bab 3

96 11 0
                                    

"Hei, perempuan! Kau cakap apa ni? Jangan nak mangarut dekat sini la! Kenal pun tak. Nak main sembur macam tu pulak," tempelak lelaki itu
   
  Gadis itu tersenyum. Sedikit pun tidak gugup dengan jerkahan lelaki itu.

    "Memanglah kita ni tak kenal. Tapi, kau dah bagi sesuatu dekat aq. Hei, sedara! Kalau nak buat benda jahat sekalipun, janganlah tinggal apa apa bukti!" Giliran dia pula yang menempelak.

Bukti? Bukti apa? Dia ada tinggalkan apa apa jejak ke? Tak mungkin!

Hah? Jangan mengarutlah. Aku langsung tak faham apa yang kau cakap. Sudahlah! Baik aku blah dari layan kau merepek entah apa-apa."

"Bodoh! Buat jahat tahu. Bila dh kantoi tak nak mengaku! Memang dasar pengecutlah kau ni!" Giatnya sengaja memprovokasi agar hati lelaki itu terus terbakar.

Hei, apa ni?! Aku tak buatlah apa yang kau tuduh tu. Kau nak sangat makan penyepak aku ke apa ni?

"Inilah silapnya. Kau memang pandai buat jahat. Rosakkan anak dara orang. Tapi, bodoh bila tutup bukti sendiri. Sekurang kurangnya bila dh tutup mata aq, kau kena tutup hidung aq ni sekali. Sudahlah tu, kau masih berani gunakan haruman yang sama. Kau ingat aku ni bodoh sebb tak dapat cam bau kau?

Muka lelaki itu berubah mendadak. Fahamlah dia kini. Dirinya tewas disebabkan oleh perkara yang sangat remeh, langsung tidak terlintas di fikiranya

"Hey.......kau jangan bercakap macam orang pendek akal ye. Bau ini, sesiapa aje boleh pakai la. Bukit kau ni, kalau bawak pergi mahkamah buat jadi bahan gelaj peguam dengan hakim aje. Carilah alasan yang logik sikit."

Tak semudah itu dia mahu mengaku bersalah. Dia berpeluk tubuh melihat wajah tenang dan agak dingij itu. Wajah itu tidak sama seperti sebelumnya yang tampak lebih lembut dan santun.

Apa? Kasar dia menyoal.

"Suara kau! Sebab itulah aku cakap kau ni bodoh. Mata aku, kau tahu tutup. Tapi suara sendiri tak retu nak ubah sikit. Tak pun, kau tak payah keluarkan suara langsung.amacam.....cukup tak bukti aku ni? Atau kau mahukan bukti yang lain?"

Dia puas bila melihat muka itu berubah. Tapi, masih belum mencukupi. Dia hanya akan puas bila melihat lelaki itu masuk ke dalam jeratnya.

"Tak guna! Ye! Memang aku orangnya. Puas hati?!" Jerit lelaki itu.

Finally dia mengaku jugak yang dia la orang nya hahaahahahah..... nak tahu selanjutnya jangan lupa baca bab seterusnya....

jangan percaya cintaWhere stories live. Discover now