We wachtten wel twintig minuten op onze leerkracht. Geen leerkracht te vinden. Iedereen van de klas ging naar het studielokaal. Behalve ik.
"Juna, kom je?" Ze maakte wapperde bewegingen met haar hand.
"Sorry Dana, maar ik wacht hier. Misschien komt er EEN leerkracht." Ik keek wat rond.
Toen merkte ik het afwezigheidsbord van de leerkrachten op.
"Dana, als er een leerkracht afwezig is, staat het toch op dit bord?" Ik zocht de naam van onze leerkracht.
"Ja? Waarom?" Dana kon nog maar half volgen.
"Kijk! Er staat VERVANGING VOORZIEN I.V.M. WORKSHOP." Ik keek verbaasd naar het bord.
"Dana, hoe heet de actrice die Mila speelt in Ghost Rockers?"
"Tinne Oltmans. Hoezo?" Dana keek Juna raar aan.
"Kijk eens wie ons die wordkshop geeft!" Ik sprong in het rond in de gang.
"Dat meen je niet! Tinne Oltmans?!" Dana sprong samen met mij in het rond.
Opeens kwam Tinne aangelopen.
"Excuseer, weten jullie waar klas 3DAM is?" Vroeg Tinne.
"Wij zijn 3DAM." Zei Dana.
"Alleen jullie twee?" Tinne was verrast.
"De andere 4 zijn in het studielokaal. Moet ik ze even gaan halen?" Dana probeerde om niet helemaal los te gaan.
"Ja dat mag, dankje." Zei Tinne.
Dana liep naar het studielokaal.
Ik kon me niet meer inhouden. Ik moest iets tegen Tinne zeggen!
"En ben je klaar voor het concert dit weekend?" Tinne begreep direct wat Juna bedoelde.
"Ja en jij?" Vroeg Tinne.
"Helemaal klaar Tinne! Of is het nu mevrouw Oltmans?" Ik flipte helemaal.
"Zeg maar Tinne."
"Ik droomde vannacht over jullie concert. Jij en Juan wezen een paar mensen aan die mee op het podium mochten." Zei ik.
"Leuk idee voor dit weekend!" Zei Tinne.
Ik straalde helemaal.
Dana kwam terug met geen enkele klasgenoot.
"Oe. Ik dacht dat je de klas ging halen." Tinne keek verbaast naar Dana.
"Ja weet ik, maar ze mochten blijkbaar kiezen voor deze workshop of voor een andere." Zei Dana vermoeid.
"Oké dan. Zeg, eens een vraagje."
"Ja Tinne?" Zeiden Dana en ik tegelijkertijd.
"Zijn jullie allebei grote fans van Ghost Rockers?" Vroeg Tinne.
"JA!!!" Dana en ik flipte.
"Dan doen we een wordkshop rond Ghost Rockers." Tinne deed de deur van het lokaal open.
Dana, Tinne en ik stapte naar binnen.
JE LEEST
Tinne en Juan - Voor Altijd?
FanficTinne en Juan hebben de zomer van hun leven. De Ghost Rockers geven hun allerlaatste tour. Bij de M&G ontmoeten de Ghost Rockers een meisje. Is Juan maar vooral Tinne hier klaar voor en op voorbereid? Dit is een verhaal dat ik zelf heb verzonnen. H...