1

12.8K 91 6
                                    

"Arrrgghhh!!!! Maafkan bella makcik....hiks...hiks....maafkan Bella"
Rayu bella pada auntynya bila dia tidak sengaja memecahkan pinggan kaca semasa dia sedang sibuk membasuh pinggan mangkuk di dapur

"Maaf?!!....itu je?!!....kau ingat pinggan mangkuk Semua ni hasil duit mak bapak kau dari kubur tu ke?!!!....kalau duit mereka takpe tapi ni duit aku...kau senang lenang je pecah ii kan.... kau nak aku pecahkan muka kau ke!!" Tempik Mak odah pada anak sedaranya yang menangis teresak esak apabila dipukul dan ditengking olehnya.

"Ampunkan bella makcik....hiks...hiks...bella akan berhati hati lepas ni....maafkan la bella...hiks....sakit~"

Itulah kehidupan bella sejak ibu bapanya meniggal dunia akibat kemalangan jalan raya....bella merupakan seorang anak tunggal yang tidak mempunyai adik beradik...kini Mak sedaranya iaitu Mak odah telah membelanya sejak bella berusia 14 tahun dan kini bella berumur 17 tahun.....diri bella dan ibu bapanya amat dibenci oleh mak odah kerana harta pusaka arwah opahnya telah diwasiatkan pada bella sekeluarga....manakala suami mak odah iaitu pak rahim merupakan seorang kaki judi,pemabuk dan kaki hutan keliling pinggang....hidup bella boleh dikatan hampir setiap hari diseksa dengan mak odah dan pak rahim jika bella melakukan kesalahan walaupun kesalahan itu tidak seberat mana...

Malam itu

Jam menunjukkan Pukul 12.35 Malam...bella sibuk sedang menyiapkan tugasan ii yang diberikan oleh Cikgu sekolahnya....mak odah sudah lena dibuai mimpi dibiliknya sejak pukul 12 lagi...sedang sibuk ii bella khusyuk menyiapkan tugasannya tiba ii.....

"Bella!"  Jerit pak rahim memanggil Nama  bella...bella dengan pantas meluru ke arah pintu rumah setelah mendapati pak rahim baru pulang ke Rumah...terkejut bella bila apabila bau busuk air arak dari badan pak  rahim yang menusuk nusuk di hidungnya....pak rahim ketika itu didapati dalam keadaan mabuk yang separuh sedar....pak rahim menaiki anak tangga rumah dan terus menuju kebiliknya....gerak geri pak rahim hanya dipandang oleh bella pada waktu malam itu..

Skip to the next scene 😊
💙💚💙💚💙💚💙💚💙💚💙💚
Ini first story author....mohon ampunkan author kalau cerita ni tak berapa logik sangat 😅😅
peaceee ✌✌

Derita BellaWhere stories live. Discover now