" 𝐖𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮’𝐫𝐞 𝐰𝐚𝐥𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐥𝐨𝐧𝐞, 𝐰𝐢𝐭𝐡 𝐧𝐨 𝐨𝐧𝐞 𝐭𝐨 𝐥𝐞𝐚𝐧 𝐨𝐧
𝐀𝐧𝐝 𝐬𝐨 𝐦𝐚𝐧𝐲 𝐭𝐞𝐚𝐫𝐬 𝐚𝐫𝐞 𝐟𝐚𝐥𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐨𝐮 𝐜𝐚𝐧’𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐢𝐭
𝐂𝐥𝐨𝐬𝐞 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐞𝐲𝐞𝐬 "*⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*❀⑅*
Eunbin berjalan melintasi barisan gerai-gerai yang menjual snek pada waktu malam.
Sungguh, di dalam ingatannya hanya lah Jongin. Jongin, Jongin, dan Jongin.
"Jongin, jom makan mi sejuk!" kata Eunbin sambil menarik tangan Jongin masuk ke dalam sebuah kedai yang terkenal dengan mi sejuknya.
"Jongin, say aaaaaaaaaa. Pandai!" kata Eunbin lalu menyuapkan makanan ke dalam mulut Jongin.
"Byun Eunbin, saya bukan budak budak lah awak nak suap macam ni. Sini, saya suapkan awak pulak." kata Jongin. Bekas makanan yang berada di tangan Eunbin cuba dirampas oleh Jongin.
"Eh! Tak boleh! Awak dah belanja saya makan ni, jadi saya kena suap awak! Sini, buka mulut." kata Eunbin.
Pakcik yang menjaga gerai itu tersenyum kecil.
"Comelnya kamu berdua ni. Ini, ambil lah. Pakcik belanja. Dah lewat ni, pakcik perlu tutup gerai tapi rasanya kamu je yang datang gerai pakcik ni." kata pakcik tersebut.
"Eh pakcik, tak boleh tak boleh. Ambil duit ni. Pakcik penat penat masak, mana boleh free saja." kata Jongin. Eunbin pula memeluk lengan Jongin lalu tersenyum manis.
"Terima kasih. Pakcik doakan hubungan kamu berdua berkekalan hingga ke akhirnya. Nanti kamu kahwin jemput lah pakcik ya." kata pakcik itu lalu mengemaskan peralatannya.
"Jongin, ke-ke-kenapa a-awak yang perlu pergi dulu? Kenapa awak tinggalkan saya? Awak tak adil." kata Eunbin.
Dia berhenti di sebuah kerusi lalu dia menangis sepuas hatinya.
YOU ARE READING
[AAAF#5] I'll Be There
Short Story"I'll always be there, Byun Eunbin" Kim Jongin, Byun Eunbin @zkdlin @kim__kaika