👑

50 2 0
                                    

King :1

TOK! TOK!

"Ye cari siapa?" soal guru bahasa sejarah tingkatan lima ke seorang pelajar junior maybe form 2 or 3.

"Cikgu Adam nak jumpa GA " Ujar pelajar junior tersebut.Guru sejarah tersebut memandang lemah kearah meja yang dihuni 3 orang pelajar lelaki.

Wajahnya dialihkan ke pelajar junior tersebut "kamu boleh masuk ke kelas terima kasih" ucap cikgu sejarah tersebut.Kelibat junior sudah tidak kelihatan.

Guru mata pelajaran sejarah menhempus nafas panjang .Kakinya digerakkan ke meja tiga orang pelajar tersebut. Ramai pelajar memandang kearah cikgu yang mahu kemeja 3 pelajar bermasalah itu.

"Aisy,Ahifee, Afiq bangun Cikgu Adam nak jumpa !" Dengan penuh lembut Cikgu sejarah mengejut anak-anak muridnya satu persatu bahu dicuit untuk membangunkan 3 pelajar remaja tersebut.

"Emm" rengek salah seorang dari mereka suara serak basah membuat kan ramai kaum hawa menyukai dirinya .

"Him damn so hot"

"I like him voice"

Ketiga-tiga wajah pelajar itu dipandang dengan penuh kasih sayang .Maklumlah handsome kot siapa je tak terpikat.

Si ketua bangun dari tidur.Tangan kedua belah dimasukkan kedalam poket seluar diiringin dengan 2 kawan baiknya .

Kaki kanan melangkah keluar dari kelas sebelum menuju ke tempat diarahkan mereka bertiga masuk ke dalam tandas untuk membasuh muka.

Pintu bilik air ditendang lembut oleh ketua mereka.Pili paip dibuka kedua belah tapak tangan ditadah seperti berdoa.Air yang mengalir ditapak tangan di jeruskan diwajah mereka bertiga.

Selesai sahaja mengemas kan diri mereka bertiga keluar dari tandas dan menuju ke Bilik disiplin atau lebih selesa dipanggil 'Penjara' .

Tiba di bilik disiplin kasut ditanggalkan dan diletakkan ia ditepi .Tombol pintu bilik tersebut dipulas oleh ketua mereka.

Terpampar wajah Cikgu Disiplin "Assalamualaikum" Ahifee memberi salam ke cikgu adam.

"Haa walaimussalam jemput duduk?" balas salam lalu mempelawa ketiga remaja lelaki tersebut.Mereka bertiga akur lalu melabuhkan punggung diatas sofa yang telah disediakan oleh pihak sekolah.

"Cikgu nak apa jumpa kitorang" soal Afiq dengan malas.

"Cikgu nak tanya semalam kamu semua buat apa kat block belakang"soal Adam ke 3 anak muridnya itu.

Mereka memandang sesama sendiri "Cikgu nak kamu bertiga jujur i know what u guys foong ara there!" Rambut Aisy di kusut kan agar biar nampak serabai.

"Habis tu kalau pakngah dah tahu asal panggil kitorang datang sini ,if pak ngah nak bagitahu daddy silakan Aisy tak kesah dah blah!" Adam mengurut pelapis susah betul nak berunding dengan anak buahnya keras kepala sama je dengan bapak dia sama² kepala batu.

Tempat yang selalu dilepaskan ialah atas bumbung sekolah disitu lah mereka akan melepak dan menenangkan fikiran "Weh korang esok kita cuti nak tak" soal ahifee ke dua kawan baiknya.

"Cuti function?" Soal Aisy kalau nak cuti kena ada sebab oky.

"Function dia kita gi umah kazen aku kat BP nak tak"ujar ahifee

"Eh oky jugak tu boleh lah kita lepak ngn diorang teramai aku pun dah bosan asyik hadap sekolah nih nak jugak tukar selera lain" kata Afiq

"Kau fikir makanan ke apa nak tukar selera aduyaii", gelak ahifee.

"Not bad idea kk aku on" ujar Aisy dah ade function memang melepak lah jawabnya.

Girl Kesayangan Tengku!Where stories live. Discover now