Ting ting tingLoceng aku berbunyi.
Aku tengok jam dekat phone aku. 6:30 a.m.Aku bangun dan bersiap untuk pergi sekolah. Lepas siap aku terus turun dapur untuk makan.
Waktu aku dekat dapur omma dengan hyung pandang aku pelik. Hyung tengok jam dia. "Narae-ah jam kau rosak ke?"
Aku jeling dia. "Kim taehyung. Biarlah adik kamu nak pergi sekolah awal." Omma cuba untuk mengelakkan kemarahan aku.
"Takdelah omma. Biasanya Narae pergi sekolah waktu orang dah nak balik sekolah tiba- tiba pukul 7 dah nak gerak macam pelik je"
Aku biarkan je dia. Abang tak berguna.
"Narae. Jomlah sarapan sekali. Mama buat roti bakar je ni"
"Takpelah omma. Narae kenyang makan 'kata-kata' hyung"
Hyung gelak. Omma siku tangan hyung. Hyung berhenti.
"Erm-hm. Narae janganlah terasa. Hyung gurau je"
Aku tak pedulikan apa yang hyung cakap and terus pergi sekolah. Perjalanan harini rasa lagi lama dari hari- hari biasa.
Sampai kelas aku letak beg lepastu jalan sekeliling block aku. Tanpa sedar, aku sampai dekat board result.
Aku cari nama aku.
"Kim Na..rae." Expected
Second last.
Tiba-tiba ada orang bahu usap aku. Aku terhincut sebab terkejut.
"Try your best next time"
Sehun pergi tinggalkan aku.
—————
Aku masuk kelas. Kelas yang riuh rendah, orang tidur , major bising.... kelas aku la tu.
"Narae!" Haemin duduk sebelah aku.
"Aku ada cerita ni. Okay let me breath .. fuhhh. Cuba teka Sehun dapat nombor berapa?" Muka dia excited gila.
"Sa...tu?"
"Betul!!! wah.... aku tak sangka sehun boleh kekalkan nombor dia dari dulu"
Aku senyap. Ya.
Haemin minat sehun.
Aku?
aku hanya minat. Crush. Meaning dia tak tahu. Dan takkan tahu.
"Narae?" Haemin petikkan jari dia dekat depan muka aku.
"Dengar tak ni?" Aku senyap and gelengkan kepala aku.
"Kau kenapa Narae? Aku perasan kau sejak kebelakangan ni makin senyap dari biasa. Macam ada something wrong. Kenapa cerita lah"
"Aku..a-aku.. takde apa-apa lah" aku tongkatkan dagu aku atas meja.
"Kalau kau dah bersedia... ceritalah dekat aku" haemin mengeluh and senyum tawar.
Aku tengok luar tingkap.
Jimin dengan taemin.
Main basketball.
Aku.
Dah berubah.