Apsūdzētā

18 1 0
                                    

-Cilvēki runā par jums.-inspektors beidzot pacēla acis no dokumentiem, kurus turēja rokās.

Viņa skatiens uz brīdi sastapās ar sievietes acīm, un viņš tūlīt novērsās. Tā bija otrā reize šodien, kad viņi uz brīdi saskatījās. Pirmā reize bija, kad Doloresa ieradās iecirknī. Inspektors ieraduma pēc uzlūkoja nopratināmo, taču, atcerējies iemeslu, kādēļ sieviete tika izsaukta, ātri nolaida acis un ar roku norādīja virzienu, kur notiks nopratināšana.

Doloresas maigās acis, kuras bija iekrāsotas melnas, lai radītu dziļuma iespaidu, skumjas par novēršanos neizrādīja. Vairs nē.

-Dropiņas, ē...-inspektors atļāvās uzmest skatienu uz Doloresas pirkstiem.-... jaunkundz, sabiedriskās kārtības labad, ko jūs varat par to teikt?

Doloresa vērās aiz inspektora kreisās auss, pretējā sienā. Viņa labi zināja, ka inspektors baidās ar viņu runāt, vēl pie tam vienā telpā bez citiem iecirkņa darbiniekiem. Nepievērsusies inspektoram, viņa atbildēja:

-Tie jau ir cilvēki, kuri runā. Ne jau es. Ko gan jūs gribat dzirdēt?

-Cilvēki runā, ka jūs, ē, protat..., tas ir, ka jūs manipulējat ar cilvēkiem, liekot viņiem darīt tādas lietas, ko parasti viņi nebūtu darījuši.

Doloresa nenocietās un ieskatījās inspektora acīs, kuras tramīgi urbās pa dokumentiem.

-Inspektora kungs, jūs gribat teikt, ka es protu burties, vai tā? Atvainojiet mani, taču mēs dzīvojam 21.gadsimtā. Zinātnes sasniegumi ir pietiekami lieli, lai mūsdienīga sabiedrība izprastu, ka lietām ir izskaidrojumi, ka tās nav pārdabiskas.

-Tomēr cilvēki runā...

-Vai jums ir pierādījumi?

Inspektors uz brīdi sastinga, acis izspiedās uz āru. Apjēdzis Doloresas vārdus, vīrietis ātrāk rakās cauri dokumentu kaudzei, no kuras izslīdēja aploksne. Inspektors nogrūda dokumentus sānis un paņēma aploksni. Ar trīcošām rokām viņš to atvēra vaļā un izņēma no klades izplēstu rūtiņu lapu, kura drebošā rokrakstā bija aprakstīta no abām pusēm.

-Vai esat pazīstama ar Kandijas kundzi?-inspektors jautāja.

-Nē, neesmu. Kas ir šī sieviete?-Doloresa atteica.

-Kandijas kundze ir uzrakstījusi ziņojumu par jums, uz kā pamata esam uzsākuši izmeklēšanu pret jums. Pēc Kandijas kundzes vārdiem jūs pirms diviem mēnešiem esat ieradusies Kandijas kundzes dzīvoklī to iztīrīt no ļaunajiem gariem. Kandijas kundze neesot gribējusi jūs ielaist, taču jūs esot viņu apvārdojusi. Kandijas kundze esot pretojusies jūsu burvestībām, tāpēc notika sadursme, kā rezultātā tika saplēsts Kandijas kundzes televizors. Kopš šī incidenta Kandijas kundze nespēj atrasties viena pati mājās, tāpēc nemitīgi pārnakšņo pie saviem radiem un draudzenēm.

Doloresa klusēja.

-Jāsaka, ka ērtāk būtu, ja jūs sadarbotos un izstāstītu visu par šo incidentu. Esam pārskatījuši jūsu piezīmes plānotājā, taču datumā, kad pēc Kandijas kundzes liecības ir noticis šis incidents, jums nav ierakstu.

-Lai atbildētu, man būs nepieciešams mans plānotājs.

Sabiedrības pabiraWhere stories live. Discover now