"tapi Walid umai dah selesa dengan berpurdah"gila apa takkan lah pakai purdah pun tak boleh sekolah natang apa . "Ye Walid tahu tapi dah undang-undang sekolah Ana kena lah ikut tak pe Ana pakai mask nanti esok walid bagi oky", tak nak aku akur jelah.
"Baik Walid" jawab aku dengan lemah "dah pergi rehat esok dah nak sekolah" aku mengangguk tanda faham terus meminta diri untuk masuk kedalam kereta.
Skip awal morning.
"Jadi ini lah anak ustaz "senyum seorang kerani kearah Walid . Aku pun baru tahu yang Walid nih ustaz dekat sekolah baru aku nih.
"Haa ,cg siti ada tak ?" Soal firash dia tidak suka berduaan di office walaupun ada anak buahnya batas pergaulan tetap diutamakan.
"Sekejab ye" pinta kerani tersebut.Aku yang duduk diatas sofa terpandang satu majalah muslimah . aku ambil dan baca "Ana!!" Panggil Walid aku yang terdengar terus mendongak kan kepala keatas.
"Ana nih guru kelas Ana kalau nak apa ² jumpa Walid dekat bilik disiplin faham"aku mengangguk tanda faham dengan arahan Walid.
Skip awal.
"Sebelum tu cikgu nak ubah tempat duduk lelaki disebelah kanan perempuan disebelah kiri now move" arah cikgu kirana .
Aku melihat semua sedang bertungkus Lumus untuk mencari tempat duduk yang sesuai "great baiklah cikgu nak kenalkan seorang pelajar baru namanya Umairah kamu semua kena hormat dia dan bantu dia sebab dia masih baharu haa yang lelaki pulak jangan nak gatal isya' anak dara orang faham" sempat cikgu kirana pesan.
Aku diarahkan untuk duduk disebelah Wana seorang perempuan yang berhijab jugak ada yang tak maklumlah kuala Lumpur semuanya hancur.
Dalam kelas tu aku just fokus dekat mata pelajaran je si Wana pun dah tidur mesti penat atau hobi dia yang suka tidur bila cikgu mengajar dekat depan.
Skip rehat.
"Rayyan!" Panggil amirul ke aku yang tengah nak mencatat tugasan di hadapan papa kenyataan "apa kau nak" soal aku ke amirul dah kenapa duk jerit terlolong bagai.
"Tadi aku dengar 5Shine ada minah baru" aku yang tengah menulis terhenti budak baru lagi ke "perempuan ke"soal aku ke amirul.
"Haa perempuan tak silap aku nama minah tu umairah lah " umairah nice name .
"Tapi sayangnya minah tu lain" aku mengarukan kepala tanda pelik apa yang lain "maksud kau" ujar aku ke amirul takkan minah tu dah jadi sajat pulak aish mintak dijauhkan lah.
"Maksud kau dia tu susah aku nak cakap haaa tu dia" aku terus menoleh kearah tangga yang dihalakan oleh Amirul.
Jatuh rahang aku bila minah yang member aku cakap tu minah muslimah srs arr "Apa kata kau cuba tackle budak baru tu" shit ini nak jatuhkan rahang aku ke nak jatuh kan sama aku nih.
"Kau biar betul minah tu " terasa macam tak sedap hati lah pulak challenge lain aku terima tapi kalau part suruh aku usya minah arabiac tu aku meman tak berani.
"Asal goyang kalau kau dapat tawan dia dan ikat dia mean kau memang hero dalam story nih kalau tak dapat kau kena belanja aku makan selama setahun ada bran" shit punya member .
"Awak nak makan apa² tak saya belikan" aku menggeleng kepala tanda tidak mahu bagaimana dia mahu makan kalau hidung dan mulutnya ditutup dengan mask.
"Tak pe saya tak lapar saya teman awak" Wana menganguk tanda oky lalu beredar kearah kaunter makanan.
"Hye nak kenal boleh" aku baru je nak betulkan tudung terus menoleh kearahnya tangannya aku nampak dihalakan kearah aku.
"Walaikumusalam maaf saya tak bersentuhan dengan ajnabi"terkaku terus lelaki tu bila aku mengatakan hukum agama.
"Syafiq !" Aku yang ternampak terus menolak jauh syafiq dari umairah. " Alamak hero dah datang pulak ,kau nak apa Rayyan ops salah ketua pengawas " wah ini perli ke mengutuk nih.
YOU ARE READING
Muslimah Wife
Любовные романы"apa kata kau cuba taken budak baru tu" "Hy nak kenal boleh" "walaikumusalam " Siapa yang tidak terpikat dengan suaranya Nur Umairah Ellyana seorang perempuan yang cukup matang ,pandai mengambil hati sukar untuk didekati . Semua lelaki ditolak deng...