Kringgg!! Kringgg!!

"Arghh!" Tangan panjangnya mencapai jam yang bergetar itu lalu mencampakkannya ke lantai. Berderai sudah jam yang ke-36 nya.

Innalillah duhai jam. Semoga anda tenang di sana. Arwah dulu berguna barangnya.

Dengan malas badan diangkat untuk bangun. Comforter tebal yang membalut badan ditolak kasar.

Tu la kau Shereen semalam layan sangat K-drama kau tu. Sampai pukul dua pagi baru nak tidur. Kan dah mengantuk!

Badan diregangkan sedikit kemudian telefon berjenama Iphond 189XXS Extra Max KebaBOOM yang terletak di sebelah katilnya diambil. Nak beli sila contact Cik C yang masih bergiat aktif dalam bidang perniagaan ciplak beliau. Telefon yang dijual dipercayai boleh meletup sekiranya tidak digunakan dengan baik. Telefon beliau juga- Haa dah ar malas cakap kang Dateen Suri Diva aka mak kepada Cik C saman.

"Baru pukul 8.20 pagi ke?? Awal lagi.. Eh jap! Wait! What!? 8.20 pagi!?? Class dah la starttt pukull 9.15 pagi! Subuh kemana kuliah kemana?! Punah weh Punah! Asal diorang tak kejut aku?!"

Dia yang tak sedar orang kejut pastu tuduh orang tak kejut. Paria sungguh.Tak pa kau..Esok pagi pukul 5 aku goncang katil kau biar runtuh! Alih-alih aku flip terus.

Tuala yang disangkut di tempat penyidai dicapai dengan segera lalu terus dia berlari menuju ke bilik air untuk menyiapkan diri.

Shereen mengambil masa hampir 30 minit untuk bersiap ala kadar.

"Okay. Done and simple" penampilan ditilik sekali lalu. Cukup dia hanya mengenakan baju kurung bercorak bunga yang dipadankan dengan tudung bawal berwarna biru muda.

Well... walaupun dah lambat penampilan diri tetap perlu dijaga. Siapa je tak kenal NurShereen Nydia binti Shahril yang memang terkenal dengan rupa paras yang cantik lagi kan ayu ni? Ceit. Mohon mangkat.

Katil yang berselerak di kemas sebelum keluar. Done!

Beg galas diambil lantas kaki melangkah keluar.

"Woi Reen" satu suara yang menyapanya dari belakang membuatkan langkahnya mati.

"Eh Kecikkk! Morning! See ya" tangan dilambai laju sebelum melangkah menuruni tangga.

Satu langkah..

Dua langkah..

Tiga langkah..

"Astaghfirullahalazim!!" 

"Kau pahal?" Aliecia yang sejak tadi menjadi pemerhati kekalutan Shereen memandang pelik.

"Aku lupa harini class cancel" 

Aliecia Kayra, gadis yang berhidung mancung (hidung asli eh) adalah roommate Shereen. Rupa parasnya tanpa makeup sahaja sudah memadai untuk memikat ramai lelaki ditambah pula dia mempunyai ketinggian yang diingini semua gadis. Lmao bangga lerr teww skskskskskk.

"Nyanyok!!" Aliecia melangkah menuruni anak tangga diikuti Shereen. Tujuan utama? Dapur!

"Morning girls!" Aliecia memecah kesunyian pagi.

Girls? Yup girls. Rumah yang mereka duduki sekarang dikongsi bersama 4 orang lagi gadis ayu kalah DSV Muah Muah tu. Sila abaikan pengelingan di situ.

"Morning my sweetheart" Qalish gadis yang 20% kata-katanya tah apa apa, 20% keling macam bangla dan selebihnya bijak dan peramah menyambut Aliecia dengan satu pelukan mesra. Please this is not lgbt story.

"Weh korang! Ada nampak tak tudung pink aku?!" Adel laju menapak turun.

Nur Adelina Adelia atau lebih senang digelar Adel. Gadis peramah, perasan, periang, dan segala jenis 'per' tu dia lah tu. Dan tak lupa jugak pelahap. Set-set budak law abad ni.

CRUSHKU BUKAN MILIKKUWhere stories live. Discover now