chapter two

9 0 0
                                    

kyla pov

"kyla cepatlah kita dah nak gerak ni!"jerit abangku dari bawah."give me a sec!"jawabku.Aku melihat diriku di cermin kali terakhir sebelum keluar dari bilikku.Aku memakai jaket kelabu jenama nike  dan sepasang sweatpants kelabu jenama nike juga.Aku memakai sneakers putih. Selepas puas melihat diriku dicermin,aku pun ambil bagasiku dan backpack kemudian aku kunci bilikku

aku membawa bagasiku yang berat itu dengan berhati-hati. Abangku melihat aku yang sedang berusaha untuk membawa bagasi berat itu."ish dia ni lembik"abang aku pun naik untuk mendapatkan bagasiku dan aku berterima kasih dengannya. " hehe terima kasih abang " aku senyum kambing,minta puji. Abangku melihatku dengan ekspresi muka geli.Aku gelak.

"kyla!kris! cepat flight kita tak lama lagi sayang!"panggil mamaku.kami pun cepat-cepat keluar dari rumah dan memasukkan bagasi-bagasi kami ke dalam bonet belakang kereta.Papaku mengunci rumah milik kami itu dengan rapat . Maklumlah kami akan meninggalkan rumah ini buat masa yang agak lama.

aku dan abang masuk ke dalam kereta dan kami pun bergerak ke airport . aku mendengar lagu dengan earphone dan menutup mata,tidur.Abangku pula seperti biasa bermain game sambil mendengar lagu memggunakan headphone.

-

"to all the passenger, we'll landing at Seoul,South Korea for a few minutes . pleasea buckle up the belt.your safety is our main priority . thank you"kata pramugari tersebut.

ya,hanya beberapa minit sahaja kami akan sampai di Korea selatan.aku membangunkan abangku dari tidurnya dan menyuruhnya memasang tali pinggang . dia cemas.

"abang, it's okay . adik ada dengan abang. there's nothing to worry about. just breathe in and breathe out . everything will be fine" aku menenangkan abangku. abangku trauma dari kejadian yang telah berlaku padanya ketika dia masih kecil . sebab itulah dia panik.

dia memegang tanganku erat dan menarik nafas dengan dalam. perlahan-lahan dia tenang . "tutup je mata . nanti bila dah sampai kyla bagitahu.kalau abang muntah , muntah dalam plastik ni okay "kataku.

-

"hah akhirnya sampai juga . ish susahlah jaga abang ni . kyla macam jaga baby je tadi " kataku.abangku masih pening kepala, pucat mukanya."diamlah kau.bagi abang air"minta abangku.aku memberikan sebotol air mineral padanya.

"sayang okay tak ni?"tanya mamaku pada abang,risau.abangku hanya mengangguk kepala."ee manjanya"sengaja aku nak sakitkan hatinya.abangku menjentik kepalaku,balasan untukku yang dari tadi hanya membuatnya rasa annoyed. "aduh sakit ! ish main-main pun tak boleh. gedik betul" aku menjelingnya. abangku gelak dan menjelirkan lidahnya kepadaku.

"jom makan dulu,mesti sayang mama laparkan"mamaku memutuskan pergaduhan kecil kami tadi."wah jom.kyla memang lapar dari tadi lagi. tambah-tambah lagi dengan kyla kena jaga baby tadi"aku memerli abangku."diamlah"abangku menyekeh kepalaku.mama dan papa hanya gelak melihat gelagat kami.

-

setelah sekian lama,kami telahpun sampai ke rumah baru kami."wah nice" rumah tersebut bersaiz 2 tingkat dan yang paling best ada rooftop dekat atas.kami masuk ke dalam rumah tersebut dan mulalah pertengkaran antara aku dan abang. kami cepat-cepat berlari ke atas untuk memilih bilik yang besar . terdapat empat bilik tidur dalam rumah tu dan dua bilik bersaiz besar dan dua bilik lagi bersaiz sederhana .

untuk sekian lamanya,abang  telah mendapat bilik besar dan aku dapat bilik yang sederhana ."tak apa kali ni abang menang " aku gulingkan mata dan masuk ke dalam bilikku. at least ada balkoni . tapi surprisingly bilik yang dikatakan bersaiz sederhana itu agak besar untuk aku."wah besar juga bilik kau ni tapi aku punya lagi besar, ada TV lagi kau tahu"abang sengaja menyakitkan hatiku."well at least aku ada balkoni " aku jelir lidahku."eleh bukan besar pun ruang balkoni tu"katanya,aku dengan muka malas mahu bertekak dengan dia,dengan bangga membuka pintu slide balkoni aku.dia terdiam."apa lagi kau nak cakap? bluekk kali ni aku menang"aku senyum bangga.ruang balkoni itu cukup besar untuk aku letakkan meja dan sofa kecil."cis tu je kot.apa apalah aku nak tidur dulu . king saiz wuh! "sengaja dia mahu membuatku sakit hati sebab katilku hanyalah bersaiz queen.dengan itu dia pun keluar meninggalkan aku dalam keadaan annoyed.

aku memasang lagu dengan kuat dan mula mengemas barang-barangku dan menghias bilikku.

mark pov

hari ini hari sabtu dan aku tak ada mood mahu keluar dari rumah. penat.lagi-lagi lusa sekolah dan kerja rumahku belum siap lagi.aku membuka pintu balkoniku dan keluar untuk memgambil udara segar.langit berwarna oren kemerahan dan matahari mula terbenam,menandakan hari sudah mahu gelap.

sedang aku menikmati angin dan permandangan  pada petang itu,aku terlihat seorang perempuan membuka balkoninya dan sedang membawa meja kayu berwarna hitam di hadapan rumahku. 'jiran baru ke?tak pernah nampak pun sebelum ni'soal hatiku.

aku masih melihatnya dan sekarang dia membawa sofa bulat berwarna beige dan kerusi.dia juga menggantungkan pasu-pasu di koridornya. selepas itu,dia pun masuk ke dalam dan menutup pintu cermin balkoninya tetapi tidak menutup langsir.

tiba-tiba dia membuka bajunya dan menampakkan perutnya . aku terkejut dan terus masuk ke dalam dan menutup pintu balkoniku. mukaku merah. 'sial laa kau mark yang kau tengok apa perempuan tu tengah buat apa hal'aku carut diriku sendiri.

kyla pov

selepas siap membersihkan diri,aku memakai pajama memandangkan hari sudahpun gelap.selepas itu aku memakai skincare ku dan mengikat rambutku ke messy bun. selepas siap,aku keluar dari bilikku dan turun ke bawah,lapar. mama dan papaku keluar membeli keperluan rumah jadi tinggal aku dan abangku dirumah. mujur ada ramen dan ayam goreng . aku naik ke atas semula dan masuk ke bilik abangku.

kelihatan dia sedang bermain game diatas katilnya.aku lihat biliknya dan saiznya memang besar. macam bilik untuk pasangan yang sudah berkahwin. 'hmm lawa juga dia hias bilik dia .kalah perempuan'kata hatiku. "abang,nak makan ke?kalau tak nak kyla habiskan semua.ada ramen dengan ayam goreng"tanyaku."uish mesti laa nak ayam goreng kot"dia pun berdiri dan keluar dari biliknya.

kami turun ke bawah dan aku masak ramen 3 bungkus . aku memasukkan keju dan bebola ikan. selepas itu,ramen pun telah siap. "abang jom makan atas rooftop. abangku anggukan sahaja.dia membawa sekotak ayam goreng dan coke manakala aku pula membawa ramen.

kami dengan berhati-hati naik atas tangga.kami pun telah sampai di rooftop . "wah cantiknya rooftop ni" rooftop itu complete dengan meja untuk lepak dan sudahpun dihias dengan cantik. abangku mengangguk kepala,setuju. kami meletakkan makanan kami di atas meja kayu tersebut dan duduk diatasnya.
kami pun menjamu makanan kami sambil bercerita.

mark pov

aku masih tidak boleh lupakan perkara yang terjadi pada petang tadi.'kalau dia nampak aku lihat dia, nahas aku. wtf mark kau dah macam pervert gaesaekki(son of a bitch) tadi'kata hatiku. "mark tolong ambil jemuran kain dekat rooftop" ibuku menyuruhku.aku hanya angguk kepala.aku naik ke atas rooftop dan ambil jemuran kain yang sudahpun kering.

aku terdengar suara orang gelak dan ianya menarik perhatianku. bunyi itu dari rumah hadapan dan aku lihat perempuan tadi sedang makan dengan seorang lelaki. mereka kelihatan mesra. 'boyfriend dia mungkin'aku teka.

(gape rumah dorang dekat je untuk pengetahuan anda sekalian sebab tu mark boleh dengar hehe)

secara tiba-tiba memori fasal kejadian petang tadi muncul dikepalaku.mukaku merah. "she has a nice body to be honest . she has abs and she's pretty too.she has a sweet smile too so no wonder if she has a boyfriend already" kataku seorang diri. 'ok mark kau kenapa? this is not you . wtf calm down' kata hatiku.aku tidak tahu kenapa tetapi aku berasa jealous melihat mereka berdua dan aku sedar aku bukan macam aku yang sebenar semenjak kejadian petang tadi dan aku tidak tahu kenapa.

-

uh well i really think it was boring though so i thought it'll be funny if i add the 'sexy' moment lmao.

um what do you think? 🙃

for me it was funny to be honest and i hope you'll think the same as well .

vote,comment and share are appreciated. terima kasih ^^

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

friend zoned - mark tuan Where stories live. Discover now