Pov Harry Potter
Scene 1
"Harry." Hoor ik aan het einde van de gang. Ik draai me om. "Oh, hey Neville!" Zeg ik zo enthausiast mogelijk. "Zoals altijd ben je weer op tijd op school zie ik." "Jazeker, sommige planten kunnen er niet zo goed tegen als ze alleen zijn, dan worden ze een beetje chagarijnig enzo." ik grinnik. "sure." Neville geeft herbology, en ik defense against the dark arts. Alleen is er een groot verschil, hij is allang begonnen met zijn lessen voor te bereiden, en ik niet... Maar dat hoeft hij niet te weten. Maar alsof Neville mijn gedachten kan lezen, zegt hij: "Volgensmij is Hermione al klaar met het voorbereiden van al haar lessen." Ik kijk Neville aan, "wat? Voor het hele trimester?!" Neville grinnikt, en fluisterd in mijn oor: "Het hele schooljaar!" "blimey Hermione..." mompel ik zacht. "Hoever ben jij al met je lessen voorbereiden Harry?" ik hoest het een beetje weg. "Oh, uhm... Al een eind op weg." Zeg ik vertwijfelend. "Harry...?" ik zucht. "Oke, oke, ik ben nog niet eens begonnen. Maar vertel dat NIET aan Hermione." Neville lacht. Maar goed dat hij er geen probleem van maakt. "Je hebt nog een week, en je weet zelf hoe het vorig jaar met die studenten afgelopen is-" Ik onderbreek hem. "Ja, ja. Daar praten we niet meer over! Dat was vorig jaar en het zal niet meer gebeuren!" Ik zucht. "Trouwens, over Hermione gesproken. Ik kwam haar vanmiddag nog tegen op de gang, ik moest van haar vragen of je even langs wilde komen." "Oh, uhm... ja, tuurlijk..." ik moet iets bedenken waardoor ik niet op mijn donder ga krijgen, "Neville, misschien zin om mee te gaan." verzin ik zo snel mogelijk."Ja tuurlijk, dat zou ik leuk vinden! Maar wacht... Je nodigt me niet uit om te helpen..." ik draai me om, hij heeft me do- "draai je terug... je bent gewoon bang dat ze je weer in een pad verandert, is het niet?" Ik draai me ongemakklijk terug. "Uhh... nee! Tuurlijk niet... zo kan ik je als een schild gebruiken..." dat laatste fluisterde ik maar, het was niet echt slim als hij dat hoorde. "Wat zij je Harry." "Uhhh, niks. Kom we gaan." En ik trek Neville mee in de richting van Hermione's kantoortje.
Scene 2
Ik klop drie keer op de deur. "Kom binnen!" Hoor ik Hermione al roepen. Ik zucht, en maak de deur open. "Hey Neville, wat een verassing. Ik had je niet verwacht!" "Hey, het spijt me dat ik zomaar binnenkom dringen bij de thee..." "agh joh, geen probleem! Het is best rechtvaardig!" Ik zucht en fluister tegen Neville: "ze is nog steeds de oude, grammaticaal altijd correct, en als het over sirieuze zaken gaat bijna onuitstaanbaar(!)" "Dat is niet eerlijk! Zij is tenminste al begonnen aan haar lesplannen!" Ik gooi Neville een kwaadaardige blik toe, en probeer hem duidelijk te maken dat hij dit niet had moeten zeggen. Maar daar kreeg ik de tijd niet eens voor. "Harry! Je bent nog niet eens gestart met je lessen voorbereiden?!" Ik zucht en sta op, "bedankt voor de thee Hermione." Zeg ik sarcastisch, en ik loop naar de deur. Ik hoor Hermione zuchten. "Harry James Potter, jouw klas, jouw regels, jouw manieren... Prima, als het maar niet zo af loopt als vorig jaar!" Ik draai me om en zucht diep. "Dankje Hermione!" En ik loop weer terug en ga zitten. "Wat wilde je ons vertellen Hermione?" Vraagt Neville. Hermione zucht. "Eigenlijk... had ik gedacht dat jullie het allemaal al gehoord hadden. Maar blijkbaar niet. Er is een nieuwe potions professor aangenomen." "Wie is het? Toch niet Slakhoorn weer?" Zegt Neville. Hermelien zucht. "Nee, niet Slakhoorn. Maar we kennen hem wel allemaal." Ik en Neville kijken elkaar verbaasd aan. Typisch iets voor Hermione weer, een harstikke lang raadsel maken voordat we weten wie het is. "Wie is hem Hermelien?" Vraag ik verbaasd. "Het is- Het is Malfoy" "Malfoy?! Als in, als in Draco Malfoy?!" "Ja, niet die andere Malfoy." Ze kijkt Neville aan. "Lucius Malfoy bedoel ik." Neville schud zijn hoofd "Waarom heeft McGonagall hem überhaupt aangenomen?! Hij had toch een baan op het ministerie?" Ik begin te lachen, "Ha! Waarschijnlijk voelde hij zich daar te goed voor!" Hermelien zucht weer. "Harry, je hebt hem al zo lang niet gezien! Hoe kun je nou weten of hij is verandert of niet?" Ik kijk Hermione aan, wat ziet zij toch in hem! Oke, ze heeft gelijk, ik heb Malfoy niet meer gezien sinds de slag om zweinstein, maar toch. Hij kan niet verandert zijn, dat kan niet, dat kan gewoon niet! "Denk je dat hij ook head van slytherin word?" vraagt Neville geschrokken. "Wat, heeft ze dat gezegd?! Ik wed dat hij dat heel leuk gaat vinden al die roem!" "Potter beheers je! En néé, dat heeft McGonagall niet genoemd." Ik zucht van opluchting, als hij ook nog head van slytherin was, zou ik meteen zijn opgestapt! "En bovendien" begon Neville, "is het best veel werk om head van slytherin te zijn, vooral nu na de oorlog... Slytherin heeft een zeer slechte reputatie gekregen, het was knap dat Slughorn het nog een aantal jaren volgehouden heeft." "Nou, als het veel werk is hoop ik wel dat Malfoy head van slytherin word hoor." Spreek ik hem tegen. "Hou nou eens op Harry! Misschien is Malfoy wel verandert, hij heeft jouw tenslotte wel laten leven in de Malfoy manor, anders waren wij er allemaal niet meer geweest, en was de hele orde uitgemoord!" Weer heeft Hermione gelijk. Maar toch, ik kan me niet voorstellen dat Malfoy verandert is, echt niet! Dat kan gewoon niet! Het is niet mogelijk! Ik blijf ontkennen tegen mezelf. "Wanneer begint Malfoy?" Vraag ik meteen. "McGonagall zei dat Malfoy vandaag nog kwam." Ik zucht. Lekker dan, dacht ik eindelijk van hem af te zijn, moet hij zo nodig potions professor worden.
Credits: TheMischiefManagers (YouTube)
Video('s): the new potions teacher
+ mijn eigen ideeën of course!!
JE LEEST
S.Q.U.A.D. - Hex the Haters {hogwarts in 2015}
FanfictionS.Q.U.A.D. Hex the haters (Dutch/Nederlands) Harry Potter, de jongen die bleef leven, de uitverkorene, en degene die de studenten op hogworts hebben verkozen om het meest waarschijnlijk voor altijd vrijgezel te zijn, heeft na de oorlog ook weer zijn...