BLACKPINK POV
Pagi yang indah . Burung yang berkicau membuatkan mood yang baik .
JISOO: Bangun !
Jisoo menggunkan pinggan besi sebagai jam penggera member .
LISA: Unnie bisinglah ! Nak tidur pun susah .
JISOO: Bangun mak cik oi ! Sekarang dah pagi , sekolah . Pergi bangunkan member yang lain .
LISA: Yalah . Cepatnya pagi .
Jisoo memang selalu masak sarapan untuk member . Kalau tunggu yang lain , memang taklah . Jadi ini dikira rutin harian Jisoo lah .
SCHOOL BIG HIT
Member blackpink dah sampai awal . Kalau BTS memang lambatlah jadinya sebab peminat dah berlambah tunggu depan sekolah . Dah macam artis BTS .
?: Hoi !
Siapa lagi kalau bukan member Girl's Day .
SOOJIN: Lama tak jumpa kan ? Dahlah hari tu kau malukan aku depan Jin .
JISOO: Aku rasa kau ada salah faham ni .
SOOJIN: Salah faham apanya ?! Sampai berpegang tangan semua .
YURA: Kita patut ajar dia !
Yura ternampak botol air di sisinya . Buka saje penutup botol
Splash !
Jisoo tergaman . Habis basah baju seragam . Bertambah geram Jisoo . Member BTS baru saja datang ternampak Jisoo dalam kebasahan .
MINAH: Padan muka ! Lain kali tengok cermin dulu .
YURA: Lain kali jangan nak berlagak di depan member BTS .
Jisoo hanya bersabar lalu lari ke rooftop sebab malu . Member Girl's Day terus blah tanpa perasan kehadiran member BTS . Member lain baru nak kejar tapi dihalang member BTS .
JIN: Biar aku yang pergi .
Jin terus berlalu pergi sebab risau dengan keadaan Jisoo sekarang .
LISA: Risau pula aku dengan keadaan Jisoo Unnie .
JUNGKOOK: Biar Jin Hyung yang uruskan .
JENNIE: Aish ! Aku geram betullah dengan sikap diorang . Kita tak ada pun cari pasal dengan diorang .
JIMIN: Sabarlah . Perempuan macam mereka tu memang tak layak dipanggil manusia .
V: Biasalah diorang kan kurang perhatian .
ROSE: Boleh ke Jin uruskan Jisoo ?
JUNGKOOK: Jangan risaulah .
Rooftop
Jisoo tak dapat nak tahan nangis
. Ini semua pasal geng tadilah ni .
Jisoo memeluk lututnya untuk tenang dirinya . Jin yang datang terus memeluk nya dari depan .JIN: Kalau nak nangis , nangislah . Aku sanggup jadi bantal kau .
JISOO: Apa salah aku ? Aku tak buat salah pun .
Jin memeluk erat tubuh Jisoo yang kecil . Jisoo perlahan-lahan menbalas peluk Jin seakan tidak mau lepaskan . Jisoo nangis sepuas-puas nya dalam dakapan Jin . Jin hanya biarkan .
Member Blackpink rehat tanpa Jisoo . Terpaksalah mereka bertiga sahaja . Mereka sama- sama beli makanan lalu di meja kosong .
LISA: Aish . Macam manalah keadaan Jisoo unnie sekarang ?
ROSE: Nasib baik dia balik rumah . Boleh rehatkan sikit minda tu .
LISA: Bolehkan Jin jaga dia ?
YOU ARE READING
LOVE IS NEVER GONE (BTS×BLACKPINK)✔
RomanceDi sekolah Big Hit , ada empat sekawan yang sangat digilakan ramai pelajar perempuan , tak lain tak bukan iaitu Jin , V , Jimin dan Jung Kook tapi tidak pada Jisoo , Jennie , Rose dan Lisa . Sesuatu yang akan berlaku lepas ni tapi apa ye ? Silakan M...