⇄Sinetron Ketiga 】

125 13 574
                                    

Abaikan typo. ⛄

Hanna membuka payungnya yg berwarna pink. Dia bersiap - siap utk ke kedai runcit. Lagi. Sebaik sahaja Hanna melintasi rumah si kembar, Makcik Buruk dan Makcik Huruk, mereka memanggil Hanna.

" Ehhh Hanna! Nak ke mana tuh? " Soal Makcik Huruk.

" Nak ke kedai nih, Jungkook kata dia nak makan budu. Tapi budu habis lah pula. Nak pergi belilah nih. " Hanna mengipas mukanya. Panas siot.

" Lorhhh, singgah lah kejap. Kitaorang nak tanye nih. " Makcik Buruk mengankat kening.

" Ayelah. " Hanna mendekati makcik kembar itu.

" Ni aku nak tanyelah. Bilalah kau nak mengandung. Tu, Bedah tu. Sebelum kahwin dah mengandung. Kamu ni bila lagi? " Makcik Huruk bertanya.

Hanna mengibas diri sendiri. Panas.

" Makcik berdua ni bila nak mati? Makcik - makcik yg sebaya ngan korang semua dah mati. Korang je yg liat tak mati lagi. " Hanna menjeling sambil membuka payungnya yg warna pink.

Sejak dia lihat kanda nya memakai baju seluruh pink dalam mv Boy With Luv. Dah terminat ngan warna pink nih.

" Gua gerak Lu. " Hanna berjalan meninggalkan Makcik kembar itu.

Makcik Huruk dan Makcik Buruk menggelengkan kepala.

" Tanye pun marah. "

***

Pada malam harinya, Hanna sedang membuat biskut coklat kegemaran Jungkook di dapur dan Jungkook sedang bermain tepung.

Ketukan bertalu - talu di pintu utama mengejutkan Jungkook sehingga tepung terkena rambut dan mukanya.

" Pergi tengok tu Kanda, siapalah yg datang malam - malam ni. " Hanna yg sibuk membuat biskut tak memandang muka Jungkook.

" Okay. " Jungkook yg tak membersihkan muka dan rambut pergi ke ruang tamu. Hanna memandang tempat yg Jungkook main. Bersepah.

" Tak guna punya laki. "

" oh my my my " Jungkook sambil bernyanyi lagu Budak Tak Swag atau BTS mendekati pintu yg diketuk bagai nak roboh.

" KAU SABO BOLEH TAK? AKU DAH SAMPAI NIHH " Jungkook menjerit. Serta merta ketukan itu terhenti.

Jungkook membuka pintu. Pakcik Jimout yg berada di depan pintu terkejut lalu terkentu.

" YA ALLAH HANTUUUUU ARHHHHHHHGGGG " Pakcik Jimout menolak tubuh yg ada di belakangnya. Pakcik Chapang menampar muka Pakcik Jimout.

" Tu Penghulu Kook bengong. "

" Ha penghulu. Dah kenapa kepala kamu ada tepung? " Pakcik Justin menyoal.

" Oh, tadi teman Hanna buat biskut. Dialah nih buat hehehehe " Jungkook menipu sambil tersengih.

" Kenapa nih Pakcik Justin? " Jungkook menyoal.

" Tadi masa kitaorang balik dari surau. Kitaorang lalu depan Homestay Penghulu tu. Ada org sewa ke?" Soal Pakcik Chapang. jungkook mengangguk.

" Ada kumpulan wanita muda sewa. Asal? Nak try? " Jungkook senyum gatal. Pakcik Chapang menepuk bahu Jungkook.

" Aku dah cukup 4 kot. Dah tak larat. " Pakcik Chapang tersenyum bangga.

" Kitaorang perasan yg ada orang menghendap homestay tu dalam semak. Bila kitaorang kejar, diorang lari. Nasib sempat tangkap. " Terang Pakcik Justin.

" Siapa ?"

" Budak pembawa masalah dlm kampung kita lah. Dah kurung diorang dlm balai raya. Esok kol 9:00 Penghulu kena datang tau. Ajak sekali wanita tu. Kes macam ni nak kena selesaikan dengan segera. " Ujar Pakcik Justin.

Kampung Seoul | Applyfic + CloseWhere stories live. Discover now