Di malam hari yang indah di bawa pula dengan mimpi mimpi indah
Tiba tiba.....
'gong gong gong'
Bunyi anjing menyalak -_-
Aku tengok jam. Jam menunjukkan tepat pukul 5.30 pagi. Seriusly aku tak perlu set kan jam untuk bangun pagi sebab apa sebab ada anjing liar yang berkeliaran yang akan kejutkan.Aku yang baru bangun dari tido dengan rambut yang tidak terurus dan berjalan dengan penuh mamainye.
Aku amik tuala sikat rambut lalu sanggulkan rambut dengan rapi dan kemas. Kemudian aku mandi.
Seriusly air pagi pagi buta ni memang sejuk babe menggigil aq kadang kadang sampai aq selesema sebab mandi pagi pagi macam ni.
Aku pon bersiap dengan pakaian sekolah. Solat subuh. Da selesai solat subuh tengok jam "ceh awal lagi baru kul 6.15 " aku kejut ayah aku untuk pergi mandi dan hantar aku kesekolah
Aku pelik kenapa la dorang tak bole dengar bunyi anjing anjing menyalak ni allah huakbar.
Sampai sekolah aku bergegas pergi ke kantin. Well pergi dekat tempat port lepak kitorang.
Ika yang nampak aku dari jauh aku berikan isyarat untuk dia diam dan tak bagitahu kehadiran aku.
1...
2...
3 "chot " aq cocok pinggang ieda"weyh mak kau" melatah kerana terkejut. "haa kenapa dengan mak aku ada pape ke"
"hahaha" seraya kami semua ketawa
Ieda menjeling tajam ke arah aq."Jeling jeling kau menjeling senyuman mu menggoda" terus aq nyanyi lagu dangdut tersebut lagu apa? Pffft tak ingat lol"shhhh, cah sikit sikit da la lelebih lak kau suara kau da la kuat macam telan speaker pastu nyanyi dengan suara sumbang kau tu tolong la"
Sampuk yus yang berada di meja sebelah"eh kau sukati aku la, kau kenapa jeles dengar suara merdu aku tu, kau tak tahu ke aku ni retis" balas aq dengan penuh perasan dan riaknya
"eee perasan lebih"
"bukan perasan tapi kalau bukan diri aku sendiri yang nak puji diri aku siapa lagi yang nak puji. Tunggu kau puji aku memang tak la perli selalu ada. Kalau aku kata aku tak cantik tu tandanya aq ada sifat negatif dalam diri aku, so tak elok ada sifat negatif dalam diri ni...."
"eh dah dah jom gi surau pintu surau da bukak tu aku malas nak dengar minah ni membebel" sampuk aiesyah
Aku buat muka kelat lalu ikut mereka bergerak ke surau
Harini hari jumaat ada baca yaasin. Bacaan yaasin akan diketuai oleh abg solehin dari kelas 4 sains. Idola ramai tu dengan muka yang tampan lagikan bergaya dan suara yang agak merdu apabila membacakan surah dan ayat ayat al quran
Ustaz tuah panggil abg soleh tu ustaz soleh haha well before this dia kelas KAA (kelas aliran agama)
Sampai kat surau.hnm memang takkan ada org lagi sebab apa selalunya kitorang la yang mangat mangat nak gi surau awal.
Maklumla masing masing nak duduk depan. Sebab apa nak duduk depan? Nak usya crush la apa lagi.
Nampak tak gatai dia tu ^~^Tiba tiba ada seorang lelaki berumur 15 tahun dari kelas 3KAA masuk
Berpakaian baju sapphire(rumah biru) dengan songkok
Auchhh so hensyem si^l. Lagi lagi dia putih thooo ya ampun.Actually before this aq da lama da perhati dia tau. Perasaan minat tu memang ada tapi minat gitu gituww jeww.
Dia duduk betul betul sebaris dengan aq. Entah apa yang ada dalam fikiran aq aq just terfikir hanya nak usya dia harini
Well aq usya dia macam mana cara dia ckap macam mana cara dia bercerita,bersembang dengan kawan kawan dia. Ya allah segalanya nampak indah.
Paling buat aq melting bila aq nampak dia gelak. Ya allah cair ya allah nampak dia gelak buat aq rasa macam nak tampor tampor orang sbelah ni haa.
Dia gelak nampak gigi tho buat aq rasa melt. Ye tho aq ni pelik tho kalau org tanya aq an aq minat seseorang tu sbb pe mesti jawapan aq sama ada sbb bibir mata atau gigi hahahah
"woi, kau tengok sapa tho bagitau skang" ieda menepuk peha aq sampai aq sedar dari hayalan hahah.
"apa tho kau biarla sebok je ehek "
" kau usya sapa tho cakap la "
" tu haa yang baju sapphire tu kelas KAA"
"yang pakai songkok tu "
Aq mengangguk.
"nape ngan dia?"
"dia hensem tho nak angkat jadi crush la, apa nama dia ek" aq tanya kat ieda mana la tahu dia kenal haha.
"oo sukati kau je nak angkat angkat org an, nama dia entah aq pon tak tahu" jawab ieda.
Aq pon terus memerhatikan dia. Pandangan tak lepas dari dia sampai tak khusyuk aq nak baca yaa sin
"oi da da la tu usya dia kau pandang dia lelama macan nak makan dia pehal,sikit sikit da la" tegur ieda.
Aq cuma mengabaiksn dia.
Dan bacaan yaa sin sudah habis di baca dan tazkirah 5 minit sudah disampai kan oleh budak tingkatan2 tentsng masa. Selepas tu semua pelajar naik ke kelas.
Well masa aq naik kelas tu entah apa dalam otak pikir apa pon tak tahu. Sesengih sengsorang.
"cah kau pahal"pia tanya aq bila dia tengok aq senyum sengsorang."tak de pape" ceh cover je. "ek eleh pikir sapa la tu"tambah pia lagi "adelaaaa ehek"
Balasku ringkas.Kringgg.....
Loceng rehat bagi mrid tingkatan 1 hingga tingkatan 3 berbunyi. Semua pelajar turun berpusu pusu dan saling berasak asak. Macam lembu keluar kandang pon ada dorang ni -_- .
"weyh cepat laa turun tak yah jalan macam pengantin yang kat blakang tak yah la tolak tolak" jerit aq. "ek eleh lek lek da la cah" suara fiz. Aq toleh ke atas suara tu dari atas.
Gulp!!
Telan air liur. My crush kat situ allahuakbar hanya allah je tahu cane berdebarnye jantung aq'Dag dig dug
Di dalam dada'
Lagu dag dig dug nyanyian siapa entah aq tak ingat terlintas dalam kepala aq.P/s; hi guys so this is my first story sand sorry masih lemah dalam penulisan
Ouh yaaa admin akan uodste story dalam 2 hari sekali ke apa ke bils admin ada masa terlapng admin buat and publish kan
So tu je nak ckap
Thanks sbb baca
Please support me.
YOU ARE READING
crush KAA (slow Update)
RomanceKAA atau 'kelas aliran agama' Apabila seorang wanita yang bernama Nooraisyah yang hatinya telah terpaut pada seorang jejaka dari kelas KAA... Aisyah telah jatuh cinta Jatuh cinta pada jejaka yang ilmu agamanya yang tinggi dan seorang yang pemalu Pu...