Setiap hari mesti ada yg lewat datang ke sekolah.. Nasiblah saya ni ketua pengawas, kalau tidak mungkin saya juga tergolong dengan pelajar yg lambat dtg ke sekolah. Begini la kehidupan seorang yg telah memegang jawatan sebagai seorang pengawas.. harus menjalankan tugas dngn amanah. Matahari semakin naik sepanjang menjalankan tugas utk menunggu pelajar yg lambat. Pada masa itu lah kereta polis sampai di pagar yang berhampiran dengan tempat saya bertugas. Apabila kereta itu berhenti di hadapan saya, saya terus berasa seperti ragu-ragu(termasukla perasaan malu). Saya diam dan sambil melihat cermin kereta terbuka.
Dalam kereta itu, lebih kurang macam 3 orang pegawai polis. Tiba-tiba cermin di belakang terbuka. Pada masa itu saya trnampak seorang abg polis yg sedang membuka cermin matanya. "Wah, hensemnya" smbil brkata di dlm hati. Well perempuan asal nmpak orang hensem msti hati rasa berbunga.. hahahaa just kidding.
"Selamat pagi tuan" wah main tuan2 lagi si gwen ni.." selamat pagi..kami ingin berjumpa dngn pengetua sekolah ni.. erm dia ada di mana?"
"Oh Puan Aishah( pengetua sklah kami) sedang menunggu di biliknya. Mari saya tunjukkan tempatnya" hmm baiknya saya...macam hebat pulak sambil jadi guide dorang.Selesai saja kami bercakap, terus mereka mencari tmpat utk parking kereta. Keluar lah abg2 polis tersebut. Dan saya pun memberitahu kpd pengawas yg lain agar memberi makluman kpd para pelajar utk pergi ke dewan bahawa penceramah telah sampai di sekolah. Yaa hari ini kami ada ceramah yg akan disampaikan oleh abg2 polis tadi.
Lepas itu, saya pergi ke tempat abg polis tersebut utk menjemput mereka ke tempat pengetua. Yg peliknya hanya 2 orang pegawai sahaja mempunyai bintang (pangkat mungkin) yg sikit, tapi yg seorang lagi macam banyak bintang dia, mungkin pangkat dia lagi tinggi berbanding kedua-dua pegawai polis ini.
Kami masuk ke lorong yg sempit dan menyuruh mereka jalan dahulu.. "kau deluan la dulu.. mcm orang putih ckap ladies first" kata si abg polis yg sdg tersenyum. Tetapi saya menolak sebab mereka adalah tetamu di sekolah kami☺."Eh tidak apa, kamu deluan saja".
Sepanjang perjalanan kami utk pergi ke bilik pengetua, saya hanya melihat saja kpd abg polis yg hensem ni. Dengan berkaca mata hitam, badan yg tegap dan tinggi. Berbeza dengan saya yg pendek dan kurus😂.
Sampaila di hdapan bilik guru dan saya terus menjemput mereka utk masuk ke dalam dan terus ke bilik pengetua.
YOU ARE READING
Hubbyku Mr.Polis..
RomanceCerita ini mengisahkan tentang percintaan antara seorang pelajar perempuan tingkatan 5 dengan seorang pegawai polis. Pada mulanya, si gadis ini tidak berminat dengan pegawai polis itu sehingga lah suatu masa dia jatuh cinta pada si dia.. Banyak kisa...