" 𝐈’𝐥𝐥 𝐛𝐞 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞
𝐈’𝐥𝐥 𝐛𝐞 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞 "*⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*
"Eunbin, omma nak kenalkan kamu dengan seseorang." kata Puan Byun. Dia risau dengan keadaan anaknya yang masih tidak dapat melupakan Jongin walaupun sudah 3 tahun Jongin meninggalkan mereka.
"Omma, Eunbin dah kata kan yang Eunbin tak nak? Omma, jangan lah paksa Eunbin. Eunbin tak suka." kata Eunbin.
Mana mungkin dia melupakan cinta pertamanya. Dia dan Jongin merupakan cinta pertama masing masing. Susah untuk melupakan cinta pertama bila orang itu lah yang mengajar dirinya erti cinta itu.
"Eunbin, Jongin pernah kata kan pada Eunbin? Dia tak suka Eunbin sedih sedih? Sampai bila kamu nak jadi macam ni Eunbin? Jongin mesti sedih sebab kamu bersedih disebabkan dia." kata Puan Byun.
Hyewon yang baru pulang daripada kelasnya itu memasuki bilik perkongsian Eunbin dan dirinya.
"Omma, siapa dekat ruang tamu tu?" soal Hyewon.
"Anak kenalan omma. Kamu ada tegur dia ke?" soal Puan Byun.
Hyewon hanya menggelengkan kepala lalu memeluk kakaknya.
"Hai. Selamat pagi eonnie. Malam ni eonnie balik rumah kan? Hyewon ikut sekali boleh? Rumah eonnie dekat dengan kolej." kata Hyewon.
Eunbin tersenyum lalu menggosok kepala Hyewon.
"Boleh. Nanti kemas baju kamu." kata Eunbin.
"Eunbin, turunlah sekejap. Jumpa dia sekejap je." kata Puan Byun lalu dia keluar daripada bilik milik Eunbin dan Hyewon.
"Eunbin eonnie, turun lah sekejap. Tadi Hyewon ada terpandang sekilas mula dia. Kacak." kata Hyewon.
"Ish kamu pun sama je macam omma. Okay lah eonnie turun. Kamu tu, kemas baju. Nanti malam jangan nak lambat." kata Eunbin. Bantal ditangannya ditolak ke tepi.
"Ha turun pun kamu. Ini anak makcik, Byun Eunbin. Eunbin, kenalkan. Ini Sikyung." kata Puan Byun.
"O-o-omma..... J-J-Jongin opp-oppa hi-hidup balik..." kata Eunbin. Dia mula berasa pening lalu dia pengsan.
"Siapa Jongin? Hidup balik? A-a-awak---"
"Eunbin! Bangun! Jangan buat omma risau! Sikyung, tolong angkat dia naik bilik dia."
"Saya akan selalu ada dengan awak, Byun Eunbin."
YOU ARE READING
[AAAF#5] I'll Be There
Short Story"I'll always be there, Byun Eunbin" Kim Jongin, Byun Eunbin @zkdlin @kim__kaika