A Pál utcai fiúk fanfictionok

14 1 0
                                    

FIGYELMEZTETÉS! Nem tudom, lehet, hogy csak engem idegesítenek fel ezek a ff.ek, mivel az egyik, ha nem a kedvenc könyvemről beszélünk, ez lehet, hogy csak véleménynyilvánítás! A TI véleményeteket várom commentben! 

Mai téma: A Pál utcai fiúk fanfictionok

Ki ne hallott volna már Molnár Ferenc híres regényéről, amivel a gyerekek már ötödik osztályban megismerkednek: A Pál utcai fiúk. Személyesen nekem a kedvenc könyveim egyike, már számtalanszor újra olvastam, és mindig jó élmény végigkísérni az érett Boka és a bátor Nemecsek barátságának történetét, és végét. Nem tudom ti, hogy vagytok vele de én bármikor elolvasom a történet végét könnyek szöknek a szemebe (mondjuk nem kicsit vagyok érzelmes ember). 

Na most jön a lényeg. A fanfictionok az egyik, ha nem a legkedveltebb műfaj a wattpadon. Ennek nagyrészt az lehet az oka, hogy az író beleképzelheti magát az adott könyv/film/sorozat világába vagy úgy érezheti, mintha köze lenne az adott személyhez, és ha hiteles a világ/az adott személy akkor az olvasó is át tudja ezt élni. Személyes véleményem a ff.kről, hogy lehetnek jók, ha hitelesek, ám könnyen találni olyat ami nem igazán az. 

A ff.k és a PUF találkozása

Lehet, hogy csak én nem vettem észre ezt a jelenséget, csak egy pár hónapja, de akkor nagyon nagyot néztem. Kezdjük ott, hogy a PUF egy befelyezett kerek történet, kidolgozott és reális karakterekkel. Lány létemre jó, én is helyesnek képzeltem el Áts Ferit, Bokát, Csónakost, és talán még a Pásztorokat is. De! Soha nem vetemednék arra, hogy legalább bele gondoljak, hogy bármit is megbuheráljak a történet kapcsán. 

Lány a Pál utcaiak/Vörösingesek között

Na igen ez a leggyakoribb. Amikor az író valahogy belefűz egy lányt a történetbe. Hol Nemecsek, hol a Pásztorok, hol pedig akár egy Csele rokona is lehet. Csak, hogy egy kicsit a könyv jelképeiről beszéljek: a történet végén az, hogy a grundot elveszítik a Pál utcaiak, azt a helyet ahol a gyerekkorukat élték, ami a gyerekkorukat jelképezte, azt mutatja, hogy felnőttek. Hogy már nincs meg a gyerekkoruk jelképe azaz érett felnőttek lettek. Na most ki hallott már arról, hogy egy gyerek, komoly párkapcsolatban él? A lényeg, hogy amíg el nem veszítik a gyerekkorukat jelképesen (vagyis a grundot) addig nem viselkedhet felnőttesen. Jó rá lehet mondani, hogy Boka az eredeti történetben teljesen felnőttesen viselkedett, de csak elrejtette a gyerek énjét. Megvan az a jelenet, amikor a csata után hazaviszik az ájult Nemecseket, és Boka egyedül van a ház előtt? Megvan mit kezd el csinálni magányosan az üres utcán? Sír. Az érett Boka sírni kezd. Mert érett bizony, de tapasztalatlan, nem veszített még el a legjobb barátot, sőt nagy valószínűséggel barátot sem gyászolt még. Ez a tapasztalatlan érett gyerek, de semmi képen sem felnőtt. 

Boka x Nemecsek

Oké erről nem akarok sokat írni, mivel ez idegesít fel a legjobban. Nem vagyok homofób, ezt előre elmondanám, sőt, Yaoi animéket, és ezzel a témával foglalkozó könyvet is olvastam már. De! A Boka Nemecsek barátság az egyik kedvenc barátságom mind, könyvben/sorozatban/animében/filmben/videójátékban, és már egy Hank x Connor (Detroit: become human videó játék) shipen kiakadok, nem hogy egy Boka Nemecseken. Szerintem nem kéne elrontani ezeket a szép barátságokat!  Azt hiszem ebből elég ennyi, már most felforrt az agyvizem.

Valljuk be! A PUF régi!

Soha nem fogja visszaadni egy PUF ff. az eredeti hangulatát a könyvnek, és hogy miért? Mivel a 21. században vagyunk bakker! Nem fogunk tudni úgy gondolkodni, mint egy 20. század elején élt író, aki a saját gyerekkorába repítette vissza magát és az olvasóit a könyvvel. Vagy ha áttesszük a szereplőket a 21. századba, akkor nem lesznek ugyan olyanok, mint eredetileg, mivel ők az 1889-ben élő ifjúságra lettek mintázva!

Hajnali járat Donde viven las historias. Descúbrelo ahora