A wattpad romlott?

19 0 0
                                    

FIGYELMEZTETÉS! Nem áll szándékomban utalni a cikkben semmilyen wattpados vagy nem wattpados íróra, vagy írására,  bármilyen egyezés a valóságban csupán a véletlen műve!


Az első témánk: A wattpad romlott?

Sokan vetették már fel ezt a kérdést, mások ezt már tényként is elkönyvelték magukban, de ma ki foglyuk tárgyalni, vajon tényleg romlott a wattpad?

Először is fejtsük ki, miért is gondolja sok ember ezt. Az oldal megengedi a 18+os tartalmak írását, ami magában egy tök jó dolog nem? Kötetlen, mindenki élhet annak amit szeret írni/olvasni! De mint minden másnak ennek is van árnyoldala. Mint például a gyerekek a wattpadon jelenség. Jó, jó be vannak jelölve, sőt ki is vannak írva a felnőtt tartalmú könyvekhez a figyelmeztetés, de őszintén, melyik 8 éves gyerek ijed meg egy ilyen figyelmeztetéstől? A másik probléma ezzel az, hogy a felnőtt tartalmat író írók, néha nem is felnőtt tartalmat gyártanak. Ez elsőre lehet annyira nem érthető, elmagyarázom. Vegyünk egy történetet, aminek bele van írva a címébe a 18+os figyelmeztetés, de még csak utalás sincs rá, ez egy dolog miatt van: nézettség gyűjtés. De nem szabad csak is kizárólag az írót hibáztatni, mivel az olvasók tettek ezért, mégpedig azért mert ha meg van írva egy szép, érdekes, választékosan megfogalmazott írás van rajta átlagosan 20-30 vote, míg egy írásbeli hibákkal teli történet nélkülin, de felnőtt tartalommal ellátotton átlagosan meghaladja a 100-200-at. 

Problémák: Fanfictionok

Tudom, és már láttam is jó ff.-t de! Nem akarok erről sokat beszélni, csak röviden: Sok, nagyon sok, sőt szinte az összes ff.-el ugyan az a baj: semmi köze a valósághoz. És most nem az a probléma, hogy nem történhet meg az a jelenet, hogy Harry Styles felhív egy - neki színpatikusnak tűnő lányt - a színpadra (mondjuk ez klisés de ezt lehet egy másik epizódban fejte ki) hanem a legnagyobb probléma az az, hogy nem olyan a híresség személyisége, mint a való életben, rosszabb esetben, kifordítja az adott személy személyiségét. 

Problémák: A gyerekek és a 18+

Igen külön volt szó a gyerekekről a platformon, a felnőtt tartalomról, de ha ez a kettő találkozik nagyobb csapást mér a közösségre mint egy aszteroida. Mivel egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy a kilenc évesek olvasnak 18+os tartalmat az szánalmas, undorító, vagy szomorú. De ez még csak az eleje, a legteteje, amikor a hat éves, írni is alig tudó gyerek a megszerzett írott forrásból nekiáll és írni kezdi a saját pornóját. És sajnos ezért nem csak a szülő a hibás, mivel természetes, ha egy gyerek felfedezi az elektronikát, az internetet, és egy percig pötyögi be a keresőbe az 55555.hu-t. De a közösségi oldalaktól egy jó ideig el kéne tiltani a gyereket. Nem csak az ismertektől mint Facebook, vagy az Instagarm, de az olyan kicsikről is mint  a Watt. Tököm ki van azzal, hogy a gyereknek hamarabb van Facebookja, mint hogy ehetne kemény cukorkát. 

Ahogy láthatjátok eddig nem sok jót mondtam az oldalról, de ennek is eljön az ideje. Pontosabban most. Nagyon sok jó, igényes könyv van a platformon, csak ezek kevesebb figyelmet kapnak mint az a töm érdeknyi szenny, amit nagy részben írnak. A véleményem: a wattpad még megmenthető, tegyünk érte!


Köszönöm, hogy elolvastad hamarosan következő rész!

Hajnali járat Where stories live. Discover now