'hish..Malasnya nak belajar harini...Momo tak datang,sebelah aku pulak kosong 😞😩😪.Bosanyaaa' Sana mengumam sendiri.Ya,benar sahabatnya,Hirai momo tidak hadir kerana urusan keluarga dan tempat duduk sebelahnya memang sedia kosong dari awal tahun.
Tiba tiba,guru kelas mereka masuk.
"selamat pagi,semua!Hari ni,kita ada murid baru.Dia asal dari korea..Taehyung,mari kenalkan diri."
"Hai,nama saya Kim Taehyung.Saya dari Korea.Panggil saya V atau Tae.Sila tunjuk ajar"
" hmm..Baiklah v, kamu boleh duduk di sebelah Sana.Minatozaki sana,sila angkat tangan awak."
"Ne!(!akhirnya ada jugak teman borak.Hmm.. Dia nampak malu)"
Taehyung duduk di sebelah Sana.Sana tergamam melihat wajah tae.
'waaaah!!comelnyaa 😍😍'
"awak pandai bahasa korea?"
Taehyung bertanya.Sana mengangguk.
" Ah,ne.Naneun appa chulsin korea.Apapun, naneun minatozaki sana imnida.Panggil Sana.(senyum)😊"
"Ah...😳..A-arrasseo.."
Sana menghulurkan tangannya.Taehyung tergamam.
" Let's be a friend? 😃"
Taehyung menunjukkan senyumannya yang menawan dan comel.Dan kali ni,Sana pula yang tergamam.
Taehyung menyambut tangan Sana.
" Arrasseo,neomu naneun hana chinguna😄😄"
Mereka bergelak ketawa bersama.Teahyung dan Sana amat serasi bersama.Ramai yang berkata mereka seperti pasangan kekasih.Dan Sana serta Taehyung akan blushing sesama sendiri kerana mereka sememangnya menyimpan perasaan cinta mereka.Sehingga....
"Tae,saya akan berpindah."
Taehyung yg sedang berbaring terus duduk di sebelah Sana.Mereka sedang berlepak di padang atas bukit perumahan mereka.
"A-apa?wae?"
"Awak tau,sejak mummy saya tiada,ayah makin sibuk berkerja. Dia terpaksa mengambil keputusan untuk pulang ke korea...Jadi,kami akan pindah esok petang."
Taehyung tidak dapat menahan tangisnya.
"Tae,awak nangis ke? "
"T-tak...A-ada habuk masuk mata saya..Sob,sob.."
Sana tersenyum.
"Tae,saya faham perasaan awak..Saya pun tak mahu tinggalkan awak."
.
.
.
.
"Hari dah senja...Mari,kita pulang."
"Baik,tae.."
------------------------------------------------------
YOU ARE READING
Missing Love
Short Story"Kau pasti, tu dia?" " Ne! Aku pasti aku tak salah.Memang dia!" Sana berkata dengan yakin."But why he seems didn't know you?" Mina menyoal. " I don't know either! Dumb.😒" sana mengata Mina.Mina mencubit sana dan mereka berbalas cubitan. "Kenapa aku...