Tanışma hikayemiz

57 1 0
                                    

Okulun ilk günüdür. Sınıfta sadece Buse ile İpek vardır. İki dost konuşmaya dalarlar. Bu yüzden sınıfa yeni çocuğun girdiğini fark etmezler. Çocuk bir sıraya oturup ikisini izlemeye başlar. Birkaç dakika sonra sınıfa bir kız girer ve Can'a bağırır.

Pelin: Ne diye kızlara bakıyon HÖDÜK!

Can ne diyeceğini şaşırır. Buse kıza dönüp.

Buse: Neden bağırıyorsun ki! Sana mı baktı bize baktı bir tepki verilmesi gerekirse biz veririz zaten!

İpek Can'a dönerek;

İpek: Ne bakıyon HÖDÜK!

der ve kendini tutamayıp kahkahayı basar. Can da kıza tatlış bir şekilde gülümser ve ayağa kalkar.

Pelin: Aman ne halt yerseniz yiyin. İyilik bile yaramıyor size!

İpek Can'ı ittirir ve kıza doğru kocamaaaan bir adım atar ve

İpek: Bana bak kızım, okulda yeni olduğun çok belli. Ben senin yerinde olsam okulda sorun çıkarmak yerine okuldakilerle iyi geçinmeye bakardım!

Pelin: Ama sen ben değilsin cnm!

Can sesini yükselterek

Can: Hey, kızlar! kavga etmek yerine tanışmaya ne dersiniz?

İpek: Peki, (elini Can'a uzatarak) ben İpek. Ya sen?

Can da kızın uzattığı eli tutup

Can: Ben de Can.

İpek: Can... İsmin güzelmiş.

Can İpek'e imalı bir şekilde bakarak

Can: Seninki de...

Buse: Ben de Buse!

Elini uzatır.

Can: Buse mi? Benim kardeşimin ismi de Buse! Şey,(kızın uzattığı eli tutup) ben de Can.

Buse: Tanıştığıma memnun oldum. 

Can kıza gülümser.

Can: Ben de mem...

İpek: Hey, arkadaşlar! Kız yok!

Buse: Bırak şu salağı...

Zil çalar. Ders Edebiyat'tır. Hoca hemen tanışma faslını geçip derse başlar. Hoca sınıfa bir soru sorar.

Hoca: Necip Fazıl'ın "ÇİLE" şiirini ezbere bilen var mı?

Can el kaldırır. Sınıfta tek el kaldıran o olduğu için hoca biraz şaşırır ve Can'a söz hakkı verir. 

Can neredeyse tüm şiiri okur. Sınıftaki herkes Can'a şaşkınlıkla bakmaktadır. Özellikle de kızlar. Ama Pelin Can'a ters ters bakmaya başlar ve bir ara göz göze gelirler. Can gözlerini hemen kaçırır. Bu arada hoca çok şaşırır. Gözlüğünü burnuna indirir ve alkışlamaya başlar. Pelin hariç tüm sınıf alkışlamaya başlar. Hatta ayakta alkışlayanlar bile  olur. Can ilk günden sınıfın gözdesi olmuştur bile.

Teneffüste Buse ile İpek Can'ın yanına koşarlar.

İpek: Sen neymişsin oğlum be!

Buse: İpek haklı.

Can: Teşekkür ederim kızlar.

Buse: Benim canım çok sıkıldı. Kantine gidelim mi?

İpek: Olur, hadi gidelim! 

Buse: Can?

Can: ...

İpek: Hadi Caaaan! Mızmızlanmayı keser misin?

Buse Can'ın kolundan tutar. Çocuğun kaslarını fark eder. Kaskatı kesilir.

İpek: Buse iyi misin? Hey! Buse!

Can kalkar. Kızla daha da yakınlaşırlar. Kız bu seferde çocuğun gözlerine dalar. Çocuk gülümser.  Kızın kolunu tutarak kendi kolundan ayırır. İpek Can'ı Buse'den kıskanır ve hışımla sınıftan çıkar. Buse hala olayların şokundadır ama refleks olarak Can ve İpek'i takip eder. Can kızlara çay ısmarlar. Karşı masada Pelin'in oturduğunu fark eder Can. Gereksiz bir şekilde ürperir çünkü kız ona hala ters ters bakmaktadır.

OKUL ÇIKIŞI:

Pelin okulun çıkışına doğru yönelir. Yolda yürürken kızın peşine bir adam takılır. Can bunu fark eder. O da adamın peşine düşer. Kızın kulağında kulaklık vardır ama bir süre sonra o da adamı fark eder. Arkasına döner. Adam bıçağını çeker ve kızı tehtid eder. Can çok öfkelenmiştir. Doğru bir anı kollayıp adama saldırır. Kız daha ne olduğunu bile anlamadan Can, kızı kolundan çekip koşturur. 5 dakika sonra kız soluk soluğa kalmaya başlar. Can'a durmasını söyler. Can kızın isteğini hemen kabul edip durur.

Can: Bugün bana neden ters ters bakıp durdun?

Kız bir an ne diyeceğini bilemez ama sonra derin bir nefes alıp cevap verir

Pelin: Baktım çünkü sana gıcık olmuştum!

Can: Ama neden? Bu arada -muştum derken şuan gıcık değil misin?

Pelin: Ahhh... Baktım, çünkü sen çok yakı-

kız bir anda durur çünkü pot kırdığını anlar ve düzeltmeye çalışır. Can bıyık altından gülerek

Can: Eeee... Lütfen devam et. 

Pelin Can'a tokat atar ve gitmeye hazırlanır taki ki Can'a araba çarpıncaya kadar...

Bizim ÇeteHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin