Past

328 19 1
                                    

*Fang POV*

Aku mulai mengemasi beg ku, serta persediaan until nanti di tempat kompetisi. Aku pun mulai berjalan menuju halaman rumah yang dimana sudah ada Papah aku, Kaizo, dan....

"Boboiboy.."












Huh dasar serigala berbulu domba! Wajah lumayan tapi hati syaitan? B*bi kau Boboiboy

Aku berjalan disampingku mereka, Boboiboy tersenyum ke arah aku. Sengaja aku tak endahkan die, buat ape nk endahkan die?

Tak de kerja!
Buang Masa!
Sia sia je!

Aku langsung menghampiri Abang aku..

"Bang boleh tak? Fang duduk dengan Abang dipesawat nanti?"

"Eh kenape pulak? Kan Ade Boboi-"

"Jangan cakap pasal die!"

Aku boleh nampak Kaizo sedikit shok, die pandang aku cukup lama...

"Baiklah"

Aku Tak buang banyak waktu, Aku langsung pergi ke ruang kemudi dibagian depan dan meninggalkan Boboiboy ngan yang lain.

*Fang POV End*

Kaizo menatap punggung adiknya sebelum naik kedalam pesawat, rasa ingin tahu dan curiga mulai menghantuinya

Takut Kaizo akan jika peristiwa adiknya dua tahu lalu terulang kembali dan menjadi mimpi buruk bagi orang lain..

"Kaizo?"

"Eh? Y-ya Pah?"

"Ade ape?"

"Takde.... Hanya perasaan je Pah"

"Hm...jangan banyak memikirkan sesuatu Kaizo, dah jom kita pergi!"

"Ba-baik! Boboiboy dan yang lain cepat naik!"

"Baik Kapten!"

Setelah Boboiboy dan kawan kawan Naik ke dalam pesawat, kemudian disusul Kaizo dan Hiroki.

"Baik Lahap, melaju dengan kecepatan penuh planet Gurunda!"

"Baik Kapten!"

Lahap pun mulai menerbangkan pesawatnya dengan kecepatan cahaya. Dalam pesawat Kaizo duduk sambil memperhatikan Fang yang berada disampingnya..

Kaizo hanya nampak Fang berdiam diri sambil tengok ke samping jendela dengan tatapan dingin yang biasa dia buat..

Hiroki yang mulai menyadari bahwa Kaizo sedang menatap Fang terus menerus mulai menanyakannya

"Kaizo kenape dari tadi kau asik tengok Fang je?"

"Pah.. apa papah masih ingat kejadian dua tahun lalu?"

"Oh...kejadian tu, kenape?"

"Kaizo takut kejadian tu akan terulang lagi Pah, Kaizo nampak harini Fang sepertinya sedang banyak masalah"

"Hm....?

Hiroki pun menengok ke arah Fang yang sedang tertidur sambil bertopang dagu, memang Ada benarnya juga apa yang Kaizo cakap sepertinya Ada masalah yang disembunyikan oleh Fang...

"Papah tahu kejadian tu... Tapi...kejadian tu dah lama, Tak payah nak ungkit dah"

"Hm....yelah.."

"Oh ye macam Mana ngan? Kau dah dapat laporan dari Robot Jagara?"

"Em...tadi Kaizo dapat informasi, para peserta dah banyak yang berdatangan!"

"Bagus... Dengan ini aku pastikan kompetisi akan berjalan dengan lancar"

I Hate You (Fang Fanfiction) {HIATUS FOR A WHILE}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang