"Haish dah dekat 3 tahun dah aku kat Amsterdam nie. Mesti umi dengan walid sedih sebab aku tinggalkan dorang kan. Haishlah rindu giler arr kat umi dgn walid. " kataku sendiri. Aku sejujurnya serba salah tinggalkan umi dgn walid dlm 3 tahun nie. Hurmm yelah kan anak mane yang tak sayang family dia kann. Aku mcm dah terbukak hatilah nak balik Malaysia balik. "Takpelah malam nnti aku buat solat hajatlah samada keputusan aku nak balik Malaysia balik nie betul ataupon tak." kataku dalam hati.
Selepas aku buat solat hajat semalam, pagi nie aku pon mengambil keputusan nak beli tiket flight balik Malaysia arr. Aku taknak bagitau umi dengan walid. "Hurmmm aku rase nak buat surprise kat umi dgn walid arr. Mesti umi dgn walid terkejut nnti kan. " kataku. Tiket flight aku adalah pada tulat jadi aku memilih untuk mengemaskan rumahku memandangkan ini memang rumahku sendiri. Aku berkira-kira mahu membawa satu luggage besar, satu luggage kecik, satu bag pack dan tak lupa handbag aku. Kasut aku letakkan dalam luggage kecik manakala semua baju aku dalam luggage besar. Laptop aku dengan tak lupa barang lukisan aku semua kat bag pack aku, pastu barang wangian aku dalam handbag aku.
Hari yang ditunggu telah pon tiba. Aku mengecheck smua barang-barang yang aku nak bawa ke Malaysia. "Aku rase takde barang yang tinggal nie. Kereta aku msukkan kat garaj arr. Takut hilang pulak kang menyesal tak kesudah karang aku. " Aku pon memasukkan barang aku kedalam teksi dan teksi pon menuju ke airport. Aku pon menunggu flight aku di ruangan menunggu. "Perhatian kepada semua penumpang A380, anda dibenarkan untuk masuk ke dalam pesawat. Sekian terima kasih. " kata petugas pesawatku. Aku pon memasuki flight aku.
Sementara menunggu pesawatku berlepas, aku pon membuka aplikasi whatssup dan terus mencari nama kawan baikku, Amelia Handerson.
Aku :
"Lia,I otw nk balek Malaysia nie tau nnti you tlong amik I kat airport ehh?"Amelia :
"Haa okay-okay nnti I fetch you up okay! Can't wait to see you babe 🙀"Aku :
"Me too babe. Lia I got to go. The flight already called the passengers. Okay, ciao first."Amelia :
"Okay babe and take care."Aku hanya memberikan bluetick kepada Amelia. Aku pon bergegas beratur masuk ke dalam pesawat. Selepas menjumpai tempat dudukku, aku terus merebahkan diri aku sementara menunggu pesawat berlepas. "Haish letih siak hari nie. Harapnya umie dengan walid terkejutlah tgk aku balek nie hihihi. Rindunya kat umie dengan walid nie huarghhh." kataku.