Prolog

23 3 0
                                    

" Apa ... benda semua ni ? " Air matanya perlahan-lahan mengalir. Matanya tidak lepas memandang muka bengis lelaki itu. Lelaki itu tersenyum sinis.

" Apa benda semua ni ? Kau patut tanya diri kau sendiri perempuan tak guna! "  Jerkah lelaki itu membuatkan bahu gadis berkaca mata bulat itu terhinjut akibat terkejut. Air mata disapu kasar.

" Apa? Aku patut tanya diri sendiri ? Heh. Lelaki semua sama jer! Tak ada yang beza! Kau ingat aku tak tahu yang kau yang suruh orang tu rakam aku waktu aku dalam bilik kan?! " Daripada panggilan awak-saya telah bertukar kepada kau-aku . Kini lelaki itu pula terdiam. Baru sahaja dia ingin menjawab, terasa pipinya kebas.

PANG!

Perempuan itu dipandang dengan bengis campur confuse. Sumpah confuse . Siapa yang aku suruh rakam Ameerah dalam bilik ? Sumpah! Aku tak buat benda tu! Jahat-jahat aku, aku still tahu dosa !

" Mu .. lai .. Sekarang, jangan tunjuk muka kau depan aku . Kalau betul kau buat benda tu ... I'll never forgive you . " Kata Ameerah sebelum melanggar bahu Firdaus kasar. Firdaus memegang lengan gadis itu berlapikkan lengan baju sebelum dilepas kasar. Ameerah terundur sedikit.

" Heh. Dajjal mana cakap aku yang suruh seseorang tu amik gambar waktu kau dalam bilik ? " Kata lelaki itu dengan nada mendatar.  Ameerah senyap sebelum menggeleng.

" Aku tak nak bukak hal ni lagi and I'll never forgive you about that stupid things. "Ameerah terus melangkah pergi dari situ. Dia malu dengan diri sendiri! Maruahnya sudah tercalar akibat lelaki itu yang sudah menyebarkan gambar sexy nya di sekolah! Air matanya mengalir laju apabila teringat hal itu.

" Aku takde kene mengena dalam hal tu! Daripada kau yang upah orang untuk langgar adik aku apahal?! " Jerit Firdaus dari jauh. Ameerah terdiam. Dia tahu adik lelaki Firdaus tidak menyukainya ..

Dia menggeleng perlahan. Firdaus yang sedang memandangnya dibiarkan. Cukup! Dia penat dengan 'drama' ni. Sudahlah Firdaus menyuruh orang rakamnya sewaktu dia berada dalam bilik. Inikan pula menuduhnya dia upah orang untuk melanggar Firshad ?

Dia takkan buat begitu walaupun Firsahd membencinya. Dia menghela nafas perlahan sebelum melangkah keluar dari situ. Why you do this to me, Firdaus ?

Awak suruh orang rakam saya dalam bilik .. Lepastu awak fitnah saya pula ? Maafkan saya, saya tak dapat tahan 'sakit' ni .. Permainan awak cukup buat saya terseksa. Saya minta maaf .. Tapi, saya tak boleh tengok muka awak lagi . Cinta saya pada awak sudah hancur.

...

" Dasar perempuan tak guna! Huh! " Punching bag itu ditumbuk kasar. Peluh yang sudah membasahkan bajunya dibiarkan. Tanggannya tidak berhenti menumbuk punching bag itu dengan mengeluarkan kata-kata kesan melepaskan amarahnya.

" Bodohnya aku sayang kau perempuan! "

" Aku benci kau! "

" Bodoh! "

" Babi! "

" Fir .. dah-dahlah tu marahnya .. Marah macam manapun takkan dapat ulang balik benda yang dah jadi. " Kata Datin Fiya ibu kepada Firdaus. Firdaus merengus kasar.

" Perempuan tu ma .. Dia patut masuk lokap tau tak?! " Giginya diketap geram. Datin Fiya mengeluh perlahan.

" Bukan salah dia Fir .. Ibu dapar rasa .. bukan salah dia .. Dah lah Fir .. " Pujuk Datin Fiya. Firdaus ketawa sinis.

" Ibu, bukti tak cukup okay .. tu bukan bermakna tu bukan kesalahan dia! " Kata Firdaus tidak puas hati. Datin Fiya memandang anaknya sebelum dia dia memeluk anak lelakinya yang sudah berumur 17 tahun itu.

" Lepaskan apa yang terbuku dalam hati tu .. Ibu tahu Firdaus 'sakit'. " Kata Datin Fiya sambil menggosok belakang anaknya. Firdaus terdiam sebelum esakan kecil mula kedengaran.

" Ibu .. Firdaus sayang sangat kat dia .. Tapi .. kenapa dia buat macam tu kat Firshad ? Firshad bukan tak suka dia .. tapi perangai Shad kan memang macam tu .. Kenapa ibu ? Kenapa dia buat macam tu? " Dia sayang perempuan tu, Ameerah Ulfah. Tapi kenapa gadis itu membuatnya begitu ? Dia juga sayang adik dia..

Ameerah Ulfah, aku sayang kau sangat-sangat . Tapi bila adik aku accident kerana kau .. Aku tak boleh! Aku sayang adik aku ., Tapi aku sayang kau jugak ., Aku minta maaf. Aku terpaksa padam nama kau yang dah ada dalam hati ni. Aku benci kau.

...

Assalamualaikum dan Hye!
Thank you so much sebb sudi baca cerita noob ni.
Vomant guys!

You're my love foreverWhere stories live. Discover now