Hoofdstuk 2 Alister?!

6 3 0
                                    

Ratchet en Clank wisten niks er van dat een Lombax ze is aan het spioneren. De Lombaxes hadden best een trieste geschiedenis. Er waren heel veel verwoeste gebouwen. Maar net toen Ratchet nog steeds rustig wandelt samen met Clank, werd hij plots tegen de muur geduwd en er drukte iets tegen zijn keel. Ratchet kon echt niet tegen als er iets tegen zijn keel is gedrukt. 

Ratchet was al is op een missie om Clank te redden en toen heeft hij een witte Lombax met rode strepen ontmoet. Het  was Alister Azimuth. Hij was een Generaal voordat hij Lombaxes heeft verraden, waaraan hij een flinke klap kreeg van zijn beste vriend, Kaden, ook bekend als Ratchets vader.

Ratchet keek kwaad naar de persoon die hem drukte tegen de muur. Toen gingen Ratchets groene ogen wijd open. Alister!? Hoe heeft hij in Qwarks naam overleeft!? Ratchet en CLank zagen recht in hun ogen dat Alister dood op de grond lag. 

Alisters geel ogen gingen ook wijd open. Hij liet Ratchet meteen los waaraan Ratchet begon gauw aan zijn keel te wrijven.

'Alister?! Hoe heb je in Qwarks naam overleeft?! Ik en Clank zagen we jou dood liggen!'

'Eigenlijk, was ik niet dood maar bewusteloos. Toen ik wakker werd, zag ik dat jij en Clank weg waren. Ik had heel veel wonden en ik moest helemaal zelf terug naar huis gaan. En daar heb ik voor mezelf bezorgd,' legde Alister uit.

Clank stond gewoon naast Ratchet. Hij is ook wel best geschrokken dat Alister nog steeds leeft. Alister probeerde al is Clank te vermoorden toen hij (Clank) probeerde de klok vijf minuten vroeger te zetten. Ratchet was vermoord door Alister toen Alister een grote schok heeft geschoten naar Ratchet. Recht in zijn hart. Maar het was Clank gelukt om de klok vijf minuten vroeger te zetten en hij heeft Ratchet op tijd gered voordat hij werd vermoord. Alister dacht in het begin dat de klok de tijd zal terug brengen naar de Lombaxes. Maar Ratchet was heel slim. Hij wist dat de klok geen gexone klok is, maar een bom. Een bom dat wel de hele universum vernietigen. Ratchet heeft wel gelukkig Alister gestopt voordat het ging gebeuren. 

'Wat doe je hier?!' vroeg Ratchet nog steeds best geschrokken.

'Ik weet niet hoe ik moet aan jou vertellen, Ratchet, maar jou ouders... leven nog.'

Ratchets hart brak. Zijn ouders... leven nog? Maar hoe?! Ratchet groeide op in Veldin zonder een familie! Hij leerde nooit zijn ouders kennen. Maar hij wilde het altijd zijn ouders kennen. Altijd. 

'Kom mee, Ratchet. Je wilt toch altijd jou ouders leren kennen, toch?'

Ratchet knikte.

'Kom mee, dan. Het is tijd dat jij in de armen zit van jou familie.' Alister glimlachte.


Ratchet en Clank: Return of a SonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu