Opdracht 1: 'De vijf steden'

69 7 3
                                    

Beste kandidaten,

Dit jaar starten jullie niet gezamenlijk, maar in vijf duo's in vijf verschillende steden in Thailand. Voor vier duo's is het de bedoeling om binnen de reistijd in Bangkok zien te komen. Onderweg kunnen jullie door goede samenwerking tot € 10.000,- verdienen voor de pot. 

Hoeveel geld de vier duo's kunnen verdienen, hangt af van de kandidaten in Bangkok. Zij zullen per stad twee vragen moeten beantwoorden en telkens krijgen ze de keuze uit drie verschillende niveaus. Ze kunnen per vraag kiezen voor een makkelijke, een gemiddelde of een moeilijke vraag. Afhankelijk van welk niveau ze kiezen, wordt bepaald hoeveel geld ze kunnen verdienen in die stad. Als dit duo kiest voor een makkelijke vraag, kunnen jullie € 250,- verdienen per juist antwoord. Voor een een vraag met een gemiddelde moeilijkheid, wordt dit bedrag verdubbeld naar € 500,- en bij een moeilijke vraag is dit bedrag al € 1250,-. Per stad kunnen ze 2 vragen beantwoorden en dus € 2500,- verdienen. 

Of dat geld verdiend wordt, hangt af van de andere duo's. Elk duo start namelijk in een andere stad. Om per stad geld te verdienen is het de bedoeling dat 2 duo's in dezelfde stad de opdracht naar behoren uitvoeren en kiezen voor geld. De duo's weten niet hoeveel geld hier is verdiend. 

Alleen is het nog maar de vraag of de duo's wel in alle steden gaan, omdat ze maar een beperkt aantal voertuigen tot hun beschikking hebben in een beperkte tijdsduur. Het geld wordt namelijk pas verdiend als de duo's die hebben bijgedragen aan geld verdienen in Bangkok zijn binnen de gestelde tijd en nog genoeg voertuigen en brandstof tot hun beschikking hebben.

Om het wat te verduidelijken, hier een voorbeeld. Kandidaat 1 en 2 hebben bijgedragen aan geld verdienen in Stad A. Kandidaat 1 heeft geen brandstof meer over en komt niet aan in Bangkok, kandidaat 2 wel. Er wordt geen geld verdiend. 

Een ander voorbeeld: Kandidaat 1 en 2 hebben bijgedragen aan geld verdienen in stad B. Kandidaat 3 komt als enige niet aan in Bangkok binnen de tijd. Het geld wat in stad B te verdienen was wordt wel verdiend. 

Onderweg valt er in elke stad ook te kiezen voor eigen belang, maar zoals altijd heeft dit wel gevolgen. Ik wens jullie veel succes.

Duo's:
1. Bangkok:  CrazyGirlMerel en creepy-nina- 

2. Lop Buri: pippetje en Soettt

3. Nakhon Ratchasima: FreyaDH en kipnuggethoran

4. Phetchaburi: Floissant en XHermelienx

5. Saraburi: Flikkkenfan98 en MathijsVDB


Deadline: 08-04-2019 om 18.00 uur


- de presentator



Wie is de Mol? Seizoen 2 - SpellenManiaWhere stories live. Discover now