روايه بين يد الفهد
الحلقه التانيه ...#samah_mahmoud
so Mà
صلوا ع النبي💜♥...
------------
رهف بصدمه-ايه !!!!مدام ازاي.
فهد زءها بعصبيه-خمس دقائق وتكوني علي الاكل تحت...رهف لنفسها بخوف-الله يخربيتك يابعيد والله اطلع عليك القديم والجديد ومحدش هيحبسك غيري.
قامت رهف عدلت نفسها ونزلت...
شافته قاعد علي الاكل مستنيها.رهف بسخريه-بجد قاعد علي الاكل مستني ومبدأتش ده ايه الكرم ده كله.
فهد-حطي وشك فالاكل وكلي بدل ما اقوم اطلعه عليكي...
رهف-طب وانت مالك انا مش جعانه.
فهد بحده-كلي والا قسماً بالله اقوم اكلهولك بي العافيه وانتي مجربتيش لما اقوم.رهف قعدت وبدات تاكل ...
وفهد مستمع من اللي هيعمله فيها بعد الاكل...
فهد قطع السكوت-قوليلي يامدرسه كنتي بتعلمي العيال ايه في المدارس.رهف بوقها كان مليان اكل وبتتكلم...
فهد-ابلعي القرف ده الاول بدل ما اقوملك واقفلي فوقك ده .رهف بغيظ-طيب متزعقليش انا بقولك اهو دانت انسان بارد.
فهد-ماشي اغلطي كتير يومك اسود.رهف لنفسها-هو مش شغال في الممنوعات وكل الحاجات المخلفه ايه يهمه انا باكل بوقي مفتوح ولا مقفول...لاء وقاعد ياكل بهدوء...مفكرلي نفسه ابن ناس حضرته ماشي.
فهد بجديه -اخدتي كام صوره؟
رهف -بتقول ايه؟
فهد بغموض-حلوه اللحمه اللي اكلتيها.
رهف-اه اوي الحمد لله شبعت ...
ابقي اشكر اللي جابها.
فهد- اشكريه انتي لما تتقابلوا.
رهف بستغراب-هو مين دهفهد بستفزاز-الحمار.
رهف بلعت ريقها بصعوبه-حمار ايه...
فهد باصلها وابتسم بستفزاز...
رهف بصريخ-اوعي تقول انك اكلتني لحمه حمير ...اه يامجرم ياحقير دانا هقلب الاكل ده فوشك...فهد بجديه-اقلبيه! واكتمي صوتك ده.
رهف بتوتر-لاء انا هطلع انام.
فهد -تطلعي ايه ياروح امك اقعدي...انتي ناسيه اننا هنتكلم.رهف ماسكه بطنها ومعدتها قلبت...فهد حس بيها.
فهد بتنهيده-متقلقيش دي مش لحمه حمير ولا حاجه انا اقصد اشكري الحمار اللي طبخها‘رهف بفرحه-بجد يعني انت ماكلتنيش لحمه حمير.
فهد-حمير ايه يامتخلفه. انتي ...وبعدين هو انتي مقامك حمير برضه دانتي حتي ميس مع ان معرفش انتي ميس اي...رهف بغيظ-طب بس متشتمش عيب كده انت لسانك زايد حته؟ وبعدين انا ميس انجلش ...جبت كلمه ميس دي منين تلاقيك سمعتها في التلفزيون ما انت جاهل.
فهد -اه مستنكي تقصهولي ...والنبي قصيه لي الجاهل.
رهف ببتسامه -قريب ان شاء الله.فهد انفجر من الضحك ...بصلها بغموض..لانه عارف ان هيا اللي مقعدها انها بتحقق معاه وهيا متخلفه مش فاهمه حاجه.
سابها فهد وقام خرج...