“Kau ni kenapa?? Saya bercakap dengan kau tapi kau jeling-jeling?”

“Aishh...Apa lagi salah saya bah ni Dear?” Mengeluh sudah saya depan dia.

“Nah tu lah kau! Tidak sedar diri ..Kau tu bah tidak pernah menghargai saya! Kau tau kah saya penat ??” Dia pusing sana sini diruangtamu sambil bercakap-cakap.

“Dear kalau kita ada masalah boleh kah bincang baik-baik??” Mau keluar sudah airmata saya ! Tapi saya kena kuat .

“Apa masalah? Kau tengok tadi tu ?? Mami tu sebenarnya bukan mau kita makan sana ? kalau dia mau suruh kita makan lama sudah dia suruh saya masuk ..Ni bersuara pun tiada!?”

  Aik ..Rupanya dia mau pula kena layan oleh mami dia.Tapi dia kan anak takkan benda kecil macam tu dia tidak boleh fikir?? Hmm susah lah mau cakap . “Kau dengar kah apa saya cakap?”

“Iya dengar bah...Biarlah tu mami..Saya masak lah k?”  Saya geleng-geleng sambil masuk dapur.

Tiba-tiba laju dia masuk dapur dia kasih tunjuk pisau dimuka saya. “Apa kau geleng-geleng hahh!!?”

   Terbulat mata saya dia angkat pisau depan muka saya!
“Apa kau buat ni Dear???” kabak-kabak hati saya bila kena buat macam tu.

“Kau jangan cabar saya aaaa! Kalau saya kasih cucuk kepala kau pisau mati kau ni !!” kunun dia kasih besar mata yang sepet !

Doiii ! Kalau saya mati ! bagus kalau dia boleh tanggung? baru barang dapur pun sudah dia stress ni lagi kalau ada mayat dirumah?? “Kasih mati lah bahh ! Kau fikir saya takut mati kah? Sudah juga tuhan mau bagi saya hidup macam ni ! Jadi saya terima saja ! Biar lah kau puas hati!?”

“Kau mau kah ??” Terus dia tarik rambut saya tapi tidak lah kuat setakat mau ugut saja cuma terasa sakit dihati .

“Kalau kau layan saya macam ni ! Kau tengok lah ! Lepas ni saya telefon keluarga saya kita cerai !!” Cepat dia buang tu pisau , dia balik-balik minta maaf sama saya .

“Honey minta maaf ! Mintaa maaf . Saya tidak buat lagi..”Dia sayang sudah saya tapi tu lah hati mana-mana wanita kalau sudah diperas ugut memang sakit !!!

“Sudah lah !!” Kasar saya elak dari dia peluk saya..Terus saya masuk bilik tu malam juga kami tiada tidur sama-sama sampai lah besoknya tu , saya bangun dan cari dia tapi tiada.

Chat WhatsApp .

“Kau dimana ni ??” Send chat..

Sambil tunggu dia pulang sambil saya kasih sedia sarapan pagi .Tunggu punya tunggu tiada juga dia balik.

Jam 12.30 tengahari...Dia jalan terhuyunghayang berbau minuman. “Honey ! Honey ! Mana kau ni? chas dulu telefon saya?”

Dia buang saja tu telefon dia sana lantai sampai pecah tu screen phone..”Bagus lah tu buang telefon.”

“Diamm ! Jadi bini pun tidak gunaaaa !!!”

    Saya ambil tu telefon pergi chas .Malas saya mau layan biarlah dia sana ,nanti pandai lah dia urus diri dia tu..Saya pula telefon mami saya mau balik kampung satu hari kasih tenang diri saya.

“Ma ..Saya mau balik kampung hari ni?” Saya telefon mama saya.

“Hahaha ! Kalau gaduh lari ! Lari lah lari !! Sebab tu dulu jadi macam tu?” Bising-bising sudah si Stev baring dilantai.

Terus saya macam nda jadi balik kampung sebab dia macam-macam cakap. “Aii..Kenapa??” Mama saya tanya.

“Maa tidak jadi lah , tiada jaga rumah.” Sambil saya bercakap bisik-bisik ditelefon.

“Bah kalau macam tu mama letak telefon lah , mama ada mau buat kerja .” Si mama letak phone lepas tu saya pula sana urus si Stev.

“Dear bangun..” Bashh ! Dia tepukul kaki saya ! Odoii sakit juga lah tapi saya tau bukan dia sengaja .

“Aduhh...Sakit! Dear pindah pergi bilik..”

Tidak lama tu dia bising-bising terus tertidur ..Saya simpan tu beg dia , saya kasih biar saja dia tidur di lantai . Sampai lah petang dia bangun sendiri . Dia bangun-bangun saja terus dekat saya.

“Honey ...Muah ! ni istri saya ni ..Paling saya sayang.” Dia peluk saya dengan badan dia yang berbau arak nafas yang busuk.

“Eee! Sana pergi mandi..Bau bah .” Saya tolak-tolak dia tapi makin dia kasih hidu nafas dia yang bau alcohol .

Lepas dia kacau-kacau saya tu terus dia masuk bilik cari tuala mandi , siap mandi dia pergi cari makanan sana dapur .. Nasib saya sudah kasih sedia untuk dia makan ,kalau tidak memang memaki lagi dia sama saya !

“Honey..Sudah makankah??”Sambil dia makan tu makanan diatas meja yang saya kasih sedia..

“Sudah ..Kenapa? Mau suap saya ?” Saya sengaja bawa bergurau ..Yala takkan lah mau simpan marah lama-lama ..Malas saya mau gaduh !

“Marilah ? kiss dulu baru Dear suap Honey?”

“Duiii ! Nda mau lah haha!!”

“Tidak mau sudah ?? Betul ni? Tolong dulu Honey pasang lagu yang rancak supaya tenang jiwa raga.”

“Buat?” saya jeling manja dia.

“Hish Honey ni mau juga tau..Untuk kasih tenang jiwa bah haha. Mari lah kita menari??”

“Tidak mau eh .”

Saya terus kasih biar dia makan . Saya buat kerja apa yang patut .

siou pendek saja..

Bersambung..

SADNESS ll Where stories live. Discover now