*DuA bElAs*

30 3 0
                                    

Hatiku runsing... Runsing memikirkan hal pagi tadi di sekolah
'apa aq da buat ni, mesti dia marah aq nnti pastu pastu nanti dia tak nak kawan aq haaaaaaa pastu dia tak reply chat aq huaaaaaa.....😭😭😭😭'

Aq menarik selimut untuk menutup badanku dan sambung memikir tentang hal di sekolah... Pikir punya pikir akhirnya aq dibuai mimpi

Sedang dibuai mimpi tiba tiba aq terdengar suara...
"adik" aq dengar seperti ibu memanggilku..

"adik" kedengaran lagi sekali suara memanggil..

"aisyah" mataku terbuka dan masih di dalam keadaan mamai...

"nooraisyah" biasala anak anak bila mak mak da panggil nama penuh terus tegak badan...

"ye bu"  "bangunn pergi solat asar cepat nak maghib da" setelah ibu panggil aq mengemas katil dan pergi ke dapur...

"membuta je kerja balik sekolah tido balik sekolah tido"leter ibuku...

Aku memberi sengihan pada ibu ku
Aq masuk ke dalam bilik air untuk mandi dan mengambil wuduk setelah itu aq menunaikan solat asar...

Pada pukul 7  ketika menunggu waktu maghib aq buka tv tiga dan terdapat drama akasia yang bertajuk 'ATOK..ILOVEYOU!!!' uit apo kopolik bonar nama drama ni
Dengan atok pon dia boleh jatuh  cinta ish ish...

Aq terus layan drama tersebut..

"Atok dengar la tasha nak ckap ni"  kata pelakon wanita yang cantik molek itu... Siapa ek aq tak ingat nama dia
"tasha da la tu atok da pernah ckap kan sebelum ni" kata pelakon lelaki yang  tampan itu.... Auchhh aaaaa hensem aummm....

"atok tpi tasha sayang atok, tasha nak jadi isteri atok"
"apa kamu cakap ni tasha!!"

Aq masih lagi menonton drama tersebut...

"apa salahnya kita cuma beza setahun je, tasha 26 atok 27 tak salah pon kawin lagipon kita halal kalau kawin"

"ye tasha tapi atok anggap kamu macam cucu da"

What the fuck drama apa siak
Aq terus menukar channel. 'haish sapa la yang buat cerits merepek ceni ish ish' ujar ku di dalam hati...

Aq dengar laungan azan bergema, aq terus mengambil air wuduk dan menunaikan solat maghib.

Esoknye
_

_____________________________________

Aq memasuki kawasan sekolah, masuk masuk je haa nampak da jodoh aq ada kat situ hensem je jodoh aq tu....
Eceh malu titew🙈

Sampai di kantin aq terus menutup muka ku

Maluuuuuuuuuuuuuu.....

~Malu malu tapi mahu
Mata bertentang mata~

"syahh oo syah " panggil ika.Ish spoil la ika aq baru nak feeling dangdut kejap.Aq hanya menjawab panggilan ika dengan perkataan hmm sahaja... 

"ko asal syah ok tak" kata ika "tak do tak okay aq tak okay pasal smalam" sambil membuat muka ingin menangis....

"haha lek lek da la"balas aiesyah...

_________________skip_________________

di dalam kelas....

"sila siapkan tugasan yang saya bagi ni ye"ujar cg hadawiyah

beberapa minit kemudian...

"cikgu,btul tak jawapan saya ni cuba cg tgk" aq menuju ke meja guru dan meletakkan buku di hadapan cg hadawiyah lalu aq menongkat daguku di atas meja cg...... hati rasa macam tak sedap hati lalu aq toleh ke belakang dan terlihat lah seorang lelaki sakai yang sedang memegang sebatang pen bersedia untuk menyucuk punggungku....

"WOI korang kenapa ek eee tak de keje ke thooo" ujar ku.

"eh eh eh bukan kitorang akmal sorang je k akmal sorang kitorang tak termasuk" ujar chazali😒

aq ternampak sebatang penyapu tanganku laju mencapai penyapu tersebut dan kaki laju melangkah mengejar si lelaki sakai tersebut.... geram ni geramm cubalah perangai tu senonoh sikit ini tak macam apaaaa....

"eh eh ni da kenapa dok berlari larini, dengan penyapu apa suma bagai ni" ujar cg hadawiyah tpi aq dan akmal tidak mempedulikan kata kata cg hada...

"AISYAH!!" aq toleh ke arah cg lalu

GEDEBUK!!!

Dunia menjadi gelap......

______________________________________

"aisyah aisyah bangun"
"syah oo syahh".... "pergi panggil cg yang bertugas dekat bilik guru cepat cha..." ujar cg hadawiyah

'asal bising bising tu' 

"weyh tepi sikit tepi sikit"ujar chazali.."eh eh eh weyh cha asal tu cha" tanya hafiz.. "aisyah langgar dinding pengsan" ujar chazali separa menjerit sambil berlari menuju ke bilik guru..

adam , hafiz ,mahfud dan yang lain memandang ke arahku...
aq hanya mengangkat muka membuat isyarat 'apa' hafiz melentokkan kepala ke kanan tanda mengatakan 'jom' aq pon yee kan je la

kami pergi ke hadapan kelas 3 ehsan tersebut dan terdapat sekujur tubuh wanita yang kaku dan lemah lonlai dan  kepalanya di pangkuan cg hadawiyah...

semakin dekat semakin jelas wajahnye ' ye la aisyah, pehal tho cane boleh pengsan ni'

"nah cikgu" seorang pelajar perempuan menghulurkan satu botol air miniral "haa ok terima kasih" cg hadawiyah membuka penutup botol tersebut lalu merenjiskan sedikit air pada muka aisyah.... dan kelihatan aisyah sudah terjaga...

"aisyah , aisyah oi bangun " ujar cg " haa.." aisyah bangun dari perbaringannya dan melihat ke kiri dan kanan... "haa kenapa ni " ujarnya dengan wajah yang polos "kenapa! ya allah kamu yang pengsan duk langgar dinding tu" ujar cg lagi...

"haa.. ye ke" aisyah melihat ke kiri dan kanan lagi dan dia nampak aq lalu dengan tergopoh gopoh dia berdiri namun hampir terjatuh

aq tergelak kecil di situ, 'ish tak baik la putra kau gelakkan dia' ujar kata hatiku

"eh eh haa baru terjaga dari pengsan da terus bangun haa karang jatuh balik karang" ujar cg...

"eh eh kelas lain ni kenapa ramai kat sini dah dah pergi masuk kelas masing masing" ujar cg hidayah guru yang bertugas pada minggu ni... aq dan kawan kawan ku bergerak pergi ke kelas...

hy guysss sorry sis lambat update haa da masuk new year da bukan setakat tu je da masuk bulan dua da tpi lama gila tak update 😂 sorry la sis kekurangan idea dan sis punya timing terhad tak de masa lapang... sorry la cerita hambar sikit but plss dont forget to vote and comment

crush KAA (slow Update)Where stories live. Discover now