Hizmetlerimiz arasında şüphesiz en çok yüksek lisans tez hazırlama talebi ile karşılaşıyoruz. Bu sebepledir ki yüksek lisans tez hazırlama süreci hakkında bazı bildiklerimizi sizler ile paylaşalım istedik. Umarız gereksinim duyan kişiler için yarar sağlayacak bir doküman olacaktır. Öncelikle bu programların lisans olarak bilinen dört yıllık programlardan mezun olduktan sonra gidilebilecek bir düzey olduğunu belirtmek gerekiyor. Öyleyse bu akademik seviyeye ulaşmak için en az fakülte mezunu olmak gerektiği anlaşılmaktadır. Son yıllarda ülkemizde ciddi manada bu düzeyden programlara ilginin arttığı bariz biçimde görülmektedir. Özellikle gelişen olanaklar, yükseköğretim programlarının çoğalması, okul sayısındaki artış, daha nitelikli insan kaynağına duyulan gereksinim, uzaktan eğitim programlarının açılması, vakıf üniversitelerinin artması, devlet üniversitelerinin tezsiz programlar açması gibi birçok değişken mevcut durumun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu değişkenlerin birbiri ile pek alakaları olmasa da her maddenin gerçekten çok önemli olduğu ve gerçekten de lisansüstü programların yaygınlaşmasına önemli katkıları olduğu anlaşılmaktadır. Aslında belirli bir kalite sağlanır ise bu durum iyi bir gelişme olarak değerlendirilebilir. Mesela ülkemiz gibi adam kayırma ve kendine yakın olana torpil yapma gibi durumların sıklıkla karşılaşıldığı bir yerde, eskiden birkaç tanesi hariç doğru dürüst vakıf okulları yoktu. Bu durumda sizin bütçeniz kısıtlı ise gidip devlet okullarının mülakatlarında kırk takla atıyordunuz. Tabi bazen ne yapsanız yine asil öğrenciler arasına kabul edilemiyordunuz ama olsun, eğitim sistemimiz çok iyiydi. Şimdi özel okullar bu düzeni bozdu (!). Elbette eleştirel manada bu denli özel üniversitelerin artması konuşulabilir ancak yukarıdaki durumları hemen hemen yaşamayan bir vatandaşımız (veya bir yakını) yoktur diye düşünüyoruz. Bunlar başka bir inceleme konusu olduğundan şimdilik fazla girmemek daha doğru olacaktır. Konuya dönecek olursak günümüzde yoğun ilgi gören programlarda iki temel bölümden bahsetmek mümkündür. Bunlar ders dönemi ve tez/proje dönemi olarak ikiye ayrılabilir. İlki olan derslerin tamamlanması sonrasında ise sizden yüksek lisans tez hazırlama prosedürünü yerine getirmeniz istenecektir. Bu aşamaya önceden başlamanız ilk olarak kendinize yarar sağlayacaktır çünkü söz konusu işle ilgili aklınızda ne var bilmiyoruz ancak yoğun emek gerektirdiğini ifade edebiliriz. Konuya temel manada dahi olsa bilgi sahibi olarak başlarsanız daha hızlı yol almanız mümkün olacaktır. Bu sebepledir ki seminer derslerini ciddiye almanızı öneriyoruz. Dahası bu derslerin her fırsatta vurguladığımız üzere kredili olması gerektiğini savunuyoruz. Öğrenci arkadaşlar bize kızıyor olsa bile inanın bu derslerin notlara etki etmesi size ciddi manada yarar sağlayacaktır. Hatta daha ileri gidelim kredisiz olsa bile dersleri takip ediniz, notlar alınız ve derste anlatılanların sizler için çok gerekli olduğunu unutmayınız. Böylelikle yüksek lisans tez hazırlama aşamasında çok rahat etmiş olacaksınız. Eğer ki yukarıda sıralananları yaptınız ve hala başarıya ulaşmakta sorun yaşıyorsanız veyahut artık vaktin geç olduğunu düşünüyorsanız dışarıdan profesyonel destek almanız gerekebilir. Böyle bir durum ile karşı karşıya kalırsanız bizden destek alabilirsiniz. Tez/Proje yazdırma, makale yazımı ve ödev yapmak gibi konularda çalışmalarımız bulunduğundan dolayı, sizin de böyle bir gereksiniminiz var ise bizden hizmet alabilirsiniz. Başvuru için bizi arayabilir veyahut Sipariş Formu' nu doldurabilirsiniz. Bilgilerin bize ulaşması akabinde hemen ön inceleme yapacağız ve size geri bildirimde bulunacağız.
kaynak. https://www.tezhazirlama.istanbul/yuksek-lisans-tez-hazirlama/
YOU ARE READING
Yüksek Lisans Tez Hazırlama
Ficción GeneralYüksek Lisans Tez Hazırlama https://www.tezhazirlama.istanbul/yuksek-lisans-tez-hazirlama/ Hizmetlerimiz arasında şüphesiz en çok yüksek lisans tez hazırlama talebi ile karşılaşıyoruz. Bu sebepledir ki yüksek lisans tez hazırlama süreci hakkında baz...