Bunyi sudu dan garfu yang berlaga dengan pinggan mewah seperti ikan laga menempah maut itu memecah kesunyian malam.
Masing-masing leka dengan hidangan makan malam yang disediakan oleh chef dari Istanbul itu.
"Oh my gad! This is so scrumptious! Sengkak pequt aku woi!" Adel menggulum senyum. Bab makan ja confirm nombor satu makcik ni.
Memandangkan bilik mereka cukup besar untuk memuatkan 7 hingga 8 orang, mereka ambil keputusan untuk makan dalam bilik together dan memilih bilik Aliecia dan Adel. Lebih privacy.
Sejak petang tadi lagi mereka menahan rasa lapar. Nak keluar bilik tu nauzubillah malas tahap gaban memandangkan mereka tiba di langkawi lewat so diorang buat keputusan untuk terus check in bilik, solat dan rehat.
"Lepas makan, nak buat apa?" Shereen menyoal. Pinggan putih di hadapan di tolak perlahan. Licin semuanya dijilat!
"Lepak bilik je kut" Adel hanya memberi reaksi spontan.
"Me too" Shaffa juga menjawab.
"Lepak dengan Aqif" Isya buat muka selamba. Sejak dari awal lagi Aqif sudah memaklumkan keberadaannya di langkawi. Menambah perisa sesedap rasa lagi apabila Aqif mengatakan yang dia menginap di hotel yang sama iaitu hotel milik Qalish.
"Uuuuuuuu. Kawan aku dah majuuuu"
"Pweettttt"
"Euwww jijikkkkk arrrr"
Maka riuh la satu bilik tu dengan suara-suara halus bak syaitonirojim dari mereka.
"Aku dengan Qal nak keluar kejap. Nak dating" Aliecia memandang Qalish yang berada di hadapannya dengan pandangan yang emm tk tau la....
"Pftttttttt" Susu yang diminum Isya tersembur keluar. Habis muka Shereen putih dek kerana susu Dutch lady itu. Ingat dia sorang je ke yang boleh berdating?
"What da ish!" Shereen mencapai tisu dihadapannya. Mengelap kasar keseluruhan muka. Euuuuwww. So jijiks.
"Dating mana sayangku~~~" Qalish yang baru selesai makan memandang Aliecia.
Jadi dah jadi dah.. LGBT melanda~~
"Dimana sahaja sayangku~~" Aliecia bangun dari kerusi. Semsong Note Sejuta Dalam Seribunya dicapai sebelum dimasukkan kedalam poket hoodie.
Dari petang lagi diorang dah plan nak keluar 'dating' tepi pantai memandangkan waktu malam lebih tenang dan sejuk.
"Wait. Kay kau dah beli Note Sejuta Dalam Seribu aka SDS? Serius la?" Membuntang mata Qalish memandang Aliecia. Note SDS kut! Dia pun tak kesampaian lagi nak beli.
"what? Adel pun pakai maaa" Aliecia menunding kearah Adel yang sedang leka menonton Omar dan Hana di YouTube. Mohon contohi beliau. Bukak youtube tengok benda bermanfaat.
"Me too" Shaffa mengangkat samsungnya ke udara. Dua kali doh dia ulang benda yang sama. Sah vocab kurang hahagahga.
Qalish yang melihat hanya mampu menelan liur.
"Chill Qal, aku pun baru sampai taraf Iphond 189XXS Extra Max KebaBOOM" Shereen memandang iphondnya sayu. Dah kenapa? Iphond tu kan still baru.
Qalish hanya menggeleng. Macam-macamlah diorang ni!
Hoodie hitamnya dizip sampai ke paras tengkuk. Ready to go.
"Sure korang tak nak ikut?" Qalish sekali lagi memandang satu-persatu rakan-rakannya.
"Absolutely Correction" Isya menjeling.
Jelingannya tajam menusuk ke hati yang hanyalah lemah dan tidak terdaya tapi macam biasa Qalish hanya buat muka selamba. Nampak Qalish happy? Contohi beliau yang sentiasa berfikiran positif.
YOU ARE READING
CRUSHKU BUKAN MILIKKU
Teen FictionPublished: Today End: Soon -A complicated love story begins here- Shereen Nydia X Hadriez Hayqal Only because of one word they become a stranger. "It's okay. I'm elated to see him happy even it is not me who makes him pleased" Dapatkah persahabatan...