Part 1 - Before School Open

602 9 0
                                    

"Annyeonghaseyo seyong ah"seong jin berkata "Annyeong qeesoo ah"balas seyong

"Today kita nak pegi mana ek?"seong jin berkata dengan kecil namun seyong mendengarnya dan berkata "we are going to the bubble tea restoran" dengan gembira...aku pun hanya mengikutinya tiba di luar restoran tu pulak aku jatuh akibat terlangar dengan mamat yang bertutup mukanya dengan capnya dia memeggang tanganku dengan kuat sehinggakan aku tak dapat melawannya....di tempat taman terbiar itu dia melepaskan aku lalu aku membuka handphone ku dan membalas inbox yang seyong hantar kepada ku sebaik saja Ku melihat kehadapan lelaki tersebut penat akibat berlari jauh aku menolongnya mencari kerusi yang tersembunyi kerana tidak mahu di ketahui orang...dia pun melimpang di atas riba ku walaupun aku tak tahu apa yang harus aku lakukan...Ku tengok lagi mukanya dah tertidur lah pulak...aku perlahan-lahan mengambil topi yang dipakainya demi ingin melihat mukanya tersebut sikit demi sikit kau tengok kau mengingati siapa kah lelaki tersebut ini rupa-rupanya "huh!D.O." kau berkata dengan nada yang terkejut...tanpa kau sedari dia yang nyenyak tidur terbangun akibat kau memanggil namanya "Tolong Saya Boleh?" Tanyanya kepada ku...aku pula yang masih terkejut tak tahu nak cakap apa "emmm" jawab ku..."Kalau tak boleh tak apa"sambungnya namun aku memberitahu nya bahawa dia harus menceritakan semua yang telah terjadi dan kenapa?namun aku masih lagi tertanya-tanya?kenapa?aku yang pening kepala pun terjatuhkan kepalaku di bahunya...aku bangun melihat jam bahawa dah nak masuk pukul 8 malam aduhai esok nak sediakan barang sekolah lagi pening lah aku macam ni... Dri pagi sampai malam dia ceritakan semuanya!dia ni tak penat ke asyik nak cakap je... Aku membawanya pulang kerana dia melarikan diri dari dorm exo...baru je aku keluar dari tempat kami bersembunyi tu tetiba hujan pulak...aku mengeluh berat akibat tiada kedai yang membolehkan aku membeli payung D.O. memakaikan aku capnya dan dia menutup kepalanya mengunakan baju lapisnya aku mencari tempat bas ataupun teksi...rumah ku terletak jauh kerana itu aku harus mengambil teksi kerana perhentian bas tiada di sini namun tiada satu kereta teksi pun yang melintas di jalan kecil ni namun jalan ini lah jalan ke dorm exo...setelah akhir kami menunggu dia membawa ku ke dorm untuk mandi kerana tiada mahu aku sakit namun tiada baju yang dapat aku gunakan jadi aku tak mahu mandi kemudian aku keluar balik dan aku nampak ada teksi D.O. pun cepat-cepat pergi ke arah ku dah semasa dalam perjalanan aku kesejukan dan aku terlelap kerana demam ku semakin kuat lalu dia mengangkat ke rumah ku dan memberi tahu eomma ku bahawa aku terkena hujan lebat dan aku tak memakai payung dan ibu aku terkejut lah kerana ibu pernah cakap yang aku ni mudah jatuh sakit apalagi bila hujan ibu menghantar ku ke hospital sebaik saja D.O. habis mandi lalu ada seorang doktor melihat aku dan merasa badan ku panas yang tak dapat ditandingi oleh mana-mana air panas kemudian aku diberi ubat...aku harus memakan ubat itu kerana penyakit ku ini...

*Flashback*

doktor lama aku pernah memberi tahu ku bahawa aku seharusnya mendapatkan rawatan yang bagus di korea kerana doktor di situ berpengalaman tinggi...mulanya aku menolak permintaan doktor itu tapi demi inginkan berjumpa dengan artis kesayangan aku di korea aku pun meminta ibu ku membawa ku ke Seoul demi mahukan rawatan itu tapi aku menipu ibu ku bahawa aku ingin bertemu dengan artis kesayangan ku namun setiap Kali exo membuat live performance aku cuma berdiri jauh kerana tak mahu dilanggar-langgar oleh fans mereka yang ganas dimata ku

*End Of Flashback*

Sorry For Being A Fool [ EXO ]Where stories live. Discover now