~ 3 ~

51 5 3
                                    

Pov Harry Potter

Scene 1
Ik sta op, en kijk op de klok. 9 uur 's ochtends. Ik zucht, ik heb een rare droom gehad vannacht. Het ging over de marauders, oftewel James, Sirius, Remus en Peter. Alleen jonger dan dat ik ze gekend heb. Alsof hun nog op school zaten... Het houd me aan het denken. Het is vreemd. En het blijft aan me knagen. Om 9:30 ben ik klaar, en sta ik op om naar het ontbijt te gaan. Ik loop mijn kamer uit. Het verbaasd me, elke dag weer, hoeveel herinneringen ik heb uit mijn kindertijd. Op elke gang weet ik wel dat ik een keer straf heb gekregen, of dat Snape me heeft aangesproken. Ik heb er nooit bij stil gestaan hoe snel mijn schooltijd voorbij is gegaan. Hoe erg ik het eigenlijk heb gemist in de oorlog. Ik denk na, vanavond komen alle studenten weer aan op hogworts, en dan zie ik Teddy ook weer. Ik ben benieuwd hoeveel regels hij dit jaar weer wilt overtreden... Ik lach in mezelf. Teddy, wat een leuk, spontaan en grappig joch is het toch. Oke, ik heb hem al vaak genoeg straf moeten geven. Als iemand weer over zijn ouders begon, Remus en Nymphadora zijn in de oorlog omgekomen, en Teddy heeft het er altijd moeilijk mee gehad als iemand erover begon. Ook kan Teddy er niet tegen als iemand iets gemeens over weerwolven zegt. Zijn vader was tenslotte een weerwolf, maar Victoire houdt hem meestal wel rustig. Best knap van haar eigenlijk, want mij is het nooit gelukt. Ondertussen sta ik in de grote zaal, de docenten tafel is gedekt, en ik ga op mijn plaats zitten. Ik begin een gesprek met Hermione en Neville, en probeer de aankomende middag te vergeten. Daar heb ik namelijk echt geen zin in.

Scene 2
Na het ontbijt heb ik een uur op mijn kamer gezeten, zonder wat te doen, zonder wat te zeggen. Het is nu 13:00 en over een half uur verwacht Malfoy me in zijn kantoor. Ik weet niet waarom, maar ik wil gewoon niet gaan, maar ook weer wel. De tijd tikt weg, en om 13:20 besluit ik naar zijn kantoor te lopen. Ik loop door het kasteel, nu is het nog rustig, vanavond niet meer. Als ik bij het kantoor van Malfoy aankom blijf ik even staan en haal ik diep adem voordat ik klop.

Scene 3
Ik klop op de deur. En Malfoy maakt open. "Welkom Potter, ga zitten." Zegt hij vriendelijk, met een licht gespannen ondertoon. Ik stap binnen. De laatste keer dat ik hier een drankje deed, werd Ron vergiftigt en ging hij bijna dood. Ik loop richting het tafeltje met twee stoelen, en ga op een stoel zitten. Ik kreeg wat thee ingeschonken, en we begonnen te praten. Het gesprek komt zeer moeizaam op gang. Maar na een tijdje, ging het al snel over werk en onze vroegere schooltijd, en over, onze relaties. "En hoe zit het met Ginny, en hoe gaat het met de kids?" Vraagt Malfoy aan mij. Ik zucht. "De kids eerst, James heeft het erg naar zijn zin, Albus heeft morgen de eerste schooldag, en Lily mag volgend jaar voor het eerst naar hogwarts. Over Ginny..." Ik laat een pijnlijke stilte vallen. "Het is uit tussen mij en Ginny, we zijn nog steeds goede vrienden, maar meer niet." Zeg ik. Het klopt, Ginny en ik zijn uit elkaar, we waren al een tijd niet meer verliefd op elkaar, maar we konden het de kinderen niet aan doen om te scheiden. Totdat ik een baan op hogwarts kreeg, de kinderen hebben er geen problemen mee, ze vinden het alleen jammer dat ik een full-time baan heb nu. In de vakanties kom ik vaak langs, en ik mag altijd naar Ginny en de kinderen toe gaan als ik wil. "Oh, dat wist ik niet. Sorry..." zij Malfoy zachtjes. "Geeft niet..." zucht ik. "Hoe zit het tussen jou en Astoria? En jullie hebben toch ook een kind?" Vraag ik om Ginny een beetje te vergeten. Malfoy zucht. "Wij zijn ook uit elkaar... Ik ben nooit verliefd geweest op Astoria, ik was uitgehuwelijkt en had dus geen keuze. Scorpius was van slag, maar hij is er bovenop gekomen. Astoria en ik hebben bijna geen contact meer..." en Malfoy begint te fluisteren "ik heb al die tijd al een crush op iemand anderd gehad..." Wacht, hoorde ik dat laatste nou goed? Malfoy heeft een crush, nu ben ik benieuwd wie het is. Is het iemand van onze vroegere schooltijd? Of iemand die ik in ieder geval ken? Ik besluit maar dit onderwerp af te sluiten. En ik probeer het gesprek weer een beetje naar school te leiden. "Gek hè, om weer terug te zijn? Het brengt veel oude herinneringen terug..." begin ik. Het blijft even stil. "Ja... maar ik probeer... om aan de goede herinneringen te denken..." ik grinnik, "daar heb je er vast veel van." Zeg ik sarcastisch. Oeps, dat had ik beter niet kunnen zeggen, dus zeg ik er snel achteraan "ja, het was niet dat wij de meest normale tijd op hogwarts hadden." Malfoy kijkt op van zijn kopje thee, en zegt: "we hebben echter wel veel gedaan..." ik grinnik weer. "Zoals wat, spieken op exames, en op awkward dates gaan?" "Nou, jij probeerde te daten." Antwoord Malfoy. Ik kijk Malfoy vragend aan, "Wat bedoel je, ik had heel veel girlfriends hoor." Zeg ik verdedigend. "Rampzalige..." "Noem je me nu slecht in romantiek Malfoy?" Wat denkt Malfoy wel niet! Malfoy laat een stilte vallen. "Je bent niet echt snel van begrip..." ik kijk hem weer vragend aan. "Wat bedoel je daarmee?" Malfoy rolt met zijn ogen. "Dit was, leuk... Maar ik heb nog wat dingen voor te bereiden voor de lessen... dus..." "uhm... ja, uh- ik moet ook nog wat dingen doen dus uhm... ja..." En ik sta op, en loop de kamer uit.

Cr: TheMischiefManagers
Video'(s): Harry Potter and the confusing crushes

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 15, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

S.Q.U.A.D. - Hex the Haters {hogwarts in 2015}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu