Uusia tuttavuuksia

384 32 15
                                    

Istuin mustan auton etupenkillä ja katsoin ulos. Ulkona satoi ja oli muutenkin tosi kylmä ja pilvinen päivä. Ethan ajoi auton kahvilan pihaan ja noustiin samaan aikaan pois. Käveltiin täydessä hiljaisuudessa sisään, mutta sitten Ethan kysyi "Juot sä kahvia vai?"
"Mä en tykkää kahvista otan varmaan kuumaa kaakaota.." vastasin hiljaa.
"Ok, mä otan varmaan myös, mut mee sä vaan pöytään tuun kohta" hän sanoi ja käveli kassalle. Nyökkäsin vaan ja lähdin pöytään päin.

Istuin yksin punaisella sohvalla melkein täydessä kahvilassa, kunnes Ethan tuli tarjottimen kanssa pöytään. "Sun kuuma kaakoa" hän sanoi ja ojenti mulle mukin. "Tack" kiitin.

Istuttiin hiljaisuudessa, kunnes Ethan kysyi "No mitä sä harrastat?"

"Miks se sua kiinnostaa?" "Ja miks ylipäätänsä jaksat tulla mun kaa kahville?"

"No jos kysyn nii varmaan kiinnostaa, mut siis mä sanoin et jos saat yhen korin nii tarjoon kahvit ja no näköjään et oo niin huono kun luulin jos me ollaan tällä." hän vastasi naurahtaen.

Löin häntä leikkimielisesti ja naurahdin. Silloin tunsin jotain outoa vetoa häneen.. En osaa selittää mitä se oli, mutta ääh se tuntui ihanalta.

****
Olemme istuneet kahvilassa ehkä tunnin kun mun puhelimeen tulee viesti ja kun otan puhelimen mun taskusta siellä on viesti mun mummolta -" Tule nopeesti tänne!!! "
Hätäännyn ja sanon nopeasti Ethanille " Mun pitää lähtee kotiin.. Mun mummolla on joku". Nousen sohvalta, mutta silloin Ethan sanoo "Mä voin viiä sut kotiin".
"No oo sit nopee!" huudan jo kahvilan ovelta ja menen Ethanin autoa kohti.
Istutaan autossa ja ajetaan kotiin. Ollaan jo mun kotikadulla kun nään iltahämärässä, sen että ilmassa on savua ja kaukana palaa joku. Ajamme lähemmäs ja lähemmäs kunnes olemme taloni pihassa ja tajuan, että meidän talo on tulessa kaikkialla on tulta. Naapurini, jonka nimi on muuten Pertti, juoksi pihaani ja sanoi "Soitin jo 112...ne tulee puolen tunnin sisällä".
"Okeii, kiitos paljon kun soitit"! Vastaan hätääntyneenä.
Soitan myös sairaalaan ja kysyn miten siskoni voi ihan vain varmuuden vuoksi. Ulkona seisovat myös mummo ja pappa. Juoksen nopeasti heidän luokse.

*****
Kahden tunnin päästä, kun tulipalo on sammutettu, Ethan oli lähtenyt ja olen saanut vähän tavaroita huoneestani, jotka säilyivät tulipalon jälkeen mummo ja pappa sanovat, että talo pitää uusia ja vakuutus ei korvaa kaikkea, joten meidän pitää asua hetken tutuillamme.
Onneksi varastossa, joka on siis erillinen rakennus talon ulkopuolella, oli jotain meidän vanhoja vaatteita, joten saimme edes jotain mukaamme, kun lähdimme tuttujen taloa kohti.
Matkalla väliaikaiseen kotiimme laitoin Nellalle viestiä tapahtuneesta, mutta hän ei vastannut, joten suljin puhelimen ja käänsin katseeni ulos.
Pappa kaartoi auton hienon kaksi kerroksisen talon pihaan. Pihalla oli hieno terassi ja puutarha. Talo oli iso ja talosta huomasi, että perhe, joka täällä asuu on varakas. Hetken päästä ovesta pihalle astui nainen. Hänellä oli lyhyt brune tukka ja siniset silmät. Hän näytti jotenkin tutulta..., mutta en tajunnut miksi. "Hei, olen Miranda" sanoi nainen ja halasi minua. Sen jälkeen mummo tervehti Mirandaa ja lähdimme sisälle. "Siis huoneita riittää, joten voitte asua vierashuoneissa" sanoi Miranda ja ohjasi meitä kierre portaita päin. "Asutko siis yksin?" Kysyin
Mummo ja Miranda naurahtivat "En, en tietenkään. Minulla on mies ja asun hänen lapsiensa kanssa, mutta sattumalta ketään ei ole nyt kotona."
"Oooukeii," vastasin ja lähdin mummon perään yläkertaan. "Hei mummo," kuiskasin hiljaa. Mummo kääntyi minuun päin.
"Onks toi Miranda miten vanha??"
"Muistaakseni 35" mummo vastasi hiljaa.
"ööö No onks se sit se sun tuttu vai??"
"Eii, eii en oikein pidä hänestä, mutta siis tuttuni on hänen miehensä Henry työskentelimme ennen samalla työpaikalla, mutta sitten hän perusti oman firman ja on nyt pyörittänyt monia kahviloita ja kauppoja. Olemme aina auttaneet häntä ja nyt hän lupasi auttaa meitä hädässä". Mummo sanoi." Ookeii"vastaan ja lähden etsimään toista vierashuonetta, koska mummo ja pappa valtasivat jo yhden.

****
Olin syönyt jo iltapalan. Henry oli tullut jo kotiin, joten jätin hänet ja isovanhempani rauhaan ja lähdin yläkertaan.
Tää talo on kyl aika hieno ja valtava. Nää vaaleat seinät on ihanat ja noista ikkunoista avautuu kaunis näkymä viereiseen metsään. Mietin mielessäni. Silloin puhelimeeni tulee viesti Nellalta ja menen takasin mun huoneeseen.

*****
"Omggg, sun elämä on paljon hauskempaa, kun mun xdd" Nella sanoo, kun jutellaan Skypessä.
"Eikä, sul on poikaystävä ja oma asunto ja kaikkee... Et saa valittaa" sanon ja alan nauraa.
"No sul on siel miehiä ja äää draamaaaa mun elämä on taas tylsää" Nella sanoo ja nauraa mun kanssa.
Jutellaan vielä ehkä tunti ja sen jälkeen sanon moikat ja valmistaudun suihkuun lähtöön.
Otan mun keltaisen pyyhkeen ja meen suihkuun. Pitkän kuuman suihkun jälkeen, kääriydyn pyyhkeeseen ja avaan oven samalla kuivaten hiuksiani. Yht äkkiä törmään johonkin lämpimään ja kovaan. Nostan katseeni ylös.

"Mitä sä täällä teet?" kuulen tutun äänen.

Uutta lukua olkaa hyvä:)
Kata taas täällä❤️🤟🏻😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Star Boy //in Finnish //Where stories live. Discover now