"knock knock"
"Masuk"- kata Ibunda. Di sekolah semua murid panggil pengetua "ibunda" sebab dia tidak mahu dipanggil Puan Aishah. So ikut arahan jak la😂.
"Selamat pagi ibunda, sampai sudah yg pegawai² polis."..
" Oh, suruh mereka masuk ke sini" - bilang si ibunda.
"Tuan, Bunda Aishah suruh masuk".. mesti mereka hairan kenapa saya cakap bunda, sebab dari rupa diorang pun nampak bingung..hehe
"Inspektor Daniel. Selamat datang." - kata ibunda sambil bersalaman dngn pegawai polis yg bernama "Daniel" tadi.
"Terima kasih kerana menjemput saya, Puan Aishah." - kata inspektor Daniel.
"Zam..Khai.. prgi ambil barang² yg tadi"
"Baik tuan.." kata 2 orang pegawai.
"Need help?" daripada jadi kayu saja, lebih bagus tolong 2 org pegawai tu😂."Boleh..tapi kami perlu 2 org lelaki" bilang tu pegawai yg bernama Khai.
"Okey bang" sambil ketawa² lagi konon😂 nasib sporting."Gwen Angel.. tolong beritahu dngn Cikgu Hariz suruh semua pelajar ke dewan, sebab ceramah mahu mula sdh"..lepas dapat arahan dari Ibunda terus saya pergi mencari Cikgu Hariz. Dalam prjalanan, saya terjumpa Jude dan Jess. Dua org adik beradik kembar yg rapat dgn saya. Memandang kan diorang lelaki, maka saya pun menyuruh mereka utk menolong pegawai polis di tempat parking utk mengangkat barang.
Sampai sahaja di bilik guru, terus sy mncari Cikgu Hariz utk memberitahu arahan yg disampaikan oleh Ibunda.
"Kringg!!" "Kringggg!"
Lonceng berbunyi dan semua pelajar pun turun ke dewan. Disebabkan sy ni ketua pengawas..maka jadi lah MC utk acara ini🌚. Sambil menunggu pelajar lain dtg, sy prgi ke tmpat kawan(geng karas) sy.
"Hai gaiss.." sambil melambai mcm ratu cantik😂.
Selesailah meeting sederhana kami😂 sebab acara akan dimulaka sebentar lagi.
"Gwen..sini" cikgu Hariz memanggil. "Acara mahu mula sudah.. get ready di pentas". Sy pun berdiri dan bersiap utk naik ke pentas.
"Pakk" "Pakk" "Pakk" (mybe begitu bunyi tepuk tangan😂)
Datang lah Ibunda dan guru2 serta 3 org pegawai polis dan mereka duduk di hadapan pentas. Sebelum memulakan acara, kami akan menyanyi lagu negaraku dan sabah tanah airku.
🎶🎶🎶
Selesailah nyanyian lagu negaraku dan sabah tanah airku, saya terus menjemput Ibunda utk memberi ucapan. Lepas memberikan Ibunda mikrofon , saya pergi ke belakang pentas sambil melihat kawan(geng karas) yg sedang berbisik-bisik. Mungkin diorang sdg berbual tentang inspektor yg macho tu.Sambil Ibunda memberi ucapan, sy pun mengambil kesempatan utk melihat inspektor Daniel😝 yang sdg duduk dgn pakaian seragam polis. Dari atas sampaila ke bawah sy scan, tiba2 dy membuka spek matanya. Oppss.. abis la Gwen, kantoi scan orang😂. Lepas inspektor Daniel membuka spek mata, terus dia memandang sy sambil mengangkat keningnya.
Hmm..kaki pun rasa bergegar, terpaksala berpura-pura menghafal skrip😂.
YOU ARE READING
Hubbyku Mr.Polis..
Любовные романыCerita ini mengisahkan tentang percintaan antara seorang pelajar perempuan tingkatan 5 dengan seorang pegawai polis. Pada mulanya, si gadis ini tidak berminat dengan pegawai polis itu sehingga lah suatu masa dia jatuh cinta pada si dia.. Banyak kisa...