Pov Harry Potter
Scene 1
Al een week lang loopt Malfoy hier rond. Het is dan namelijk nu ook een week geleden dat Hermione mij en Neville het nieuws vertelde. Veel heb ik Malfoy nog niet gezien. Ik heb wel over hem gehoord, natuurlijk. Het lijkt bijna wel het gespreksonderwerp van de dag. Altijd als ik Malfoy op de gang tegenkom zegt hij 'hallo' tegen mij. Dus ik zeg dan, omdat het moet van Hermione, hallo terug. Als ik in de docentenkamer aan het praten ben, loopt het gesprek bijna altijd wel over naar de 'wat vind jij van Malfoy?' vraag. Ik geef toe dat ik hem nog steeds een eikel vind, maar dat ik hem nog niet echt gesproken heb.Velen zeggen dat ze door Malfoy zijn uitgenodigt op de thee, wat ik dus eigenlijk niet echt geloof. Ik bedoel, Malfoy kan niet verandert zijn, echt niet. Vroeger deed hij nooit aardig, waarom zou hij dat nu dan wel zijn? Of in ieder geval proberen te zijn. Veel collega's zijn deze week ook aangekomen op school, zodat ze nog dingen kunnen voorbereiden voor het trimester. Ik ben trouwens ondertussen ook begonnen met de lesstof voor te bereiden, iets wat Hermione zeer goed beviel. Ik kijk uit het raam. Een docent zijn op hogworts is nog helemaal niet een slecht baantje kan ik je zeggen. Ik heb het heel erg naar mijn zin. Ik heb een grote slaapkamer, voor mezelf. Ik heb een grote badkamer, een grote boekenkast, en een eigen kantoor. Ik mag zonder toestemming 's avonds de gangen op, zonder straf te krijgen. En ik mag zelfs in plaats van straf krijgen, straffen uitdelen. Iets wat ik af en toe dan ook wel echt doe. Niet vaak, maar een paar keer per jaar. Maar dat komt omdat de straf-regeling is verandert. Als ik mensen strad geef, moet ik een brief naar McGonagall sturen met de reden van de straf, en welke straf ik gepast vind enzo. Tsja, dan ben ik toch een beetje lui, en stuur ik ze liever gewoon de klas uit zonder dat hele nablijfproces. Ik zucht en sta op, klaar om naar het avondeten te gaan. Ik loop mijn kamer uit. Op de gang is het heerlijk rustig, totdat er opeens een uil naar me toe vliegt. Ik moet weer denken aan Hedwig. Ik heb hem mijn hele schoolperiode op hogworts gehad, totdat een death eather hem vermoorde. Ik denk nog elke dag aan Hedwig, hij betekende veel voor me. De uil komt naar mij toevliegen met een brief in zijn snavel. Ik pak de brief uit zijn snavel, en de uil vliegt weer weg. Wat gek, ik krijg helemaal niet zo vaak brieven. Ik draai de enveloppe om. Er staat met keurig handschrift geschreven: Voor professor Potter, van professor Malfoy. Wacht, waarom krijg ik een brief van professor Malfoy. Ik besluit hem in mijn achterzak te stoppen, en dan verder naar de grote zaal voor het avondeten te lopen.
scene 2
Na het eten zit ik op mijn kamer. Ik heb eigenlijk niet veel te doen, en besluit dus maar om de brief van Malfoy te pakken en te gaan lezen. Ik ga op mijn bed zitten, en pak de brief uit mijn achterzak. Ik maak de brief open, en begin te lezen.
Beste professor Potter,
Er is veel voorgevallen de afgelopen jaren op hogworts. Ik zou graag deze nare periode willen afsluiten met een kopje thee in mijn kantoor. Dan kunnen we erover praten, en een nieuwe, eventueel vriendschappelijke, band opbouwen samen.
Morgen om 13:30 verwacht ik je te zien, groetjes van Draco Malfoy.
Ik lees de brief een paar keer door. Het kan toch niet dat hij, de jongen die mij en mijn vrienden jarenlang heeft gepest, een nieuwe, en eventueel vriendschappelijke, band met mij wilt gaan opbouwen?! Ik ben verward nu. Ik wist niet dat Malfoy ergens blijkbaar toch nog een klein hartje had. Ik zucht, er zit niets anders op. Ik moet morgen wel met Malfoy gaan praten. En met die gedachten, val ik in slaap.
scene 3 (in Harry's droom)
Het is mooi weer buiten, en Remus Lupin en Peter Pettigrew liggen tegen een boom aan te studeren. James en Sirius komen aanrennen, "Moony! Wormtail! Prongs en ik hebben het idee voor de beste prank ooit!" Zegt Sirius. "Dat betwijfel ik sterk." Zegt Remus lachend vol ongeloof. "Heb je het niet gehoord moony? De beste prank ooit! Waarom zou je daar aan twijfelen?" Zegt James meteen. Remus zucht. "Waarom laat je het niet eerst zien dan?" "ja, laat het ons zien." Zegt Peter. "Oké, wij laten het wel aan jullie zien!" Riepen James en Sirius tegelijk. En ze rennen naar het grote meer toe. Ik kan niet zien wat ze doen, maar ik hoor in ieder geval een plons in het meer. "Uhm... Zullen we helpen?" Vraagt Peter lachend aan Remus. "Nou, het zou vervelend zijn als ze verdrinken." Antwoord Remus. "Ja, stel je voor, James en Sirius als geesten..." "Kom op, laten we ze helpen." En ze staan op, en rennen in de richting van James en Sirius. Het word zwart voor mijn ogen, maar na een tijdje komt er toch weer wat licht. Weer komen James en Sirius aanrennen. "Moony! Wormtail! We hebben het beste idee voor een prank ooit!!" "Dit klinkt bekend..." Zegt Remus vertwijfelend. "Oh, nee, nee, nee, nee, nee. Het is veel beter dan de laatste keer!" Zegt James enthousiast. Wormtail kijkt de twee vertwijfelend aan. "Heeft het iets met water te maken?" James en Sirius kijken elkaar aan. "Jaaa...." Remus zucht. "Hoe kan dat anders gaan dan de vorige keer?" "Nou, omdat het deze keer ook met muggle vuurwerk te maken heeft!" "Waar heb je dat überhaupt gekregen?!" Vraagt Peter. "Nou, een vriend" "Of een vriend" "Of iemands roommate" "of iemands oom" "neef eigenlijk..." "Ik weet het eigenlijk niet meer." "Maar het word geweldig, kom op!" Vullen James en Sirius elkaar de hele tijd aan. "Waarom laat je het niet eerst eens aan ons zien?" Vraagt Remus. "Ja, laat het ons zien." Zegt Peter erachteraan. "Ja, ja, we kunnen het best laten zien, kom op. Het wordt geweldig!" Zeggen Sirius en James tegelijk. Sirius en James rennen weer het beeld uit. Ik hoor een explosie, en ik hoor Sirius en James gillen. "Mijn haar!" Jammert Sirius. "Jouw haar!" Jammert James. Remus en Peter staan op en rennen richting James en Sirius. Weer word het zwart. Wat een gekke droom is dit. Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Na een minuut word het weer wat lichter, en zie ik James, Sirius, Remus en Peter verschijnen. Ze zitten tegen een boom aan. Sirius zit met zijn handen tegen zijn hoofd aan te jammeren, en Remus wrijft hem over zijn rug. "Het zag er wel cool uit hoor." Zegt Peter. "Uhhh, ja, ja tuurlijk zag het er cool uit!" Probeert James overtuigend te zeggen. "Dus..." begint Remus. "Wat hebben we geleerd?" "Niet spelen met muggle vuurwerk..." Zeggen James en Sirius in koor. En het word weer zwart voor mijn ogen.
Credits: TheMischiefManagers
Video('s): masters of mayhem
+ mijn eigen ideeën
JE LEEST
S.Q.U.A.D. - Hex the Haters {hogwarts in 2015}
FanfictionS.Q.U.A.D. Hex the haters (Dutch/Nederlands) Harry Potter, de jongen die bleef leven, de uitverkorene, en degene die de studenten op hogworts hebben verkozen om het meest waarschijnlijk voor altijd vrijgezel te zijn, heeft na de oorlog ook weer zijn...