Esoknya..
"Hei,Jin!Kau nak ke mana pagi2 buta ni.", tegur Jungkook yang ternampak Jin membuka pintu keluar rumah."aku nak pergi hutan semalam",balas Jin."heh,buat ape? Duduk rumah jer la.Dahla V prgi kerja,nanti dia balik tengok2 kita takde", kata Jungkook."eih bila masa aku ajak korang? Aku taknak susahkan korang ikut aku.aku bosan asyik terperap dalam rumah.Lagipun duduk rumah tu asyik makan,minum,tidur,main fon,tengok tv.baik keluar jalan2.dahla,bye",-Jin.
Jungkook yang memerhati Jin terasa hairan."La,kamera pon dia bawak! Haritu kan dah bawak kamera,peh.sayang betul dengan kamera dia tu", jungkook tersedar bahawa Jin turut membawa kamera kegemarannya seperti semalam.Beberapa minit selepas itu..
Jin melihat alam sekitar yang penuh dengan kehijauan.Sementara itu,..
"Jisoo! Jisoo! Awak kat mana?! Hey,Jisoo! Sahutlah!",Jin terjerit-jerit.
Dengan sepantas kilat,Jisoo muncul dibelakang Jin secara tiba-tiba lalu berkata.."Hey,bolehtak kalau awak tak jerit nama saya kuat2?!",risau Jisoo." Kenapa pulak? Hutan ni mana ada orang",kata Jin.
--------------------------------------
Mereka sekali lagi melabuhkan punggung di atas batang pokok yang sama seperti semalam.Jin terus bersuara,"kenapa awak nampak risau tadi?","jadi macam ni,..ada seorang hantu lelaki yang dikenali sebagai Kris dan dia ingin mengahwini saya tetapi saya enggan.Namun,kris mendesak.Keluarga saya pula..entahla,macam segan ingin menolak kerana sebenarnya Kris ialah seorang putera,anak kepada raja eung won.nama panggilan saya terhadap raja itu ialah pak cik won.Kris sifatnya memang kurang ajar dan tidak sopan.Dia bukan taste saya😒",ujar Jisoo sambil berbisik."oo..kenapa awak berbisik,eh?",soal Jin lagi."ish awak ni,banyak tanyalah!",kata Jisoo sambil mengangkat sikunya lalu dihalakan kepada Jin.Suaranya pula masih ditahap perlahan."Memandangkan kris mendesak ingin berkahwin dengan saya,dia kadang2 mencari saya di sekitar kawasan hutan ini.Dia akan selalu menarik perhatian saya dengan memberi bunga,dan sebagainya walaupun saya menolak..Dia tidak akan berputus asa,i mean..dia akan marah saya jika saya tidak menerima pemberian dia..", ujar jisoo lagi."kesian juga awak,ya..tapi saya tak percaya saya dapat tahu banyak tentang 'hantu'..", kata Jin sambil mengusap belakang Jisoo.
-tbc
👻💟
YOU ARE READING
My crush is a GHOST {JINSOO}
Fanfiction"Kenapa papa? Jisoo tak suka Kris! Jisoo taknak kahwin dengan dia! Papa tak faham Jisoo!" --------------------------- "you're mine now.." ********** 'Aku dah tak tahan.Sekarang,apa nak jadi..jadilah.aku dah tak peduli lagi!'-Jisoo **********...