Sowon & Jin
Sudah 5 bulan hubungannya dengan Jin terputus. Jin pula menghilang entah kemana. Tiba-tiba artikel tentang Jin keluar setelah 5 tahun BTS keluar dari industri. (Gais i xleh bayang niㅠㅠ) Gfriend sudah pun 2 tahun tamat kontrak dan membuat keputusan untuk keluar dari industri. (THIS IS CRAZY! Huhu but I buat jugak)
Sowon termenung di kaunter pendaftaran hotel tempat kerjanya setelah selesai kerjanya.
Dia mula mengeluarkan earfon dan menyambungkan pda telefonnya lalu berlalu ke loker penyimpanan barang di belakang. Lagu kolaborasi BTS dan Gfriend dipasang. Air mata yang jatuh diseka cepat-cepat."Noona!" Setakan suara itu membuatkan Sowon terkejut. Dirinya kaku, tidak berani berpaling ke belakang.
"Noona!" Sekali lagi suara itu kedengaran. Sowon berpaling selepas dia menganbil barangnya dari loker. Jungkook yang sedari tadi memanggilnya dipandang lalu tersenyum kecil.
"Noona! Oh?! Hyung!" Sowon berpaling ke belakang setelah Jungkook menyebut Hyung.
"Kim Sojung.. Sowon!" Hyung yang dimaksudkan Jungkook ialah Jin. Jin yang beremosi selepas melihat Sowon, terus meluru memeluk Sowon yang kaku berdiri.
"Sowon, sowon, sowon!" Jin menggoncangkan tubuh Sowon yang longlai setelah dipeluknya. Tidak lama kemudian, Sowon menggenggam tangannya lalu menumbuk perlahan dada Jin yang berada di hadapannya.
Jungkook yang menyaksikan adegan itu perlahan-lahan berlalu pergi namun ditarik seseorang.
SinB kebetulan datang untuk menjemput Sowon pulang namun menyaksikan adegan ini. Dilihat Jungkook yang ketakutan lalu berlalu pergi membuatkan SinB terus mendapatkan Jungkook dan menariknya jauh dari lobi.
"Jungkook oppa. Apa oppa buat kat sini? Macam mana diorang boleh jumpa?" Soal SinB terus-terusan.
"Jin ikut. Argh! Sepatutnya aku kena hati-hati!" Jawab Jungkook sambil menundukkan kepala.
"Ikut? Bila dia balik? Kenapa tak bagitau?!" Soal SinB lagi sambilberselang seli melihat keadaan sekeliling.
"Dia.. tak pernah pergi mana-mana." Jawapn Jungkook membuat SinB terdiam.
"Maksudnya?"
"Hyung ada je dengan kami. Tapi hyung tak bagi kami dekat dengan korang. Especially dia dan Sowon noona."
"Kenapa?"
"Dia tak nak noona tersiksa"
"Tapi unnie sangat tersiksa tau tak?! 8 tahun bercinta. 2tahun hilang!"
"Hyung pun sama! No more fun Jin. Semua cold."
SinB menitiskan air mata. Sebagai saksi ketersiksaan Sowon dan Jin, mereka buat keputusan untuk pergi ke lobi.
Seketika mereka hampir sampai di lobi, kekecohan berlaku. Flash merata-rata. Orang ramai berkerumun. Jin dan Sowon terperangkap dalam orang ramai. Hubungan mereka telah terbongkar.
Sinb dan Jungkook berusaha masuk untuk menarik Sowon dan Jin keluar. Jin yang menyedari kehadiran Jungkook bertukar isyarat untuk keluar dari kerumunan itu ke luar di mana dia meletakkan keretanya.
SinB dipeluk erat oleh Jungkook manakala Jin memeluk Sowon dengan erat dan mermepuh keluar dari kerumunan tersebut lalu masuk ke dalam kereta.
"Unnie!!" Jerit SinB.
"Oh SinB! Okay tak? Luka tak?"
"Tak apa Unnie, luka ni x setara ngn luka unnie,"
"Tapi luka kami cantik, luka nilah yang mengeratkan kami" ujar Jin lalu memeluk Sowon erat disisinya. Jungkook dan SinB tersentak lalu masing-masing duduk jauh-jauh.
"Urm, oppa! Kitorang kat sini lagi tau," sindir Sinb pada Jin.
"Comel lah!" Ujar Jungkook lalu mengelus rambut SinB. Merah padam muka Sinb. Dia mengensot ke arah tingkap. Jauh dari Jungkook.
YOU ARE READING
Night, Love (GfriendXBts)
Fanfictionsambungan pada season 1 , sbb ramai yg tanya ,, umji ngan yuju manaaa so kat sni kita sambung part yuju ngn umji kay,